بازدید 2489

تداوم کمبود جدی شیرخشک و دارو علیرغم قول مسئولان

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تداوم کمبود جدی شیرخشک و داور علیرغم قول مساعد مسئولان مربوطه در رفع این مشکل انتقاد کرد و گفت: ۴۵ تا ۴۶ درصد مواد اولیه یا موثره دارویی وارداتی است و چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت تولید مواد اولیه و موثره دارو و شیرخشک در کشور گام برداریم.
کد خبر: ۱۲۰۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 03 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، سیدجلیل میرمحمدی با ابراز تاسف از تداوم کمبود جدی شیرخشک و دارو علیرغم قول مساعد مسئولان مربوطه برای رفع این مشکل، گفت: چندین ماه است که با کمبود شیرخشک و دارو در کشور مواجه هستیم و تذاکرات شفاهی و کتبی متعدد نمایندگان و حتی طرح سوال و برگزاری جلساتی با ریاست دکتر قالیباف رئیس مجلس و حضور وزرای بهداشت و اقتصاد، روسای بانک مرکزی، گمرک و سازمان غذا و دارو راه به جایی نبرده و در حالی که همه ارکان دولت قول و تعهد دادند که همه گونه همراهی را برای رفع مشکل داشته باشند، اما متاسفانه همچنان شاهد کمبود جدی شیرخشک و دارو در کشور هستیم و مردم به طور مرتب در تماس با ما انتقاد جدی دارند که چرا کاری انجام نمی‌دهید و حق هم دارند.

وی افزود: به عنوان عضو کمیسیون بهداشت مجلس و خادم ملت به دفعات در سازمان غذا و دارو حضور یافتم و با مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات حوزه دارویی و شیرخشک گفتگو کردم و قول قطعی دادند که مشکل کمبود شیرخشک را با واردات و توجه به تولید داخل رفع خواهند کرد، اما متاسفانه همچنان با کمبود شیرخشک و برخی از اقلام دارویی مواجه هستیم که ضرورت دارد وزیر بهداشت ورود جدی و عملیاتی به این موضوع داشته باشد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: اینکه مسئولان مربوطه بگویند وضعیت دارو و شیرخشک مطلوب است در حالی که مردم در مراجعه به داروخانه‌ها چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنند این اظهارات قانع کننده نیست و ضرورت دارد تدبیر مناسب و عاجلی اندیشیده شود تا شیرخشک و دارو‌های مورد نیاز به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج هر چه سریع‌تر تامین و در اختیار مردم قرار گیرد.

۴۵ تا ۴۶ درصد مواد اولیه یا موثره دارویی وارداتی است

میرمحمدی یادآور شد: برای تولید شیرخشک و ورود ماده اولیه آن به ارز نیاز داریم و به نوعی وابستگی‌مان به ماده اولیه و ارزبری همچنان وجود دارد و در دارو هم به همین شکل است؛ در حال حاضر ۴۵ تا ۴۶ درصد مواد اولیه یا موثره دارویی وارداتی است البته بسیاری از کشور‌های دنیا که صنایع تولیدی دارو هم دارند مواد اولیه را با دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید در حجم کم از کشور‌های مختلف تامین می‌کنند و کشور هندوستان، چون حجم بالایی از مواد اولیه دارو را تولید می‌کند تولید برایش مقرون به صرفه است، اما شرایط کشور ما با توجه به تحریم‌های ظالمانه ویژه و خاص است و چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت تولید مواد اولیه و موثره دارو و شیرخشک گام برداریم و این مهم نیازمند اراده قوی و منسجم و اجماع کامل در ارکان دولت است و همه باید دست به دست هم دهند و کمک کنند تا بتوان تولید مواد اولیه شیرخشک و دارو را در کشور داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
در مورد تجهیزات پزشکی هم همین کمبود در کشور بوجود آمده است و علت اصلی اون هم عدم تخصیص ارز به شرکتهای تجهیزات پزشکی توسط بانک مرکزی بوده است برخی از شرکتها از ابتدای امسال تا به امروز هیچ ارزی رو تخصیص نگرفته اند و در صورت تمام شدن کالاهای موجود در انبار کالای جدیدی رو ندارند که عرضه نمایند .
شیرخشک ها را افاغنه غارت میکنند
هر افغانی ده تا بچه داره
به افاغنه ندهید مشکل حل میشه
در عجبیم که این همه مشکلات داریم ومسیولان هر وقت حرف می زنند می گن که مشکلی نداریم حالمون خوبه خوبه
دولت ناتوانان در دام عده ای سودجو گیر افتاده اند و در این میان مردم و منافع عمومی قربانی می شود
اولا مردم خادم نمیخان ! هرکس بیشتر خیانت میکنه خودرا خادم میداند ! دوما هی دم از فرزند آوری بزنید با این وضع شیر خشک و دارو ! 7 ماهه برای کنتور برق پول واریز شده ولی اداره برق کنتور برق نداره ! اینا دست پخت همین هادم هاست دیگه
اااا
جدی میگی
مگه رییس‌جمهور دستور نداده بد اوکی بشه
چه اتفاقی بیفتند می پذیرید که این دولت این کاره نیست؟
فکر کنم همین روزها مسئولین برگردن به شعار بچه کمتر زندگی بهتر
شیر خشک کیلویی چنده

بچه چیه

ببین چه رانتی پیدا میکنه شیر خشک
کدام وعده را عملی کردند که این یکی را عمل کنند؟
وقتی زمام کار سازمان غذا و دارو به دستان بی کفایت چند تا بچه بی تجربه سپرده میشه نتیجه کار همینه
شما رو بخدا وقتی نمی تونین حداقل های بچه داری رو فراهم کنین شعار افزایش جمعیت ندین ! این از شیرخشک اون از پوشک واون از امتیازات طرح فرزندآوری وافزایش جمعیت که نمی تونین فراهم کنین ..گرانی وتورم کمر شکن هم بماند!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی