بازدید 3435
۴

افت کیفیت داروها به‌دلیل قیمت دستوری

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با باین اینکه قیمت دستوری، کیفیت داروها را کاهش داده است، گفت: به عنوان مثال اگر قبلا با یک ورق «آموکسی سیلین» می‌توانستید جلوی گلو درد را بگیرید الان با 6 ورق هم نمی‌شود آن درمان کرد. بنابراین مجبور هستید هم دز دارو را بیشتر و هم زمان مصرف را کمتر کنید.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 03 August 2023

به گزارش «تابناک»، محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با شفقنا در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی، گفت: همه تعرفه های خدماتی که در بیمارستان ارایه می شود اعم از دارو و لوازم مصرفی و غذای بیمار و … هر روز در حال افزایش است؛ بنابراین یا ما بایستی تعرفه‌ها را شناور کنیم و یا باید قیمت‌ها را ثابت نگه داریم. افزایش 40 درصد تعرفه پزشکی به معنای افزایش 40 درصدی درآمد بیمارستان نیست چون هزینه های بیمارستان هم بیش از 40 درصد افزایش پیدا می‌کند.
 
کیفیت دارو افت کرده است
 
وی ادامه داد: افزایش تعرفه به معنای افزایش فشار بر مردم نیست زیرا سازمان های بیمه گر باید پای کار بیایند در غیر اینصورت از کیفیت خدمات کاسته خواهد شد؛ در حال حاضر قیمت های دستوری دارو باعث شده، کیفیت داروها افت کند؛ به عنوان مثال اگر قبلا با یک ورق «آموکسی سیلین» می‌توانستید جلوی گلو درد را بگیرید الان با 6 ورق هم نمی شود آن درمان کرد؛ بنابراین مجبور هستید هم دز دارو را بیشتر و هم زمان مصرف را کمتر کنید.
 
انگیزه مادی پزشکان و پرستاران برای مهاجرت
 
 محسنی بندپی با اشاره به مهاجرت پزشکان، اظهار داشت: اگر پزشکان احساس کنند ارزش خدماتی که بعد از 20 یا 30 سال درس خواندن ارائه می دهند به رسمیت شناخته نمی شود ممکن است کشور را ترک کنند و آفت این مساله برای نظام سلامت بسیار بیشتر خواهد بود؛ در حال حاضر انگیزه پزشکان و پرستاران برای حضور در این شغل بسیار کاهش پیدا کرده است و قوی ترین دلیل آن، انگیزه مادی است.
 
دخل و خرج مردم با هم نمی‌خواند
 
وی ادامه داد: همه انسان ها دوست دارند بعد از مدتی که تحصیل کردند و به شغلی گمارده شدند، شغلشان بتواند هزینه های رایج زندگی آنها را پوشش دهد اما الان این تفاق نه تنها در میان پزشکان بلکه در هیچ گروه شغلی اتفاق نمی‌افتد و دخل و خرج مردم با هم نمی خواند؛ بنابراین نیاز است که از اسیب های اجتماعی پرهیز کنیم تا بتوانیم این سرمایه ها را در کشور نگه داریم؛ چراکه متاسفانه در حال حاضر بسیاری از پرستاران از بخش دولتی به بخش خصوصی و از بخش خصوصی به خارج از کشور مهاجرت می کنند که برای آینده کشور فاجعه است.
 
عدم تناسب تعرفه‌های پزشکی با تورم بیمارستان‌ها را بدهکار کرده است
 
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های دولتی اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های ما به دلیل عدم تناسب تعرفه های پزشکی با نرخ تورم، بدهکارند و قیمت کالا و‌ خدماتی که ارائه می دهند به مراتب بیشتر از پولی است که دریافت می کنند. افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی باید متناسب با تورم باشد در غیر اینصورت بیمارستان‌های دولتی ورشکسته می‌شوند؛ ارائه بسیاری از خدمات در بخش دولتی به صرفه نیست و نتیجه آن شده است که پزشکان بخش دولتی به بخش خصوصی کوچ کرده و پزشکان بخش خصوصی نیز از کشور خارج می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
دارو اصلا کیفیت نداره
قیمتشو مثل خودرو ده برابر بکنید درست میشه
قرص که نیست ، گچ را بسته بندی کردن
داداش روزی که میگفتی خودکفا شدیم و یک برگ قرص بود 2 هزار تومان الان همون قرص شده 50 هزار تومان !!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست