بازدید 1632

۵ کشته در حمله تروریستی در بلوچستان پاکستان

حمله تروریستی روز سه شنبه به مقر پلیس در استان بلوچستان در پاکستان به مرگ ۵ نفر منجر شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 31 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، در حمله تروریستی روز سه شنبه به مقر پلیس در استان «بلوچستان» در جنوب غربی پاکستان، حداقل پنج نفر از جمله یک پلیس کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش وبگاه «اوت لوک ایندیا» پلیس پاکستان گفت که ۲۰ تروریست اوایل صبح به پاسگاه پلیس «نصیرآباد» در منطقه «تربت» در استان بلوچستان حمله کردند.

«علی مردان خان دومکی»، وزیر موقت بلوچستان، با ابراز تاسف از این حمله، آن را محکوم و غیرقابل تحمل خواند.

بلوچستان، هم مرز با ایران و افغانستان، محل وقوع حملات تروریستی است. تروریست‌ها اخیرا پروژه‌های کریدور اقتصادی چین و پاکستان به ارزش ۶۰ میلیارد دلار در منطقه را هدف قرار داده‌اند.

حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه‌های تروریستی در سال جاری صدها نفر را که اکثرا اعضای نیروهای امنیتی بودند، کشته‌اند. ارتش کشته شدن دستکم ۲۲۰ نظامی را تایید کرده است. «انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان گفت: «ما نگرانی داریم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است».

سفیر پاکستان در سازمان ملل از جامعه جهانی و دولت موقت افغانستان خواست تا با پاکستان برای بازگشت همه افغان‌های غیرمجاز همکاری کنند. وی گفت که پاکستان به هدف جهانی عاری از سلاح اتمی و تضمین امنیت بی وقفه برای همه کشورها متعهد است.

دولت پاکستان اخیرا افغانستان را به ساخت و سازهای غیرقانونی در یک گذرگاه مرزی مهم بین دو کشور متهم کرد و آن را نقض حاکمیت ارضی خود خواند.

گذرگاه مرزی «تورخم» در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان اخیرا پس از تبادل آتش بین نیروهای پاکستان و طالبان بسته شد و صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای ضروری در هر دو طرف سرگردان شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست