بازدید 2063
۵

واشنگتن: ترکیه متحد ارزشمند ناتو است

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر نقش ترکیه به عنوان هم‌پیمان ارزشمند ناتو، اظهار کرد: ایالات متحده به همکاری با آنکارا برای تقویت این ائتلاف ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 31 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، میلر در پاسخ به پرسشی در مورد درخواست مطرح شده برای اخراج ترکیه از ناتو در پی اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد حماس، گفت: می‌توانم بگویم که ترکیه علیرغم اختلاف نظرهای ما در این مورد، یک متحد ارزشمند ناتو بوده است.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با آنها برای تقویت ناتو هستیم و این شامل تضمین پیوستن سریع سوئد به ناتو نیز می‌شود، موضوعی که می‌دانیم اکنون در پارلمان ترکیه در حال بررسی است.

میلر گفت: این اولین موضوعی نیست که ما با رئیس جمهور ترکیه در مورد آن اختلاف نظر داریم اما همچنان این کشور را متحد سازنده و مفید ناتو می‌دانیم.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ریک اسکات سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدای آمریکا هفته گذشته و پس از اینکه رئیس‌جمهور ترکیه گفت حماس یک سازمان تروریستی نیست، از ناتو خواسته بود تا در مورد ادامه عضویت ترکیه در ناتو یک بررسی جدی انجام دهد.

گفتنی است، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ترکیه همونیه که هم از آخور میخوره هم از توبره!
گوش خودتان دراز است فکر نکنید با این اراجیف ترکیه گول شما را می خورد.
ناتو بدون ترکیه در مقابل حماس هم عددی نیست- چهبرسد به...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
کلا در توهم هستید و امان از بی سوادی ، ترکیه حتی یک خط فشنگ سازی از خودش نساخته است همه وارداتی از اروپا است من شخصا خطوطشان را دیده ام همه از ایتالیا و آلمان و کشورهای دیگه است اگر درامد ترویستی نداشته باشد اقتصادش نابود می شود و با همین وضع هم تورمش ماه به ماه افزایش پیدا می کند
این تعریف و تمجید از ترکیه بعد از گشت زنی جنگنده های انگلیس در آسمان ترکیه است تا هروقت بخواهند از خاک ترکیه به ایران و عراق و سوریه حمله کنند
40 ساله این متحد ارزشمند رو پشت در اتحادیه اروپا منتظر نگه داشتید
از گروه های مخالف کشور ترکیه مانند پ ک ک و گولن حمایت می کنید
از یونان در برابر ترکیه حمایت می کنید
ترکیه رو متهم به نسل کشی می کنید اما اسرائیل رو نه
و...
غربی ها به خیال خودشون ترکیه رو خنگ گیر آوردن اما ترکیه هم زبل تر از این حرف هاست
هر دو خنجر درون آستین دارید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی