بازدید 2224

اولتیماتوم مالیاتی به ۱۵۰ هزار مالک خودرو لوکس

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مالکان خودرو‌های لوکس بالای سه میلیارد تومان تا پایان بهمن برای پرداخت مالیات مهلت دارند.
کد خبر: ۱۲۰۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 30 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، شاهین مستوفی مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان تکالیفی که در قانون بودجه به عهده سازمان امور مالیاتی گذاشته شده گفت: بر اساس قانون میبایست، نسبت به مطالبه مالیات از املاک لوکس و گرانقیمت با ارزش بالای ۲۰ میلیارد تومان و همچنین خودرو‌های لوکس با ارزش ۳ میلیارد تومان، اقدام به محاسبه و مطالبه مالیات صورت گیرد.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۲ با دریافت اطلاعات بالغ بر ۱۵۱ هزار خودرو از طریق ناجا، بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکین خودرو‌های لوکس و گرانقیمت مطالبه کرد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص خانه‌های لوکس و گرانقیمت گفت: با تکلیفی که برای سازمان امور مالیاتی مشخص شده، از مالکان واحد‌های مسکونی گرانقیمتی که بیش از ۱۰ سال در ملکشان ساکن هستند، مالیاتی مطالبه نمی‌شود..

وی بابیان اینکه متاسفانه اطلاعات مالکان خانه‌های لوکس در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته گفت: به همین دلیل نتوانسته ایم برای سال ۱۴۰۲ مطالبه مالیاتی داشته باشیم، اما در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۰ هزار واحد مسکونی لوکس و گرانقیمت شناسایی شده که نسبت به مطالبه یک و یک دهم همت از مالکان این واحد‌ها مطالبه شد.
مستوفی گفت: به مالکان خودرو و خانه‌های لوکس و گرانقیمتی که مالیاتشان را پرداخت نکرده اند، اعلام کرده ایم که در صورت عدم پرداخت، با محدودیت‌هایی در نقل و انتقال موجه می‌شوند.

وی با اشاره دریافت ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکان ۶۷ هزار خودرو لوکس در سال گذشته گفت:در بحث خانه‌های لوکس و گرانقیمت نیز درحال بررسی اعتراض مودیان در هیئت حل اختلاف مالیاتی هستیم.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: درسال ۱۴۰۰ قانون چند خودوریی وجود داشت، اما در قانون بودجه ۱۰۴۱ و ۱۴۰۲، مالیات هر خودرو به صورت مجزا بررسی می‌شود.

وی همچنین گفت: مالکان خورد‌های لوکس تا بهمن ماه امسال فرصت پرداخت مالیاتشان را دارند و بعد از پایان این مهلت قانونی، برگه مطالبه بصورت پیامکی والکترونیکی صادر و ابلاغ می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
باید از صاحب خانهایی که دهتا مسکن اجاره دادن از پزشکا دلال ها ثروتمندان مالیات گرفت در امریکا به اگر دوتا مسکن داشته باشید نود درصد مسکن دوم مالیات میگیرن
در اندک زمانی،با این تورم و افت ارزش پولی، همه خودرو ها و خانه برای اداره مالیات لاکچری و لوکس حساب می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
همینه که هست
حداقل ارزش دلاری بذارید . پس فردا پراید میشه 3 میلیارد.
ضمنا ماشین را ده برابر قیمت میدید به مردم موتور گازی هم لوکس میشه. کجای دنیا ماشین کره ای 2018 صد هزارتا کار بالای سه میلیارده؟ صفر 2023 زیر یه تومن هست اکثر مدلهاش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
پروفسور تحلیلگر تلاش مذبوحانه نکن مالیاتت را پرداخت کن
طرف یه سانتافه خریده 400 میلیون
با ممنوع شدن واردات خودرو یهویی شده سه میلیارد
الان باید مالیات بده ؟
چرا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
بله باید بده. سوال بعدی؟
پول زور دیگر شاخ و دم ندارد ماشین من سال ساختش مال 17 سال پیش است همه جای دنیا اوراق اش میکنند اینجا خودرو لوکش به حساب می اید! تاوان ناکارامدی و اقتصادی که شما ویران اش کردید را باید مردم بدهند. همان زمان گمرکی و مالیاتی کلانی گرفتید که ماشین ببشتر از دو و نیم برابر باقی دنیا در میامد واقعا این انصاف نیست. چند جوره از مردم میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
شما فرض کن زوره
به نظر من بیایم قیمت پراید رو برسونیم به 3 میلیارد تومان بعد از همه مالیات بگیریم!!!... خیلی کیف میده. نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
کسی از شما نظر نخواست. به جای شیرین زبانی، مالیات خودروی لوکست را پرداخت کن
با زبان خوش نمیشود عدالت مالیاتی را برقرار کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی