بازدید 3428
۳

محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۲ سال آخر می‌ماند؟

دولت سیزدهم در لایحه برنامه هفتم توسعه اصرار دارد مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵سال آخر باشد اما برخی از نمایندگان مجلس با آن مخالف هستند؛ یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۵سال آخر به دلیل وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی است اما این موضوع در صحن مجلس رای نمی‌آورد.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 26 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از جماران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد و حتی اگر تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲سال به ۵سال آخر خدمت در کمیسیون تلفیق تصویب شود، این موضوع در صحن مجلس رای نمی‌آورد و مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی همان ۲سال آخر خدمت باقی می‌ماند.

 سید مهدی فرشادان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیشنهاد دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵سال آخر گفت: تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲سال به ۵سال آخر خدمت، پیشنهاد دولت است.


او بیان کرد: محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۵سال آخر با توجه به وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی و از نظر منابع مالی به نفع دولت تمام می‌شود و به همین علت دولت این پیشنهاد را در لایحه برنامه هفتم توسعه آورده است.

فرشادان ادامه داد: نظر قاطبه نمایندگان مجلس آن است که ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، وضعیت فعلی یعنی بر مبنای ۲سال آخر خدمت باشد و به ۵سال آخر خدمت تغییر نکند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۵سال آخر در مجلس مقبولیت کافی ندارد، گفت: علت مخالفت اغلب نمایندگان مجلس با تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲سال به ۵سال آخر خدمت آن است که این کار از نظر پاداش پایان خدمت به ضرر بازنشستگان تمام می‌شود و باعث می‌شود حقوق بازنشستگی کاهش یابد.

فرشادان با بیان اینکه مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس وضعیت فعلی یعنی ۲سال آخر خدمت منطقی و معقول است، تاکید کرد: موضوعات مربوط به بازنشستگان و این مساله به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارجاع شده و هنوز در صحن مجلس بررسی نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳
در کشوری که تورم داره. کاهش حقوق بازنشستگان که تازه با مخارج ازدواج و تحصیل فرزندان مواجه هستند و از طرفی خوشون هم درگیر انواع بیماری شدند چه معنایی دارد؟ دولت محرومان رو هم دیدیم.
با توجه به تورمهای بالای ۴۰ درصد در ۵ سال گذشته ، محاسبه حقوق بازنشستگی طبق متوسط حقوق ۵ سال ، خیانت در حق بازنشستگان خواهد بود .
واقعا به ذهن حضرات نمی رسد به جای 2و3و4و5و... سال بیایند درصد پرداخت سی سال را به حداقل حقوق در هرسال میانگین بگیرند و سال سی ام به همان نسبت پرداخت کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست