بازدید 11080
۱

کیوان امام وردی کیست؟ فرایند مجازات او به کجا رسید؟

کیوان امام وردی دانش آموخته دانشگاه تهران در رشته باستان شناسی و متولد سال 1366 است که چند سالی است به اتهام تجاوز و جرم خلافی عفت در زندان به سر می برد.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 26 October 2023

جزئیات جدید حکم اعدام کیوان امام‌ وردی - تابناک | TABNAK

به گزارش «تابناک»،  کیوان امام وردی متولد ۱۳۶۶ در تهران فردی است که به متجاوز جنسی در ایران شهرت یافته است.

فارغ التحصیل رشته باستان شناسی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است و اطراف میدان انقلاب ، کتابفروشی داشت و حالا به عنوان یک متجاوز جنسی در ایران شناخته شده است.

ماجرا از کجا شروع شد؟

از زمانی که شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر محل رسواشدن افرادی شد که سال ها آزادانه به زنان و کودکان بسیاری دست درازی کرده اند و پشت ترس قربانیان از آبرو و قضاوت شدن پناه گرفته اند خواب را از چشمان متجاوزان گرفته است.

افشاگری ها در فضای مجازی با رو شدن دست فردی به نام کیوان امام وردی که از دانشجویان دانشگاه تهران بوده آغاز شد.

ماجرای تجاوزهای کیوان امام وردی

جنبش می تو تا قربانیان ایرانی

چند سال پیش جنبشی تحت عنوان #می تو (metoo#) باعث شد تا بسیاری از زنان در سرتاسر دنیا سکوت خود را بشکنند و راز هایی را فاش کنند که سال ها از ترس قضاوت های ناعادلانه پنهان کرده بودند؛ در این جنبش جهانی پرده از فسادهای اخلاقی نام های بزرگی برداشته شد. حالا نوبت به هشتگ #تجاوز و قربانیان ایرانی رسیده است. افرادی که بعضا بیش از ده یا حتی بیست سال سکوت کرده اند. افرادی که سال هاست روح و جسمی زخمی را به دوش می کشند و از ترس آبرو لب فرو بسته اند. قربانیان که به دلیل نگاه جامعه جایشان با متهمان عوض شده و با همین سکوت و پنهان کاری به متجاوزان جرات داده اند قربانیان بیشتری داشته باشند.

علت سکوت چندساله قربانیان تجاوز چیست؟

بسیاری از کاربرانی که در صفحه خود از این تجربه تلخ سخن گفتند ، سالها سکوت کرده بودند و حالا با گذشت این همه سال اثبات آن در مراجع قضایی برایشان کاری دشوار است. اما مشکل این افراد تنها این نیست که نمی توانند قانون را متقاعد کنند یا دید جامعه را تغییر دهند ، بلکه بسیاری از این افراد حتی نتوانسته اند راز خود را برای خانواده فاش کنند زیرا اولین طرد کننده و متهم کننده قربانی ، خانواده ها هستند. جامعه نیز نه تنها از آنها حمایت نمی کند بلکه با اتهام «خودت مقصری» آنها را شماتت هم می کند. در این میان کم نیستند زنانی که توسط محارم و نزدیکان خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و همچنان برای حفظ خانواده قفل سکوت خود را نشکسته اند.

کیوان امام وردی کیست؟

هشتگ #تجاوز چطور شکل گرفت؟

ماجرا از آنجا شروع شد که چند دانش آموز پشت کنکوری از تعرض یک معلم مرد کنکور سخن گفتند. گرچه صحبت این دانش آموزان تکذیب شد و آنها مجبور به حذف توئیت و حتی انتشار نامه عذرخواهی شدند ، اما جرقه روشن شده به این راحتی قابل خاموش شدن نبود. پس از دانش آموزان نوبت دانشجویان بود تا اساتید متجاوز را رسوا کنند. چیزی نگذشته بود که رسوایی کیوان امام وردی پیش آمد.

چه کسانی قربانیان کیوان بودند؟

او با ارتباط و اغفال شماری از دانشجویان دختر پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال های اخیر ، به تعدادی از دانشجویان این مجموعه ، تجاوز کرده است. در روایات مطرح شده آمده است که کیوان امام وردی از سال ۸۶ به تعرض و تجاوز مشغول بوده ، داستان همه قربانیان تکراریست و شبیه به هم. پسری با چرب زبانی با دختران بسیاری ارتباط برقرار کرده و با برگزاری تورهای گردشگری و ایرانگردی ، آنها را فریب داده ، آنها را به خانه اش دعوت می کرده و پس از مسموم و بیهوش شدن قربانی ، به آن ها تجاوز می کرده است. او گویا برای جمع آوری اطلاعات شخصی قربانیانش با افراد زیادی رابطه صمیمانه برقرار میکرده تا بتواند بعدها با استفاده از همین اطلاعات آنها را وادار به سکوت کند.

چت های کیوان امام وردی با دختران دانشجو

چت های کیوان امام وردی با دختران دانشجو

 

نمونه چت های کیوان امام وردی در فضای مجازی

نمونه چت های کیوان امام وردی در فضای مجازی

 

دستگیری و حکم اعدام

شیما قوشه ، وکیل مدافع شاکیان پرونده تجاوز سریالی کیوان امام وردی گفت : «کیوان امام وردی» به اعدام محکوم شده است.

پس از دستگیری این متهم سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در تشریح جزئیات دستگیری کیوان امام وردی گفت : این متهم خود به جرم و تخلفش اقرار کرده ، اما مدعی شده که سادیسم دارد ، اما این گونه نیست.

تجاوز برای هیجان!

متهم در بازجویی ها مدعی شده که با قربانیانش در فضای مجازی آشنا شده و آن ها با پای خود به خانه اش آمده اند و فقط به خاطر هیجان این کار ها را انجام داده است و هیچ تنفری از زنان نداشته است.

متهم گفت : در تمام موارد سعی داشته که به سوژه هایش علاقه مند نشود. او تنها دل به یک دختر بسته بود که با گذشت یک سال از رابطه شان به دلیل اختلافات معمولی این رابطه پایان یافته بود.

سایر متهمین تجاوز جنسی

اما بعد از افشاگری ها علیه کیوان امام وردی نوبت به چهره ای بنام و شناخته شده بود تا حواشی در مورد او با شکستن سکوت یک خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پررنگتر شود. نقاش ۷۹ ساله «آیدین آغداشلو» توسط سارا امت علی به آزار جنسی متهم شده است. او نوشته است که این اتفاق در یک ملاقات کاری در دفتر آغداشلو رخ داده است. آغداشلو اتهامات را تکذیب کرده است.

از سوی دیگر «افشین پرورش» پژوهشگر هنری ، مدتهاست گزارش هایی از جمله «روایت تلخ جوجه ها» در مورد تعرض ها و تجاوزهای آن فرد مشهور در صفحه اینستاگرامش منتشر میکند. روایتی تلخ و تکان دهنده…

کیوان امام وردی از افساد فی‌الارض تبرئه شد

۳ آبان ۱۴۰۲  قوه قضاییه اعلام کرد که دادستان تهران به رای صادره از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی تهران درباره کیوان امام‌وردی اعتراض کرده است. طبق این رای امام وردی از اتهام افساد فی‌الارض تبرئه شده و پرونده او در خصوص اتهام تجاوز به عنف به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است.

به گزارش ایسنا قوه قضاییه اعلام کرد:

«طبق گزارش پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فاتب به دادسرای رسیدگی جرایم اخلاقی تهران، در خصوص اتهام فردی به نام کیوان امام‌وردی خمسه با عنوان اغفال و رابطه جنسی نامشروع، پرونده پس از بررسی در دادسرای تهران، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد. پس از برگزاری جلسات دادگاه، این فرد به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد که با فرجام خواهی محکوم علیه، پرونده به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور ارجاع داده می‌شود.

پس از رسیدگی به پرونده این فرد، دیوان عالی کشور فرجام خواهی محکوم علیه را به دلیل عدم تحقق ارکان اتهام افساد فی‌الارض مورد پذیرش قرار داده و با نقض دادنامه صادره شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داد.

پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران ارجاع می‌شود و شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به دلیل فقدان ارکان اتهام افساد فی الارض، متهم را از این اتهام تبرئه و در خصوص دیگر اتهام‌های این فرد مبنی بر تجاوز به عنف و اکراه، پرونده را با قرار عدم صلاحیت به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کرده است که تاکنون دادگاه کیفری در مورد این پرونده اظهار نظری نکرده است.

بنابر این گزارش، نظر به حق قانونی در نظر گرفته شده، دادستانی تهران نسبت به رای صادر شده از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب مبنی بر ارسال پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کرده است.

فرایند رسیدگی به پرونده این فرد نهایی نشده است و هرگونه انتشار خبر پیرامون پرونده این فرد غیر قابل استناد است.

در موردی دیگر که باعث بروز برخی اظهارات در فضای مجازی شده است عنوان شده، نظر به اینکه از زمان بازداشت کیوان امام‌وردی بیش از ۲ سال می‌گذرد و طبق قانون باید قرار او را به وثیقه تبدیل کرد قاضی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی با تبدیل قرار بازداشت او به قرار بسیار سنگین ۳۰۰ میلیارد تومانی مطابق قانون عمل کرده است و در صورتی که متهم از سپردن قرار قانونی صادر شده ناتوان باشد در زندان خواهد ماند.

بنابر این گزارش، با وجود نقض اتهام افساد فی الارض، متهم در مورد تجاوز به عنف پنج شاکی خصوصی دارد که این متهمان از او در دادگاه کیفری یک شکایت کرده‌اند.

در صورت احراز جرم زنای به عنف و اکراه و به قطعیت رسیدن دادگاه، حکم کیوان امام‌وردی مجازات مقرره قانونی خواهد بود.

همچنین دادستان تهران می‌تواند نسبت به رای صادره در دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست فرجام خواهی کند.»

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
جالبه همه مشخصات این متهم که هنوز هم قانونا محکوم نشده اینجا نوشته شده ولی فلان اختلاس گر که هزار ملیارد تومن اختلاس کرده با عنوان ب.ز و ح.م مینویسید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست