بازدید 1801

هشدار: کوهنوردی با احتمال تلفات همراه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و بارش برف و باران در ارتفاعات خبر داد و اظهار کرد: در برخی مناطق فعالیت‌های کوه‌نوردی، دره‌نوردی و طبیعت گردی مخاطره آمیز و با احتمال تلفات همراه است.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 26 October 2023

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت جوی ارتفاعات و کوهستان در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۴ و 5 آبان) فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات جنوبی کشور، ارتفاعات زاگرس جنوبی، ارتفاعات هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش باران، گاهی رگباری و شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ و برای قله‌های مرتفع کرمان و زاگرس جنوبی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افرود: طی این روزها احتمال جاری شدن سیل در شیب‌های کوهستانی، طغیان رودخانه و سیلابی شدن مسیر دره‌ها، رانش و لغزش زمین وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی جمعه بارش‌ها با شدت کمتر در ارتفاعات هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد. در مناطق مذکور فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و طبیعت گردی مخاطره آمیز و با احتمال تلفات همراه است.

وی ادامه داد: در سایر مناطق کشور جوی غالبا پایدار، سرمایش شبانه و وزش باد گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است بنابراین جهت کمپینگ و شب‌مانی به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانه توصیه می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران نیز اظهار کرد: برای ارتفاعات شمال تهران استقرار هوای پایدار، طی روز آسمان آفتابی، گاهی وزش باد، در مناطق مرتفع گاهی افزایش لحظه‌ای باد و سرمایش شبانه پیش‌بینی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی