بازدید 2841
۳

پوتین: جنگ ممکن است به ورای خاورمیانه کشیده شود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر حفظ جان زنان، کودکان و سالخوردگان غزه هشدار داد که جنگ میان مقاومت فلسطین و حماس ممکن است که به ورای خاورمیانه کشیده شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 26 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، پوتین چهارشنبه در دیدار با رهبران مذاهب گوناگون در روسیه اظهار کرد که خونریزی در منطقه باید متوقف شود.

وی همچنین در تماس تلفنی با سایر رهبران دنیا گفت که اگر درگیری ها متوقف نشود خطر گسترش آن وجود دارد.

بر اساس متنی که کرملین از اظهارات پوتین منتشر کرد، رئیس جمهوری افزود: امروز مهمترین وظیفه ما متوقف کردن خونریزی و خشونت است.

وی تاکید کرد: در غیر این صورت، تشدید بیشتر بحران موجب تبعات بسیار مخرب و خطرناک می‌شود؛ البته نه فقط برای منطقه خاورمیانه. بلکه ممکن است که به فراتر از مرزهای خاورمیانه سرایت کند.

پوتین در انتقاد از غرب گفت که برخی نیروهای خاص به دنبال تحریک و تشدید تنش‌ها و کشاندن کشورها و مردم بیشتر به مناقشه هستند.

وی هشدار داد که هدف از این اقدام «ایجاد موجی از آشوب و نفرت متقابل نه تنها در خاورمیانه بلکه ورای این منطقه است. به همین دلیل آنها تلاش می‌کنند با احساسات ملی و مذهبی میلیون‌ها انسان بازی کنند.»

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که مسکو همچنان از راه حل دو دولتی در مورد فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند و این تنها راه حل بلندمدت است.

وی ادامه حملات اسرائیل به غزه را اشتباه خواند و گفت که مردم بی‌گناه نباید مسئول اقدامات دیگران باشند.

پوتین گفت: مبارزه با تروریسم نمی‌تواند بر اساس اصل بدنام و انگشت‌نمای مسئولیت جمعی انجام شود، آنهم در شرایطی که سالخوردگان، زنان، کودکان، تمام خانواده‌ها و صدها هزار مردم بدون پناه، غذا، آب، برق و مراقبت‌های پزشکی مانده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
همه این اتیش ها از زیر سر تو بلند میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
همش زیر سر اربابانت انگلیس و آمریکاست
لعنت به انگلیس و طرفداراش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست