بازدید 2568

ایران در رتبه پانزدهم تولید علم در جهان قرار دارد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از نظر تولید علم در جهان در رتبه پانزدهم قرار گرفته و میزان رشد علم ما از تمام کشورها بالاتر است.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 24 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یونس پناهی روز سه شنبه در نشست نخبگان تحقیقات و مرجعیت علمی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: مرجعیت علمی مبتنی بر رقابت پذیری نخبگان است، پژوهش ها باید با هدف حل مسائل مختلف کشوری باشد.

وی اظهار داشت: بومی سازی علوم به زبان فارسی یکی از برنامه های وزارت بهداشت است و معتقدم که به سامانه علم سنجی توجه لازم شود.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف رشد و توسعه علم است و حجم دانش باید در کشور گسترش پیدا کند، تصریح کرد: یکی از اهداف معاونت تحقیقات جذب افراد خلاق و نخبه و حرکت به سمت مرجعیت علمی است.

پناهی افزود: در زمینه ایجاد مرجعیت علمی باید زیرساخت های لازم را در کشور فراهم کنیم و در یکسال گذشته به ۱۵ مرکز توسعه بالینی مجوز فعالیت داده شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید تحقیقات را به سمت پیشگیری سوق دهیم و معتقدم که باید شتاب تولید علم در کشور افزایش پیدا کند.

همچنین رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم در این نشست گفت: تولید علم و توسعه نوآوری، ارتقای جایگاه جهانی ایران از جمله تاکیدات رهبری است

فریدون عزیزی افزود: تحول راهبردی پژوهش علوم پزشکی یکی از بندهای سیاست های ابلاغی کلی سلامت بوده و محل رجوع و تسلط علمی از جمله خصوصیات داشتن مرجعیت علمی است.

وی تصریح کرد: در دانشگاههای علوم پزشکی توجه به ابعاد سلامت از لحاظ جسمی، روانی ، اجتماعی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد می شود تولیت واحد در سیاستگذاری و راهبری علم و فناوری ایجاد شود.

وی بر ضرورت ترویج تفکر، اخلاق پژوهش و فرهنگ نوآوری در جامعه دانش آموزی و دانشجویی کشور و تغییر نظام آموزشی کشور از حافظه محوری به سمت خلاقیت پروری تاکید کرد.

عزیزی اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی در بخش پژوهش علم و فناوری ضروری است و باید از رشد توسعه و صیانت از علم حمایت شود زیرا این موارد از بزرگترین دستاوردهای ارزشمند در کشور است تا در جهت شکوفایی نبوغ استعدادهای جوانان و برنامه ریزی صحیح و مدیریت مناسب در پژوهش گام برداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
اساتید رتبه 15 علمی جهان و کهکشان : عجالتا میشه واسه ترک تحصیل وحشتناک دانش آموزان و انبوه مدارس کپری و کانکسی و همپنین برقراری ساده سرویس دانش آموزان و صد البته نبود آموزگار در بیشتر مدارس قدمی بردارین؟؟؟ ما باور میکنیم رتبه 15 هستین!
مقاله
علم نه
نه منبعی نه مستندی نه مدرکی نه چیزی ! معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همینجوری گفته ایران رتبه پانزدهم تولید علم است!!! ملت عزیز شما هم باید باور کنید!!
آقای معاون وزیر شکسته نفسی میفرمایندکه میگویند که ایران پانزدهم جهان- مثلا در حوزه همین پزشکی وداروسازی که زیرمجموعه وزارت ایشون است در حالیکه کل اروپا یک واکسن کرونا- چین با آن عظمتش 2 واکسن و امریکای بزرگترین داروساز جهان 3 نوع واکسن تولید کردند همکاران ایشون 6 نوع واکسن اختراع کردند. بگذریم از دستگاه محیرالعقول مستعان که هنوزهم بعدچندسال نقل محافل است
کافیه یک جستجو در اسکاپوس بکند تا بیبیند که چهار سال است که ما در تولید علم نزولی هستیم.
نام منبع ارزیابی کننده که اشاره شده چی هست؟
سهم ایران از تولید تکنولوژی های نوین چقدر است؛؟
منظورتان از تولید علم حرافی و نوشتن و روی کاغذ بودن هست دیگه وگرنه در عمل ما چیزی نمی بینیم مثلا کجای صنعت پیشرفت کرده یا کشاورزی یا پزشکی
خروجی مقالات، منجر به تولید کرونایاب مستعان می شود!!
ایران در عرصه های مختلف پیشرفت کنه، میگن این از هوش و استعداد ایرانی است
اگر همین ایرانی بره جای دیگه و پیشرفت علمی داشته باشه، میگن ببین اگر این آدم ایران بود هیچ وقت به این پیشرفت نمی رسید
بعضی ها فقط در حال نوشتن منفی، سیاهی، تباهی، فقر و هر چیز زشت لایق خود در مورد ایران هستند. نون شب مثلا ندارند بخوردند و از گرسنگی در حال مردن هستند؛ اما شب و روز کارشون شده نوشتن این چیزها. حالا خرج شون از کجا در میاد خدا عالم است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست