بازدید 3937

ترفند‌های طلایی که سرآشپز‌ها لو نمی‌دهند

با یادگیری برخی از فوت و فن‌ها، در مواقع اضظراری و یا زمان‌هایی که اتفاقی غیر منتظره می‌افتد، شما به راحتی می‌توانید وضعیت موجود را کنترل کنید.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 22 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از موج، با یادگیری ترفند‌های جالب آشپزی شما قادر خواهید بود تا مهارت خود را در آشپزی افزایش دهید. افزایش مهارت شما منجر خواهد شد تا سرعت شما در آشپزی و کیفیت کار شما بالاتر بیاید. با یادگیری برخی از فوت و فن‌ها، در مواقع اضظراری و یا زمان‌هایی که اتفاقی غیر منتظره می‌افتد، شما به راحتی می‌توانید وضعیت موجود را کنترل کنید. در ادامه به صورت مورد به مورد به بررسی این مهارت‌ها و فوت و فن‌ها خواهیم پرداخت.

 

از بین بردن تندی فلفل چیلی
برای از بین بردن تندی فلفل‌های چیلی که معمولاً طعم بسیار تند و تیز دارند کافی است فلفل را از وسط با چاقوی تیز برش دهید و تمامی تخم‌ها و رگه‌های داخل فلفل را دربیاورید، و سپس در آب سرد قرار داده و مصرف کنید. با این روش، تندی فلفل از بین می‌روند و در طعم آن تغییری ایجاد نمی‌شود.

 

کدام سبزی را با آب گرم و یا آب سرد بشوریم؟
در صورتی که نمی‌دانید کدام یک از سبزیجات را برای پختن ابتدا در آب سرد یا آب داغ بریزید، کافی است این نکته را در نظر داشته باشید که آن دسته از سبزیجات که روی زمین رشد می‌کنند به آب داغ نیاز دارند و آن دسته از سبزیجات که زیر زمین رشد می‌کنند برای پختن به آب سرد نیاز دارند.

 

شیوه‌ جذاب برای خرد کردن پیاز
یکی دیگر از ترفند‌های جالب آشپزی برای خرد کردن پیاز بدون دردسر به این شکل است که، باید ابتدا پیاز را از وسط به دو نیم قسمت کنید و هر قسمت را از پشت با استفاده از چاقوی تیز برش‌های عمودی و افقی بدهید. با انگشتان خود قسمت‌های برش داده را نگه داشته تا از هم باز نشوند و در نهایت با برش نهایی پیاز، پیاز نگینی شما آماده است. چنانچه فاصله برش‌ها بیشتر باشد اندازه پیاز‌های خرد شده بیش‌تر خواهد شد.

 

ترفند به هم نچسبیدن ماکارانی‌ها
ترفند‌های لازم در مورد ماکارونی و انواع پاستا این است که برای آن که به هم نچسبند کافی است به ازای هر ۱۰۰ گرم ماکارونی یک لیتر آب اضافه کنید و مقدار آب را زیاد کنید. چنان چه می‌خواهید پاستا را با سس برای می‌همانان خود سرو کنید، به آب آن روغن اضافه نکنید، زیرا این کار باعث می‌شود سس جذب پاستا نشود و طعم خوبی را به پاستا نمی‌دهد.

 

نکته‌ای در مورد رنده کردن انواع پنیر
نکته لازم در مورد رنده کردن انواع پنیر در آشپزی این است که اغلب پنیر‌ها در صورتی که در دمای محیط قرار بگیرند بافتی نرم را به خود خواهند گرفت و به سختی می‌توان آن‌ها را رنده کرد. برای رنده کردن راحت‌تر پنیر‌ها باید ۲۰ دقیقه آن‌ها را در فریزر قرار دهید و بعد آن‌ها را رنده کنید.

 

ترفند درآوردن پوسته تخم مرغ از غذا
برای بیرون آوردن پوسته تخم مرغ از داخل ظرف می‌توانید این ترفند‌های جالب آشپزی را به کار ببرید. ابتدا انگشت خود با آب خیس کنید و به پوست تخم مرغ نزدیک کنید، با این ترفند به دلیل ایجاد خاصیت مغناطیسی بین پوسته تخم مرغ و انگشت دست شما به راحتی می‌توانید پوسته را از داخل ظرف خارج کنید.

 

روش پوست کندن گوجه فرنگی
برای پوست کندن گوجه فرنگی روش ساده و راحتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. گوجه فرنگی از مواد غذایی پرکاربرد در آشپزی می‌باشد و در اکثر غذا‌ها از گوجه فرنگی استفاده می‌شود که معمولاً باید پوست آن را بگیریم. بهترین روش برای پوست کندن گوجه فرنگی این است که انتهای آن را به صورت X برش داده و آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه در آب درحال جوشیدن قرار دهید و بعد از درآوردن گوجه فرنگی‌ها از داخل آب به راحتی می‌توان پوست آن را گرفت و مصرف کرد.

 

جایگزین‌های سالم برای نمک
یکی از مهم‌ترین ترفند‌های جالب آشپزی جایگزین کردن سرکه به جای نمک در آشپزی می‌باشد. یکی از ترفند‌های سالم در آشپزی مدرن استفاده از انواع سرکه‌های بالزامیک، سرکه سیب و سرکه انگور به جای استفاده از نمک در غذاهاست که معمولاً عطر و طعم شوری را به غذا می‌دهد.

 

سیب زمینی را در یخچال نگهداری نکنید
برای اینکه زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید به وسایل پیچیده‌ای نیاز ندارید، صرفاً تخم مرغ را از میان نصف کنید و یکی از نیمه‌ها را خالی کنید، و نیمه‌ای که درون آن زرده قرار دارد را نگهدارید، بعد به آرامی آن را کج کرده تا زرده به داخل نیمه خالی بفیتد.

 

از بین بردن بوی ظرف‌ها
از سرکه برای از بین بردن بوی ظرف‌هایی که با پیاز و یا سیر در تماس بوده‌اند استفاده کنید.

 

خوشمزه‌تر کردن سیب زمینی سرخ کرده
برای اینکه یک سیب زمینی خوشمزه و رستورانی داشته باشید، آن را ریز ریز کنید و در آب سرد همراه با یخ قرار دهید، بعد از بازه زمانی ۵ الی ۱۰ دقیقه‌ای آن را آبکش کنید و روی یک پارچه تمیز سیب‌ها را پخش کنید تا به خوبی خشک شود و بعد اقدام به سرخ کردن کنید و بعد از اینکه سرخ شد ادویه‌های طعم دارکننده را به سیب اضافه کنید، به این شکل یک سیب زمینی ترد با یک طعم دلنشین خواهید داشت.

 

نگهداری از کرفس و بروکلی
برای اینکه سبزیجاتی نظیر کرفس و بروکلی را به مدت بیشتری تازه و سرحال نگهدارید، آن‌ها را در فویل بپیچید.

 

از بین بردن بوی سوختگی برنج
اگر برنج شما سوخت و بوی سوختگی در برنچ پیچید، یک تکه پیاز را درون قابلمه قرار دهید و فرصت بدهید تا ۱۰ دقیقه داخل قابلمه باشد. به غیر از پیاز می‌توانید از نان نیز کمک بگیرید و آن را در میان برنج خود قرار بدهید و در قابلمه را بگذارید. فقط لازم به ذکر است که نان را تا زمان سرو از قابلمه خارج نکنید و بگذارید تا باقی بماند.

 

کمتر کردن مصرف روغن بادمجان
بادمجان‌های‌تر و تازه کمتر برای سرخ کردنشان روغن لازم است، در صورتی که بادمجان‌های کهنه روغن بیشتری لازم دارند.

 

برنامه‌ریزی برای پخت غذا
روز قبل از شروع آشپزی لیست مواد اولیه غذای مورد نظر را چک کنید تا در هنگام درست کردن غذا به نبود و یا کمبود ماده‌ای پی نبرید، زیرا همچین اتفاقی باعث خواهد شد تا فرایند طبخ غذای شما با اختلال روبرو شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی