بازدید 2598

هشدار: در مکان‌های شلوغ ماسک بزنید

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ گفت: ما معمولاً اوایل پاییز و اواخر شهریور ماه شاهد افزایش شیوع بیماران عفونت تنفسی هستیم و الان هم مراجعه سرپایی و بستری به این علت افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 21 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس،عاطفه عابدینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فوق تخصص ریه و رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری درباره افزایش مراجعه به مراکز درمانی با علائم کرونا و آنفولانزا و استفاده از ماسک اظهار کرد: ما معمولاً اوایل پاییز و اواخر شهریور ماه شاهد افزایش شیوع بیماران عفونت تنفسی هستیم و الان هم مراجعه سرپایی و بستری به این علت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در برخی از این بیماران تست کرونا و تست آنفولانزا مثبت می‌شود و گاهی هم ممکن است هر دو تست در یک فرد مثبت شود و همچنان توصیه‌ها بر این است که افراد در اماکن پرازدحام و شلوغ از ماسک استفاده شود و اگر احساس تنگی نفس و سرفه و علائم سرماخوردگی را دارند حتماً موارد بهداشتی را رعایت کنند تا به دیگران منتقل نشود.

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری متذکر شد: افرادی که بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای و تنفسی دارند حتما در مراکز پرازدحام، ماسک بزنند.

عابدینی گفت: ممکن است علائم تنفسی ویروسی شامل علائم ساده مانند آبریزش بینی و گلودرد بروز پیدا کند، اما در برخی موارد اگر همراه با تب باشد باید بدانیم که علائم آلرژی فصلی با تب همراه نیست و نکته دیگر هم اینکه اگر افراد بدن درد و ضعف و بیحالی ناشی از عفونت‌های ویروسی داشته باشند و به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید به شدت مراقبت کنند و از دورهمی‌های غیرضرور بپرهیزند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی