بازدید 2979
ریاست تیشه‌گران هم مثل دبیر باطل شد

ابطال انتخابات یک فدراسیون دیگر با رأی دادگاه

کد خبر: ۱۱۹۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 18 October 2023

بعداز ابطال انتخابات فدراسیون کشتی با رای دادگاه عمومی شهید صدر، حالا با حکم دیوان عدالت اداری، انتخابات فدراسیون ناشنوایان که اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود، ابطال شد.

به گزارش تابناک ورزشی، مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان سه‌شنبه 23 اسفند 1401 در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار و مهران تیشه‌گران برای دومین‌ بار به مدت 4 سال به عنوان رئیس انتخاب شد.

مهران تیشه‌گران، کرم‌الله علیمرادی و محمد پرگر به عنوان کاندیدای حاضر در مجمع انتخابات ناشنوایان حضور داشتند که پرگر قبل از برگزاری مجمع به نفع مهران تیشه‌گران انصراف داد. در نهایت و بعد از رأی‌گیری با حضور 2 کاندیدا از 52 عضو مجمع، مهران تیشه‌گران با کسب 36 رأی، چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون ناشنوایان انتخاب شد. علیمرادی دیگر کاندیدای ریاست نیز 16 رأی آورد. 

با این وجود با شکایت کرم‌الله علیمرادی و سعید آرام (که جزو نامزدهای اولیه انتخابات بود) به دیوان عدالت اداری، در نهایت در تاریخ 24 مهرماه 1402، دیوان عدالت اداری حکم به ابطال انتخابات سال گذشته داد.

در حکم دیوان عدالت اداری آمده است:

«شعبه دیوان به جهت نقض قواعد آمره از جمله رعایت زمان‌های مشخص شده در دستورالعمل، عدم وجود دلیلی مبنی بر دعوت اعضا و معرفی نامزدها به اعضا، برگزاری مجمع بدون حضور احدی از نامزدها و بدون وجود دلیل مبنی بر اطلاع وی از زمان مجمع و یا دعوت به مجمع، مستنداً به مواد 10 و 11 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، حکم به ابطال انتخابات فدراسیون ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران صادر می‌کند».

رأی صادره 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی