بازدید 1980

دیدار نمایندگان آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد نمایندگان ارشد هسته ای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن امروز دوشنبه در اندونزی دیدار می کنند تا درباره موضوع هسته ای کره شمالی گفت و گو کنند.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 16 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، کیم گون نماینده ویژه امور صلح و امنیت شبه جزیره کره نشست دوجانبه ای با سونگ کیم همتای خود از آمریکا خواهد داشت.

کیم گون روز سه شنبه با هیرویوکی نامازو همتای ژاپنی خود دیدار جداگانه ای خواهد داشت.

نمایندگان کشورهای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن همچنین نشست سه جانبه ای برگزار خواهند کرد.

دستورکار مهم این نشست ها شامل نگرانی های درباره تبادل احتمالی سلاح میان کره شمالی و روسیه و همچنین تلاش پیونگ یانگ برای تقویت تسلیحات هسته ای خود است.

دیدار کیم جونگ اون رئیس کره شمالی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه باعث گمانه زنی ها درباره به توافق رسیدن کره شمالی با روسیه در فراهم کردن تسلیحات نظامی برای جنگ اوکراین درمقابل تبادل فناوری سلاح های مسکو است.

کره شمالی در نشست پارلمان این کشور در ماه سپتامبر سال جاری میلادی سیاست تقویت نیروی هسته ای خود را در قانون اساسی تعیین کرد.

کیم جونگ اون همکاری سه جانبه امنیتی سئول، واشنگتن و توکیو را «بدترین تهدید عینی» می داند و وعده داده است که ظرفیت هسته ای کشور خود را افزایش دهد.

جولی ترنر نماینده ویژه آمریکا برای دفاع از حقوق بشر کره شمالی امروز در دیدار با پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی از جامعه بین المللی خواست که نقض جدی این حقوق در این کشور منزوی را برملا کنند.

وی افزود برای بهبود وضعیت حقوق بشر در کره شمالی آماده همکاری با سئول است.

پارک جین گفت: پناهجویان کره شمالی به هیچ وجه نباید به اجبار و برخلاف خواسته خود به پیونگ یانگ بازگردانده شوند و این موضع دولت ما است. این مساله را برای طرف چینی روشن کرده ایم.

وی افزود تلاش رژیم کره شمالی برای تقویت تسلیحات هسته ای به بهای نقض حقوق بشر شهروندان خود غیرمنطقی، غیر مسئولانه و غیراخلاقی است.

در این بین، کره جنوبی قرار است بزرگترین نمایشگاه دفاعی خود را در هفته جاری برگزار کند تا فروش تسلیحات خود را افزایش دهد و بمب افکن آمریکا با قدرت محرکه اتمی را به نمایش بگذارد.

به گزارش ایرنا، بمب‌افکن راهبردی بی-۵۲ آمریکا هفته جاری در واکنش به «تهدید موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی» در یک پایگاه هوایی کره جنوبی مستقر خواهد شد.

بی-۵۲ و بمب‌افکن‌های بی-۲ اسپیریت و بی-۱بی لنسر جزو بزرگترین بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا هستند.

این در حالی است که ناو هواپیمابر یو. اس. اس رونالد ریگان با قدرت محرکه اتمی روز پنجشنبه برای یک بازدید پنج روزه در بندر بوسان کره جنوبی پهلو گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست