بازدید 2832

آمار شهدا در نوار غزه و کرانه باختری، از ۱۹۵۰ تن فراتر رفت

وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای از شهادت نزدیک به دو هزار نفر در نوار غزه و کرانه باختری ظرف یک هفته اخیر و زخمی شدن بیش از هشت هزار تن دیگر خبر می دهد.
کد خبر: ۱۱۹۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲ 14 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، بنا بر اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد شنبه تا شامگاه جمعه هفته اخیر، به هزار و ۹۰۰ تن از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای در این باره، همچنین تاکید کرد که در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در واکنش به عملیات نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» نیز، دست کم هفت هزار و ۶۹۶ تن دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه در بیانیه دیگری نیز از شهادت ۱۶ فلسطینی در روز جمعه در چند استان کرانه باختری رود اردن از جمله بیت المقدس اشغالی به ضرب گلوله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد که با محاسبه آنها، شمار شهدا در کرانه باختری از آغاز موج کنونی تشدید تنش در بامداد شنبه گذشته تاکنون نیز به ۵۱ تن رسیده است.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز به نوبه خود، تأیید کرد که کارکنان آن در روز جمعه در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی، به ۲۹۶ مصدوم از جمله ۹۷ زخمی به ضرب گلوله واقعی و ۱۹ تن دیگر نیز با گلوله لاستیکی رسیدگی کردند تا آمار زخمی‌های منطقه مذکور از شنبه گذشته تاکنون به ۹۵۳ نفر برسد.

گفتنی است حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میان سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست