بازدید 5168
۱

۲۱ مهرماه روز ملی خوشنویسی

۲۱ مهرماه از سوی انجمن خوشنویسان ایران به عنوان روز ملی خوشنویسی و از ۲۱ تا ۲۸ مهرماه هفته خوشنویسی نام‌گذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 13 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، امروزه هنر خوشنویسی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است به گونه‌ای که در حرفه و صنعت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. آثار هنری، تابلوهای خطاطی شده همگی از هنر خوشنویسی بهره‌مند شده‌اند. آشنایی با انواع خط در هنر، زیبانویسی و داشتن خط خوش ضمن آنکه از نظر بصری جذابیت بالایی دارد، نفوذ مفهوم و پیام نوشته چندین برابر می‌کند.بیست و یکم مهرماه روزی است که از سال ۱۳۹۶ توسط انجمن خوشنویسان ایران به نام روز ملی خوشنویسی نام‌گذاری شده است.

با گذشت سال‌های مختلف و رشد و شکوفایی هنر خوشنویسی، یکی از دستاوردهای مهم این هنر پیوند آن با هویت ایرانی و مؤلفه‌های تشکیل دهنده آن است. از جمله دلایل این پیوند می‌توان به ادبیات غنی ایران و متون مختلف نظم و نثر اشاره کرد که این کتب در طی قرون مختلف یکی از مواردی بود که ایرانیان را نیازمند خطوط مخصوص به خود می‌کرد.

هنر خوشنویسی تا پیش از اختراع صنعت چاپ از هنرهای پراهمیت تاریخ بوده است البته در زمان حاضر نیز هنوز جزو هنرهای خاص و اصیل ایرانی است که در ایران از دیرباز مورد توجه ایرانیان قرار داشته است و هم اکنون هنرجویان بسیاری در سراسر کشور به این هنر زیبا زیر نظر اساتید بزرگ به یادگیری این هنر مشغولند.

از مهم‌ترین لوازم خوشنویسی عبارتند از: قلم، مرکب، دوات و لیقه، کاغذ، زیردستی، قطّ زن و قلم تراش.

خوشنویسی یک هنر تکامل یافته است که طی دوره‌های مختلف، با نبوغ و هنر نسل‌های بعدی تکامل یافته و توانسته آن را به یک هنر اصیل، ماندگار و ارزشمند تبدیل نماید. خوشنویسی یک هنر اصیل و ظریف می‌باشد که هنرجویان ایرانی بیشتر به دنبال خوشنویسی نستعلیق هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
زیبایی و هنر ایرانی... که لازم است به ان توجه زیادی شود.... هزینه کلاسهای امگزشی بسیار زیاد است... در سطح شهر خیلی کم از اثار ان استفاده می شود... اموزش در مدارس خیلی جدی گرفته نمی شود..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم