بازدید 3166
پوتین:

نخبگان غربی در بازارهای انرژی سردرگمی ایجاد کرده‌اند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد: همکاری میان گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس ادامه خواهد یافت تا همچنان قابل پیش بینی بودن بازارهای نفت را تضمین کند.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 12 October 2023

به گزارش ایسنا، اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، حدود ۴۰ درصد از نفت جهان را تولید می‌کند. این گروه، محدودیت عرضه داوطلبانه نفت را از اواخر سال ۲۰۲۲ با هدف تقویت بازار، آغاز کرد.

پوتین خطاب به یک کنفرانس انرژی بزرگ در مسکو گفت: برای ثبات بازار نفت، تعامل تولیدکنندگان بزرگ، به شکل آشکار و شفاف، ضروری است و با همین منطق، روسیه با شرکایش در چارچوب اوپک پلاس، همکاری می‌کند.

رئیس جمهور روسیه گفت: مطمئن هستم که هماهنگی اقدامات شرکای اوپک پلاس، ادامه خواهد یافت. این همکاری برای قابل پیش بینی بودن بازار نفت و در نهایت برای رفاه حال همه، اهمیت دارد.

پوتین اظهار کرد: نخبگان غربی، در بازارهای انرژی، سردرگمی ایجاد کرده‌اند. بنابراین، تضمین ثبات بازار بر عهده مشارکت کنندگان مسئولی مانند اوپک پلاس است.

رئیس جمهور روسیه گفت: اعضای اوپک پلاس به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرده و از عهده چالشها برخواهند آمد.

وی در پاسخ به این که آیا توافق اوپک پلاس برای کاهش عرضه، تمدید خواهد شد، اظهار کرد: احتمالا. ما باید با همکارانمان مشورت کنیم. تصمیمات ما بر اساس توافق جمعی، گرفته می شود. اکنون، به نظر می رسد که ما همکاری را ادامه خواهیم داد.

این اظهارات، قویترین سیگنال پوتین تاکنون درباره ادامه محدودیت عرضه اوپک پلاس در سال ۲۰۲۴ و فراتر از آن بوده است. این اقدام، مطمئنا از قیمت نفت پشتیبانی کرده و به نفع کرملین خواهد بود.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، پیش از کنفرانس «هفته انرژی روسیه» که در مسکو برگزار می‌شود، از شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در مسکو، استقبال کرد. او گفت: با شاهزاده عبدالعزیز درباره بازار نفت و همکاری در چارچوب گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس، گفت وگو کرده است.

اوپک در سال ۱۹۶۰ توسط عراق، ایران، کویت، عربستان سعودی و ونزوئلا تاسیس شد و اکنون شامل ۱۳ کشور عضو است. این گروه در سال ۲۰۱۶، توافقی را با ۱۰ کشور تولیدکننده نفت دیگر شامل روسیه برای ایجاد گروه اوپک پلاس امضا کرد. روسیه و عربستان در سال های اخیر برای تقویت قیمت نفت، در راستای توافق اوپک پلاس، همکاری کرده اند.

پوتین از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی تمجید کرد و گفت: اگر اختلاف نظری درباره تمدید کاهش تولید اوپک پلاس باشد، در این صورت، کرملین به دنبال تفاهم نظر خواهد بود و از این نظر، ولیهد عربستان سعودی، نقش بسیار مهمی ایفا کرده و در این خصوص، بسیار فعال بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، پوتین گفت: لازم است به اقتصاد جهان نگاه کرد و هشدار داد بدون کاهش عرضه قابل توجه، قیمت نفت احتمالا به زیر ۵۰ دلار در هر بشکه می رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست