بازدید 3814
۳

مرگ ۶ نوزاد در ۱۰ روز در بیمارستان شهرکرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال وبختیاری گفت: تیم ویژه دادستانی در حال بررسی موضوع علت فوت نوزادان در بخش مراقبت های ویژه(NICU)بیمارستان هاجر است.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 12 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از صداوسیما نصرالله صالحی افزود: در حال حاضر علت تامه موضوع فوت #شش نوزاد در 10 روز گذشته در بخش مراقبت های ویژه(NICU) بیمارستان هاجر توسط تیم ویژه دادستانی در حال بررسی است و تا تکمیل تحقیقات بازپرس موضوع به طور کامل اطلاع رسانی خواهد شد.*

وی ادامه داد: هم اکنون برای اطمینان مردم، بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان هاجر شهرکرد به مکانی دیگر منتقل شده است.

دادستان مرکز استان چهارمحال وبختیاری گفت: مردم مطمئن باشند که اگر قصوری بوده باشد، برخورد خواهد شد و از عموم می خواهیم به #شایعات دامن نزنند و اخبار صحیح را از #رسانه_های_رسمی دریافت کنند.

گفتنی است، از چند روز پیش خبری در فضای مجازی استان منتشر شده است که چند نوزاد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان هاجر شهرکرد در دو هفته اخیر به علت نا مشخصی جان خود را از دست داده اند.
اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درخصوص فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر
 
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درپی فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر توضیحاتی در قالب یک اطلاعیه منتشر کرد.
 
به گزارش ایسنا، در پی فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر شهر کرد، پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی این شهر اطلاعیه‌ای منتشر کرده است.
 
در  اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی آمده است: بخش NICU در تمام بیمارستان‌های دنیا ویژه بستری نوزادانی است که پیش از موعود مقرر و به صورت نارس به دنیا می‌آیند. نوزادانی که به علت کمبود وزن، نارسایی تنفسی،  نواقص و ضعف سیستم ایمنی به عنوان مؤلفه‌های خطر، شانس کمتری برای زنده ماندن دارند و درصد مرگ و میر بالاتری در این نوزادان دیده می‌شود؛ مسأله‌ای که به کرات در بیمارستان‌های مختلف دنیا رخ می‌دهد.
 
نجات و یا مرگ و میر بیماران در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های مختلف کشور روندی است که کمیته‌های علمی و مدیران  بهداشتی درمانی بیمارستان‌ها بر آن نظارت مستمر و کامل دارند.
 
کمااینکه پس از گزارش فوت شش نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد، پرونده این نوزادان  به صورت همه جانبه بررسی شد و  علت دقیق فوت  آنها که سه نفرشان  نارس و سه نفر دیگر حین تولد دچار ایست قلبی تنفسی شده‌اند، از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.
 
دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اینکه تمام بررسی‌ها و اقدامات لازم را از همان ابتدای فوت نوزادان آغاز کرده است، پرونده‌های مربوط را در اختیار پزشکی قانونی قرار داده است و  در صورت احراز هر گونه قصور یا  تخلف از سوی هر مدیر یا مسئول  بدون هیچ گونه  اغماضی طبق  قوانین و مقررات  با وی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. 
 
بر اساس اخبار رسیده قرار است تیمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان، موضوع فوت شش نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد را بررسی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
حالا باز خوبه نگفتند بدلیل مصرف بیش از حد سیگار یا مشروبات الکلی مردند! داداش تو یه شب شش نفر مردند نمیخوای تو اون بیمارستان بسیار کثیف و بی نظم و انضباط و قدیمی یه مقصر واقعی پیدا بکنی؟ همه جای دنیا چه ربطی به بیمارستان هاجر داره آخر! من چند دفعه رفتم داخل اون بیمارستان واقعا مثل فیلم های ترسناکه که راهروهای تاریک و دیوارهای کهنه قدیمی و وسایل پزشکی و صندلی و تخت بسیار قدیمی داره و البته از سواد پرستارها هم نباید بیشتر تعریف کرد و بدتر از سوادشون اخلاق زیبای برخوردشون با مریض و همراه مریض! استانداردهای جنگ جهانی هم اونجا رعایت نمیشه چه برسه به روز دنیا! یه تهویه هوای درست و درمون یا چهار تا پنجزه نورگیر دلباز نداره.
تشویق به فرزند آوری می کنند .
عجله نکنید بگذارید به 60 نوزاد برسد بعد بگویید فقط خودمان یم فهمیم چه کنیم و به کسی مربوط نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار