بازدید 2579

ثبت‌نام نهایی انتخابات مجلس، الکترونیکی برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: مطابق نظر شورای نگهبان و تصریح قانون جدید انتخابات؛ ثبت نام نهایی به صورت صد در صد الکترونیکی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 11 October 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ عباس کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در جلسه ستاد انتخابات استان اظهارکرد: استان قزوین تلاش دارد که مراحل انتخابات را در کمال صحت، سلامت و سرعت انجام دهد و هم اکنون از استان های پیشتاز در بارگذاری اطلاعات معتمدین و هیات‌های اجرایی است و سعی می‌کنیم در انجام مراحل انتخابات از استان‌های برتر باشیم.

او با اشاره به اینکه هیئت نظارت استانی هیچ نقشی در بخش پیش‌ثبت‌نام انتخابات نداشته است، افزود: در مرحله پیش‌ثبت‌نام و صحت‌سنجی صورت گرفته در استان قزوین، مغایرت های موجود از جمله مدرک تحصیلی، سن یا سوءپیشینه به ثبت نام کنندگانی که مشکل داشتند اعلام شده و این افراد تا ۲۶ مهرماه فرصت دارند تا اعتراضات خود را پیگیری کنند.

کاظمی گفت: نتیجه اعتراض‌ها تا صبح روز ۲۶مهر اعلام و برای افرادی که اعتراضشان پذیرفته شده کد رهگیری صادر می‌شود. ثبت نام نهایی نیز از ۲۷مهر تا ۳آبان ماه به صورت صد در صد الکترونیکی برگزار می‌شود و مطابق نظر شورای نگهبان و تصریح قانون جدید انتخابات ثبت نام حضوری در هیچ یک از فرمانداری‌ها انجام نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: قانون جدید انتخابات ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است که مهم‌ترین آن افزایش زمان مراحل برگزاری انتخابات از ۸۹ روز به ۲۰۷روز است که باعث شده هم ثبت‌نام کنندگان، هم ناظرین و هم مجریان با دقت و آرامش خاطر بیشتری مسیر انتخابات را طی کنند.

کاظمی با اشاره به نظرسنجی‌ها و افکارسنجی صورت گرفته در سطح ملی و استانی، گفت: مطابق نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط مراکز معتبر افکارسنجی، میزان تمایل به مشارکت مردمی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با افزایش روبه‌رو است و امیدواریم با ادامه این روند شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور با مشارکت بالا باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوینر خاطرنشان کرد: یکی از ارکانی که قطعا میزان انگیزه برای مشارکت را بالا می‌آورد برگزاری سالم انتخابات و ایجاد فضای رقابتی عادلانه است که در این زمینه تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده و با کوچکترین تخلف انتخاباتی برخورد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست