بازدید 2061

بایدن درباره نگهداری اسناد محرمانه بازجویی شد

کاخ سفید بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بازپرسی که درباره پیدا شدن اسناد طبقه‌بندی شده در خانه و دفتر کار شخصی وی پیدا شده، گفت‌وگو و به سوالات وی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۹۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 10 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این مصاحبه در روزهای یکشنبه و دوشنبه به وقت محلی آمریکا و بصورت داوطلبانه انجام شد.

دادستان کل آمریکا در ماه ژانویه بازپرس ویژه‌ای تعیین کرد تا در مورد نگهداری اسناد محرمانه توسط بایدن در زمانی که معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، تحقیق کند.

ایان سمز سخنگوی دفتر مشاوره کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: با رئیس جمهوری بعنوان بخشی از تحقیقات تحت رهبری رابرت هور بازپرس ویژه مصاحبه شد. این مصاحبه در کاخ سفید و در مدت ۲ روز انجام شد و دوشنبه به اتمام رسید.

گمانه‌زنی‌ها رسانه‌های آمریکا حاکی از آن است که از آنجا که با بایدن مصاحبه شده است، نشان می‌دهد این تحقیقات به پایان خود نزدیک شده است.

تیم بازپرس ویژه این تحقیقات پیش از این مصاحبه‌های گسترده‌ای با کارکنان بایدن انجام داده بود.

اسناد محرمانه‌ای که بایدن در دوره اوباما از کاخ سفید خارج کرده بود اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲ و در یک اندیشکده خصوصی کشف شد. بایدن از پایان دوره معاونت در زمان اوباما در این اندیشکده مشغول به کار شد.

پس از آن اسناد دیگری در خانه بایدن در شهر ولمینگتون ایالت دلاور پیدا شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز به دلیل نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده تحت تحقیق قرار دارد و با اتهاماتی روبرو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست