بازدید 8347
۸

قیمت کله پاچه نجومی شد

رئیس اتحادیه طباخان تهران بیان کرد: کمبود عرضه باعث افزایش نجومی قیمت کله‌ پاچه شده است و این موضوع بر میزان تقاضای مردم هم تاثیر گذاشته و در حال حاضر مردم کمتر کله‌ پاچه می‌خورند.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 09 October 2023

به گزارش تابناک، مصرف کله‌ پاچه در فصل سرد طرفدار بیشتری دارد. موضوعی که رئیس اتحادیه طباخان تهران هم به آن اشاره می‌کند.

عبدالرضا احمدیان‌فر در گفت‌وگو با همشهری آنلاین بیان کرد: با ورود به فصل سرما معمولا تقاضا برای مصرف کله‌ پاچه افزایش می‌یابد اما ما در عرضه این غذا با مشکلاتی مواجه هستیم.

احمدیان‌فر ادامه داد:‌ یکی از مشکلات بزرگ ما، کمبود کله به دلیل کاهش کشتار گوسفند در داخل کشور است که باعث شده قیمت‌ کله‌ پاچه به صورت نجومی بالا برود. البته ما در این زمینه از اتاق اصناف درخواست کرده‌ایم که اگر امکان دارد واردات آلایش گوسفندی صورت بگیرد و اگر این امکان نیست از جهاد کشاورزی درخواست واردات دام زنده را داشته باشند.

رئیس اتحادیه طباخان تهران افزود: در حال حاضر ما شاهد واردات گوشت به کشور هستیم اما با توجه به تقاضای بالا برای مصرف آلایش دامی در ایران، درخواست ما این است که دام زنده وارد و در داخل کشتار شود تا علاوه بر گوشت، ما بتوانیم از آلایش آن هم استفاده کنیم و به تقاضای مردم پاسخ دهیم.

احمدیان‌فر با بیان اینکه افزایش عرضه می‌تواند قیمت‌ کله‌ پاچه را پایین بیاورد، گفت: گرانی بر میزان تقاضای مردم تاثیر گذاشته و هرچند در فصل سرما اوضاع صنف ما بهتر می‌شود اما میزان مصرف در مقایسه با قبل کاهش یافته و در حال حاضر مردم کمتر کله‌ پاچه می‌خورند.

فروشگاه‌های آنلاین سوء‌استفاده می‌کنند
در حال حاضر، طبق نرخنامه میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، نیم دست کله‌ پاچه خام گوسفندی ۲۸۰ هزار تومان است. قیمت هر دست کله‌ پاچه در قصابی‌های تهران هم بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است که این قیمت در سوپرهای گوشت آنلاین به ۶۰۰ تا ۶۹۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه طباخان تهران در واکنش به این قیمت‌ها گفت: قیمت قصابی‌ها منطقی است چون همانطور که اشاره شد کاهش عرضه در افزایش قیمت‌ها نقش داشته است اما متاسفانه فروشگاه‌های آنلاین از شرایط موجود سوء‌استفاده کرده و گرانفروشی می‌کنند که ما از سازمان بازرسی تقاضا داریم با آنها برخورد کند.  

یک پرس کله‌ پاچه چند؟
قیمت‌هایی که در بالا عنوان شد، قیمت کله‌ پاچه خام است و یک دست کامل کله‌ پاچه در کله‌پزی‌ها بین ۷۰۰ تا ۷۸۵ هزار تومان است.

در طباخی‌های شهر تهران، یک پرس آبگوشت ساده ۲۰ هزار تومان، آبگوشت ساده با مغز ۵۰ تا ۸۵ هزار تومان، یک پرس سیراب شیردان ۱۰۰ تا ۱۲۵ هزار تومان، یک دست کامل سیراب شیردان ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ تومان، پاچه جفتی ۱۰۰ هزار تومان، زبان ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، مغز یک عدد ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، آب مغز ۵۵ هزار تومان، یک پرس گوشت ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و یک عدد چشم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است.  قیمت نان سنگک هم ۵ تا ۹ هزار تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
حالا نمیخوریم تا بگنده!
کمبود کدومه گوسفند ایرانی زنده صادر میشه مال آفریقا و آنگولا و ... یخی وارد میشه بدون کله پاچه
رییسی مچکریم چون کله پاچه برای سلامتی ضرر داره یواشکی خودتون نخورید
بدین حماس بخوره چاق بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
????
با نخوردن کله پاچه ،نه تنها ضرر نمی کنیم بلکه کمتر هم بیمار میشویم. یه غذای مضر و چندش اور که تمام فاکتورهای خونی ادمو بهم می ریزه
فقط تو تولید این محصول خودکفا بودین که اینم از دست رفت . در بقیه موارد از تولید نان تا موشک کاملا وابسته به واردات و خارج هستیم . ادعای خودکفایی یک جوک خنده دار هست .
سلام گوسفند هایی با دوکله حتی اگر شده با چهار کله تولید کنید ما می‌توانیم
تو مملکتی که یک دست کله پاچه شده 700 یا 800 هزار تومن به قول یکی باید خون گریست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست