بازدید 3202
۳

انتقال آب برای مصارف غیرشرب ممنوع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی را برای مصارف غیرشرب ممنوع کردند. همچنین دولت مکلف شد در راستای پایدار نمودن شرایط دریای خزر تمهیدات و اقدامات لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 09 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نمایندگان در جلسه علنی روز یک‌شنبه، ۱۶ مهر مجلس شورای اسلامی، بند (ح) ماده ۴۰ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی  را برای مصارف غیرشرب ممنوع  کردند.

بر اساس بند(ح)- انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی برای مصارف غیرشرب ممنوع است. تأیید تخصیص آب و اجرای طرح های انتقال آب شرب بین حوضه های آبریز و استان ها پس از طی مراحل فنی و تصویب در شورای عالی آب با لحاظ نیازهای زیست محیطی طبق استانداردها و حدود مجاز مندرج در اسناد و قوانین برای حقابه های مبدأ امکانپذیر می باشد.

تبصره- استحصال و انتقال آب از دریا و دریاچه ها مشمول حکم این بند نمی شود.

بند الحاقی 2- در راستای پایدار نمودن شرایط دریای خزر، دولت مکلف است مطالعات، تمهیدات و اقدامات لازم را انجام دهد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
اول براش شرب باشه دوم غیر شلب باشه
برای مصارف شرب هم باید ممنوع شود. هر اقلیم باید متناسب با شرایط موجود، خود را وفق دهد. متاسفانه لابیهای قدرت با انتقال آب سرشاخه ها، رودخانه کارون را نابود کردند و باید در اسرع وقت هر آنچه که از سرشاخه ها برده شده به مسیر اصلی برگردانده شود.
ببخشید اون وقت آب زاینده رود را که زمان خاتمی برای فولاد اردکان یزد بردند، و وسط کویر کارخانه فولاد زدند را بر می گردانند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار