بازدید 6907

میانگین «حقوق» بازنشستگان کشوری

میانگین حقوق حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری (در پایان خردادماه امسال) معادل ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده، این در حالیست که در پایان خردادماه سال گذشته این رقم معادل ۷ میلیون و ۹۴۲ هزارتومان بوده است؛ به عبارتی میانگین حقوق این افراد نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۴۲ درصد افزایش داشته که این افزایش عمدتا ناشی از اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در پاییز ۱۳۹۹ و استمرار اجرای آن تا سال ۱۴۰۲ است.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 08 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، براساس آمار منتشر شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد حقوق‌بگیران صندوق در پایان خردادماه سال جاری معادل یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۶۷ نفر است این درحالیست که تعداد حقوق‌بگیران صندوق در پایان خردادماه سال گذشته معادل یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۲۷۵ نفر بوده است.

اما به تفکیک استانی و براساس آخرین گزارش دریافتی از پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری، استان تهران با ۳۲۵ هزار و ۸۳ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۳ هزار و ۹۲۴ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیر را داراست.

در این میان دو درصد ازکارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۹۸ درصد آنها غیر ناشی از کار بوده است. در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰ درصد فوت شاغلین ناشی از کار و ۹۰ درصد فوت‌ها غیر ناشی از کار بوده است.

میانگین «حقوق» کشوری

وضعیت حقوق‌بگیران به تفکیک جنسیت نیز حاکی از آن است که ۶۶ درصد جامعه حقوق‌بگیران مرد و ۳۴ درصد زن هستند.

از سوی دیگر بررسی توزیع دستگاهی حقوق‌بگیران در پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که حقوق‌بگیران آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون و ۲۲ هزار و ۵۳ نفر (۶۲.۳۸ درصد)‌ بیشترین تعداد حقوق‌بگیران این صندوق (یک میلیون و ۲۲ هزار و ۵۳ نفر) از یک ارگان را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین وزارت بهداشت با ۱۳.۱۸ درصد (۲۱۵ هزار و ۹۸۲ نفر) در رتبه بعدی قرار دارد.

میانگین حقوق حقوق‌بگیران در پایان خردادماه امسال (کل برقراری‌ها) معادل ۱۱ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان بوده و این در حالیست که در پایان خردادماه سال گذشته این رقم معادل ۷ میلیون و ۹۴۲ هزارتومان بوده است و به عبارتی میانگین حقوق حقوق‌بگیران تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به طور میانگین به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته است. این افزایش عمدتا ناشی از اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در پاییز ۱۳۹۹ و استمرار اجرای آن تا سال ۱۴۰۲ است.

همچنین بررسی میانگین حقوق حقوق‌بگیران در سال ۱۴۰۲ (برقراری‌های جدید) نشان می‌دهد که میانگین اولین حقوق بازنشستگی معادل ۱۴ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان و میانگین آخرین حقوق اشتغال معادل ۱۵ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان بوده است.

توزیع حقوق‌بگیران به تفکیک مدرک تحصیلی در پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که از میان یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۶۷ نفر، ۲۴ هزار و ۱۵۵ نفر دارای مدرک دکترا، ۸۳ هزار و ۳۹ نفر دارای فوق لیسانس، ۴۷۶ هزار و ۴۸۱ نفر دارای لیسانس و مابقی دارای مدارک پایین‌تر تحصیلی بوده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی