بازدید 13116

احمدی نژاد در گواتمالا از کدام کارنامه آبی خود دفاع می‌کند؟

به عنوان نمونه در سال ۱۳۸۹ قانونی تحت عنوان "تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری قبل از سال ۸۵ " با دستور مستقیم احمدی نژاد در کشور به تصویب رسید و اجرایی شد که اجرای همین قانون سبب شد به مجموعه چاه‌های مجاز کشور ده‌ها هزار حلقه چاه دیگر اضافه شود و با توجه به اینکه حجم انبوهی از این چاه‌ها در داخل فلات مرکزی قرار داشت، خسارت جبران ناپذیری به منابع آب کشور وارد شد.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 07 October 2023

احمدی نژاد در گواتمالا از کدام کارنامه آبی خود دفاع می‌کند؟

چند روزی است که سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسبق کشورمان به آمریکای مرکزی به بحث داغ فضای مجازی تبدیل شده است؛ سفری متفاوت و غیرمنتظره که گفته می‌شود جهت شرکت در یک سمپوزیوم بین‌المللی چهار روزه برنامه ریزی شده است.

به گزارش «تابناک»، بر اساس آنچه که از سوی تیم رسانه‌ای احمدی نژاد عنوان شده است، سمپوزیومی که او در آن حاضر می‌شود، یک همایش علمی پژوهشی با موضوع مدیریت جامع منابع آب در جهان است و احمدی نژاد در این برنامه در ارتباط با روش‌های صحیح مدیریت منابع آب در جهان سخن خواهد گفت.

صرف نظر از حواشی سیاسی و امنیتی پیش آمده پیرامون این سفر که چند روزی است به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شده است، موضوع مهم‌تر اینکه برخی افراد با اشاره به سابقه مدیریتی احمدی نژاد در حوزه آب این پرسش را مطرح می‌کنند که دقیقاً رئیس جمهور اسبق کشورمان در این همایش از کدام سبک و سیاق مدیریتی منابع آب صحبت و دفاع خواهد کرد؟

این پرسش و نکته مهم از آنجایی مطرح می‌شود که بدانیم در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در کشور کلکسیونی از اقدامات اشتباه در حوزه مدیریت منابع آب در کشور رقم خورد که برخی از اقدامات به صورت مستقیم با دستور او اجرایی شدند و به نظر بسیاری از متخصصان منابع آب تاثیر غیرقابل جبرانی بر سفره‌های آب زیر زمینی و منابع آب کشور داشت.

به عنوان نمونه در سال ۱۳۸۹ قانونی تحت عنوان "تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری قبل از سال ۸۵ " با دستور مستقیم احمدی نژاد در کشور به تصویب رسید و اجرایی شد که اجرای همین قانون سبب شد به مجموعه چاه‌های مجاز کشور ده‌ها هزار حلقه چاه دیگر اضافه شود و با توجه به اینکه حجم انبوهی از این چاه‌ها در داخل فلات مرکزی قرار داشت، خسارت جبران ناپذیری به منابع آب کشور وارد شد.

در رابطه با این قانونی و خسارت‌های آن مقالات علمی پژوهی فراوانی به چاپ رسیده که از جمله آن می‌توان به مقاله " بررسی علمی و عملی قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره برداری" اشاره کرد که در سال ۱۳۹۷ در فصلنامه علمی پژوهشی حقوق اداری به چاپ رسید. نویسندگان در این مقاله اینگونه نتیجه گرفتند که انتظار می‌رفت با تصویب این قانون، شدت کنترل و اعمال قانون برچاه‌های غیر مجاز، درخصوص حافران و بهره برداران افزایش یابد، ولی قانون " تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره برداری" عملاً نه تنها چنین پیامدی نداشت، بلکه مشکلات مضاعفی پدید آورد.

در ادامه این مقاله با اشاره به خلأ‌های فراوان این قانون اشاره شد که یکی از خلاء‌هایی که در این قانون وجود دارد این است که، با توجه به اینکه قانون توزیع عادلانه آب، به عنوان قانون مادر در مورد چاه‌های موضوع آن قانون محسوب می‌شود، قانون تعیین تکلیف بدون توجه به مفاهیم به کار رفته در قانون توزیع عادلانه آب تعیین تکلیف کرده است، که از این جهت نیز دارای نواقص بسیاری است و به طور کلی ادامه حاکمیت این قانون ضرر‌های جبران ناپذیری به منابع آب کشور وارد کرده و می‌کند که هرچه زودتر باید چاره‌ای در مورد آن اندیشیده شود.

در واقع با علم به اینکه هم اکنون در کشور چیزی حدود ۳۳۸ هزار چاه غیرمجاز وجود دارد که باید در اسرع وقت پلمپ و از مدار برداشت آب زیر زمینی خارج شوند، اما به واسطه قانون سال ۱۳۸۹ بسیاری از این چاه‌ها که پیش از سال ۱۳۸۵ و بدون مجوز حفر شده بودند به لیست چاه‌های مجاز افزوده شدند و دیگر امکان پلمپ آن‌ها وجود ندارد.

اتفاقی که برخی کارشناسان عقیده دارند بیش از ۵۰ هزار چاه غیرمجاز را به لیست چاه‌های مجاز اضافه کرد و نقش مخربی در مسیر صیانت از منابع آبی کشور برجای گذاشت.

البته همه اقدامات خطایی که در دولت احمدی نژاد پیرامون منابع آبی کشور رقم خورد به همین یک مورد محدود نمی‌شود و در بسیاری از نقاط کشور می‌توان رد پای خطا‌های مدیریتی آن دوران در حوزه منابع آب را یافت و به آن اشاره کرد. به عنوان نمونه پیشتر یکی از مسئولان ارشد وزارت کشور در دولت دهم به خبرنگار تابناک گفت که در سفر دوم محمود احمدی نژاد به استان چهارمحال و بختیاری، مردم محلی بالادست رود زاینده رود در این استان از رئیس جمهور اجازه دسترسی و بهره برداری از منابع آب زاینده رود و نیز مجوز حفر چاه را داشتند.

او افزود: رئیس جمهور به ما دستور داد تا پس از یک بررسی میدانی برای اجابت این درخواست راهکاری پیدا کنیم و ما هم پس از یک بازدید هوایی از منطقه، واگذاری مناطقی از شهرستان چادگان استان اصفهان به استان چهار محال و بختیاری را راهکار این مشکل عنوان کردیم که به سرعت با دستور موافق رئیس جمهور همراه شد.

توضیح اینکه پس از واگذاری مناطقی از شهرستان چادگان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری و مستند به قانون مدیریت استانی آب در آن زمان، بهره برداری از بستر رودخانه در این استان نیز به شدت افزایش یافت و این رویه نیز در کاهش آورد آبی زاینده رود در مناطق پایین دست موثر بود.

در رابطه با نوع مدیریت احمدی نژاد در حوزه منابع آب و آنچه که او می‌تواند یا باید در همایش گواتمالا بگوید، "قاسم تقی زاده خامسی" معاون آب و آبفا وزیر نیرو در دولت دوازدهم نوشت: امیدوارم ایشان در آنجا توضیح دهد اجازه حفر ده‌ها هزار حلقه چاه غیرمجاز و غارت میلیارد‌ها مترمکعب آب در یک کشور خشک در دوره ریاست ایشان در کدام فصل از مدیریت منابع آب ذکر شده است؟

این نکته تقی زاده خامسی نیز از آن حیث مطرح می‌شود که بدانیم در دولت‌های نهم و دهم جدا از صدور مجوز برای چاه‌های غیر مجاز همچنین ده‌ها هزار مجوز حفر چاه جدید نیز صادر شد (برخی منابع این تعداد چاه را تا ۳۰۰ هزار حلقه نیز عنوان می‌کنند) که نقش فزاینده‌ای در تهی کردن سفره‌های زیرزمینی ایفا کرد.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد سخنرانی احمدی نژاد در حوزه مدیریت منابع آب در کشور گواتمالا از این حیث مهم باشد که او با کوله باری از تجربیات ارزشمند از آزمون و خطا‌ها به آمریکای لاتین سفر کرده است و باید دید آنجا از نحوه مدیریت خود در منابع آب ایران چگونه دفاع می‌کند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹۸
احمدی نژاد که حال کنونی و گذشته اش مشخصه، اونهایی که اون رو معجزه هزاره سوم میخوندن و هندونه زیربغلش میذاشتن رو پیدا کنید و ازشون سوال کنید که چه کسب منفعتی از این راه کردن؟ بدبخت کردن مردم به چه قیمتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
قطعنامه هاش خودش و دو دولت بعد و مردم
رو بدبخت کرد. بختک این قطعنامه ها کی دست از سر ملت برمیداره
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
واقعا سیاه بینی در برابر معجزه هزاره سوم و پشتیبانان او تا چه اندازه؟ یادتان نیست وقتی با خردمندی این اسطوره علم و صنعت و مهندسی بنزین پتروشیمی وارد حلق ملت و شهرها شد این اسطوره علم و مهندسی دستور داد با هواپیمای ملخ دار اب بپاشند روی تهران تا همه ما معطر و بشاش بشویم. در دنیا چنین سیاست و تخصص و علمی در صنعت اب وجود نداشت و ایشان به اسم خود و ایران ان را نقش کرد. همین هست که مردمی که شایسته چنین معجزه ای و پشتیبانان او هستند با این معجزه عکس سلفی می گیرند.
لیککی فقیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
میشه بفرمایین بقیه رئیس جمهورا چکار کردن برای این مردم؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
من به پسرم میگم اگه میخوای سطح رئیس جمهور را در ایران بدونی،یادت بیار که یکی مثل محمود هاله ی نوردیده،معجزه ی هزاره ی سوم،۸سال مملکت را با حرف و رفتارهای پوپولیستیش،به نابودی کشاند،خیلی دوست دارم یه مرد در کسوت خبرنگار مردمی ازش بپرسه به نظرت هنوز قطعنامه های سازمان ملل ،کاغذ پاره هستند؟؟آیا تحریم ها نعمتند؟؟اگه جوابش بله بود به نمایندگی از مردمی که زیربار تحریم ها،له شده اند،یه سیلی ,,,،باشد که ادب شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
احمدی رو به امریکا صادر کنید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اينکه دستور صادر کرده ايد چاههاي کشور را پر کنند، تکليف کشاورزاني که از اين راه به توليد محصول مشغول بوده و گذران زندگي مي کنند، چه مي شود؟ نشستن در يک اتاق و صدور فراميني که با زندگي بخشي از مردم سر و کار دارد، چقدر درست است؟
اي کاش هر کس کار خود را بکند، خبرنگاران هم در اموري که تخصص ندارند اجتناب کنند. اين کار چند وجهي است و نياز به مطالعات جدي دارد، سپس يک راه حل اصولي که در برگيرنده همکه جوانب موضوع باشد، مي تواند ملاک عمل مجريان قرار گيرد.
قانون بد و بدون در برگيرنده همه ي جوانب مطلقاً ضمانت اجرايي نخواهد داشت، مثل همان قانوني که اشاره کرديد.
ارزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اگر میشد یک بار دیگر رئیس جمهور بشه همه مردم سهام عدالت میگرفتند و یارانه هم 2 میلیون تومان میشد
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
جوابت یک کلمه است اقای با بصیرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
فقط تیتر اقدامات احمدی نژاد برابر با کل گزارشات مشروح دوتا دولت بعد از خودشه.
قزاره به عنوان آینه عبرت بی مدیریتی به بقیه نشونش بدن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
احمدی نژاد تنها یک مهره بود.

بازی گردانان او مقصر اصلی هستند.
خیلی دوست دارم بدونم فاز این دوستانی که با این بابا سلفی می گیرند چیه. باور کنید دیروز نخست وزیر برگ چنار در اسانسور سوار بود حتی سلام هم نکردم. نه تنها من بلکه 95 درصد مردم برگ چنار اصولا برای کارمندانی که به استخدام انها هستیند تره هم خرد نمی کنند. ولی در همان اسانسور و هتل خدا خیر بده اقلیتهای مهاجر را که تصور می کردند مانند کشورشان نخست وزیر در این کشورها کاره ای هست و با او عکس یادگاری می گرفتند. نخست وزیر یا ریاست جمهور و بالاترین مقام یک کشور در کشورهای توسعه یافته فقط کارمندی است که از سوی مردم انتخاب شده تا مدیریت کارمندان دیگر را و دادن سرویس بهتر به مردم را انجام دهد. مانند این هست که شما فردا که کارمندی در اداره ای ببینید با او عکس یادگاری بگیرید! غیر از این باشد فوری عوض می شود یا خودش باید کنار برود. هیچ نوکر و خدمتگزار و.... مردم هم نیاز ندارند. پول و حقوق خوب و مکفی به این روسای جمهور و نخست وزیر ان میدهند و در قبال ان انتظار خدمت کامل دارند. نمایندگان مجلس را هم که مستقیم خود مردم هر شهر انتخاب می کنند حقوق خوب می گیرند تا بر عمل این کارمند مستخدم ملت نظارت کند. خلاصه هیچ منتی نیست. ریاست جمهور یا نخست وزیر یا بالاترین مقام کشور انتخاب می شود که به ملت خدمت کند و در قبالش پول خوب و حقوق مکفی می گیرد. فقط همین. مردم کشورهای توسعه یافته شدیدا اعتقاد دارند که قیم و ولی نیاز ندارند و خودشان هستند که راهشان را می توانند انتخاب کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
مشکل اصلی برخی ما مردم اینه که در اعتقادات خود محکم نیستیم. شاید 99 درصد اینهایی که با معجزه هزاره سوم عکس می گیرند از او انتقاد اساسی داشتند و دارند. ولی فوری جو گیر می شوند و فکر می کنند که با ریاست جمهور یک کشور عکس بگیرند مهم هست! افسوس که توان محکم ایستادن بر انتقادات خود را نداریم
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
نتانیاهو دقیقا مانند یار قدیمی خود پوتین از این عملیات حماس استفاده خواهد کرد. پوتین به بهانه نازی بودن اکراین به ان حمله کرد. هدف اصلی و مستتر پوتین تثبیت اقتدار خود به بهانه جنگ و دور کردن ملت روسیه از اروپا بود. حالا هم ظاهرا نتانیاهو و موساد با ان همه خبر چین هیچ خبری از این عملیات نداشت و غافلگیر شد. ولی با همان الگو پوتین نتانیاهو و دوستان بشدت مذهبی و تندرو و ملی گرای او که در دولت کنونی اسراییل دور او جمع شدند حالا نتانیاهو تمام مخالفان داخلی را سرکوب خواهد کرد و دیگر کسی در اسراییل و حتی در غرب نمی تواند بدنبال مدل کشور مستقل فلسطین باشد و ان ارمان دولت مستقل فلسطین با این درگیریها دهها سال به محاق خواهد رفت. فکر می کنید که برنده واقعی این بی خبری خبرچین های اسراییل کسی جز نتانیاهو و تندروهای اولترا اردتدکس اطراف او هست که حتی بدنبال یکدست کردن بیت المقدس شرقی است؟
حسن۶۶
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اینجوری هم نیست دیگه.
تو تمام دنیا چهره هایی که به دلایل ورزشی و سیاسی و هنر و... شهرت دارن مورد توجه هستند.
تو تمام دنیا دنبال رونالدو میدون. از فلان بازیگر امضا می‌گیرن. به رئیس جمهورشان توجه میکنن....
طبیعی است بنده را در خیابان کسی ببینه نگاه نمیکنه اما
نماینده مجلس را ببینن توجه میکنن.

ما چون با تاریخ بیگانه ایم دلمون برای قبلی ها تنگ میشه.
ارومیه رو تو خشکوندی. حسابشو یه روزی به شایسته ترین شکل ممکن ازت پس میگیریم.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اگر راست میگی یارانه ماهانه که از یادگاران !!!احمدی نژاد است را نگیر
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
یارانه؟! خخخخ
پول یه دونه خودکاره یارانه تون. در عوض تورمی که ایجاد کرد کارهای احمدی نژاد و دار و دسته ش و بدعت هایی که توی سیستم اداری و اقتصادی گذاشتند این افراد هزاران برابر یارانه ای که دادند و دارن میدن رو معیشت مردم اثر گذاشت. خیلی پرتی امید جان
نه یارانه شونو میخوایم نه چیزی . جیب مارو نزنن خودمون گلیم خودمونو از اب میکشیم بیرون . امثال ایشون گورشونو از مملکت ما گم کنن کافیه. چیزی نمیخوایم دیگه
خدانور تبریز
| United States of America |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
هم یارانه شو میگیرم. هم بعدا خیلی بیشترشم میگیریم. هم حساب کارهاشو ازش پس میگیریم. سئوال دیگه ای نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
خدانور تبریز
دمت گرم ما هم همینطور
و در جواب امید!
باشه قیمتها رو به قبل برگردون ما یارانه رو میدیم به شما!!
هم اینکه رایگان در خبرگزاری ها دیده شد موفقیت بود
بزرگترین خنگ دوران احمدی نژاد افتتاح اشتباه سد گتوند بود. یک دریاچه آب زلال و شیرین کارون را تبدیل به آب نمک کرد.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
یک کارش رو بگید که درست بود ؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
خیار بریزید پشت سد، چه خیارشوری توبید میشه
ایشان از بی عملی دستگاه های نظارتی بر عملکرد ایشان و بی توجهی به نصایح دلسوزان مملکت دفاع آبکی می کند.
یک سوال ساده از پوتینی ها. تصور می کنید معجزه هزاره و هیات 150 نفره در نیویورک او یا در این سفر به گواتمالا دلار امریکا همراه برده یا روبل یا یوان یا دینار عراق؟ اگر صادقانه به این سوال به خودمان پاسخ دهیم متوجه می شویم که تا چه حد تبلیغات ضد غربی و اینکه دلار در حال فروپاشی هست ساده انگارانه و اشتباه هست.
ز دست محمود ندانم چون کنم
ز دست محمود ندانم چون کنم
وز هجر رویش دیده جیحون کنم ...
در تمام دوران ریاست جمهوری در کشور کلکسیونی از اقدامات اشتباه در اکثر حوزه ها خسارت جبران ناپذیری به کشور و مردم وارد شد.نمونه حال حاضر دوران ریاست جمهوری رییسی که سرامد همه انهاست هم به ارزش پول کشور و مسکن و خوراک و پوشاک ملت ایران خسارت زیادی وارد شد وحتی یک نمونه بارزی که بتوان از کار مثبت انها نام برد نداریم بجز دوران احمدی نژاد که حد اقل در حوزه ساخت مسکن سرامد همه انهاست هنوز هم که چندین دوره از ان می گذرد رییس جمهور های بعدی نتوانستند تعداد زیادی از باقی مانده مسکن ساخته شده را از نظر اب و برق و فاضلاب راه اندازی و تکمیل وبه مردم واگذار کنند پس تا اینجای کار باید به احمدی نژاد نمره 20را باید داد
حالا مگه سفر های اقای رئیسی با این همه هزینه برای مردم دستاوری داشته سفر های داخلی و خارجی فقط نمک بر زخم مردم است
مگر تو کنفرانس داخلی دعوت شده؟ آنقدر دغدغه داریم ما؟

اگر با هزینه داخلی رفتن در این مورد صحبت کنین که چرا با هزینه ملت سفر خارجه میرن در غیر این صورت ما و شما مسئول ارزیابی کیفیت دعوت شدگان به یک کنفرانس در گواتمالا نیستیم. دغدغه مردم هم نیست.

حالا اگر خوشحال نیستیم رئیس جمهور اسبق ما را به یک مجمع علمی‌ دعوت کردن لازم نیست اعلام ناراحتی کنیم. به ما چه؟
در چه زمینه ای کدومتون کارنامه قابل قبولی دارین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
دروغ و آمارسازی
میخواد در مورد تپه های سرسبزی که بوجود آورده صحبت کنه.
کارنامه آبی که نه، اما از کارنامه آبکی چرا
چه امام زاده را برای همایش مدیریت منابع اب جهان دعوت کرده اند!!!
احداث پل روگذر دریاچه ارومیه نقش موثری در خشکاندن این دریاچه داشت که با دستور اقای احمدی نژاد انجام شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
کرامت ایرانی از بین رفت
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
واجبه دروغ بگید؟!! این پل در زمان دولت هاشمی طراحی شد و در زمان خاتمی شروع شد.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
پل روگذر دریاچه از زمان آقای رفسنجانی شروع شد
ایشان موقع استحمام همیشه بجای اینکه دوش را باز بگذارد از تشت آب استفاده می کرد که باعث صرفه جویی آب به میزان قابل ملاحظه ای میشود! چه کارنامه بهتری از این! من مطمئنا مورد استقبال گوآتمالایی ها و سایر بندگان خدا در کشور های کم آب قرار می گیره.
تازه آقای دکتر از شامپو داروگر خمره ای هم استفاده می کرد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
گلوله‌. نمکی‌ والله‌ .....
از آنجایی که فضای رسانه ای در ایران فقط در اختیار قشر خاصی است هر گونه اظهار نظر قطعی در باب سیاستمداران چپ و راست ایرانی امکان پذیر نمیباشد چرا که افراد نمیتوانند از معذوریتها و محدودیتهای خود سخن بگویند .....
یک زمانی معجزه هزاره سوم بود! هرکی می گفت بالای چشم ایشون ابرو هست بدبختش می کردید! سفر استانی با کلی هیات و مداح و تبلیغ می رفت بعد حالا ...!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
دقیقا! جواب این خسارت ها رو باید قشر اصولگرا بده که تا قبل از دو سال آخر دوره احمدی نژاد حمایت بی چون و چرا ازش میکرد!! ( دقیقا مثل کاری که الان داره با دولت رییسی میکنه!)
ما آخر نفهمیدم احمدی‌نژاد کارشناس خیار شوره یا کارشناس آبه.
این فرد که این همه خیانت اشکار به محیط زیست و حرث و نسل مملکت کرده است چرا محاکمه نمی شود و چرا با او این همه مماسات میشود که اکنون از زمین و زمان هم طلب کار است؟!
آیا اگر کسی در ایران رییس جمهور شد باید هر خیانتی مرتکب شود و مجاز هست وهیچ برخوردی طبق قانون نباید با او بشود؟!!!
بدن طریق آگرهررییس جمهور بیاید با اختیار کامل و بدون چون و چراهر آسیبی بدلخواه به مردم و مملکت بزند آیا دیگر چیزی از این مملکت بافی می ماند؟!؟
برای قم منو ریل ساخت
البته قطار نداره
مسافر هم تو اون مسیر کم است
خراب کردنش هم خیلی مخارج داره .
چرا. تا حالا یادتان نبوده بگوید وقتی منافع شخصی را در خطر می بینید انوقت صدایتان در می اید
در زمان شهرداری ایشان آب تهران قطع می‌شد
محمود لطفا یه طوفان به پا کن که هی نگویند مموتی اینو کرد و اونو کرد.
من نمیدونم چرا اینو محاکمه نمی کنند !!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
از سال 1368 به بعد تمامی روسای جمهور بعد از دوره دوساله مورد تهمت و غضب قرار گرفته اند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
آنقدر از مسولین مدرک داره که جرات نمی کنند بهش بگن بالای چشمت ابروست
احمدی نژاد که یک آدم معلوم الحالی هست که از همون اولش قشر باسواد و تحصیل کرده که بهش اعتقادی نداشت و فقط قشر اصولگرا و فقرا بهش اعتقاد داشتن که با کارهایی که کرد قشر اصولگرا هم ازش براعت کردن ( با اینکه مثل الان دولت رییسی همه جانبه بهش کمک کردن!) و قشر فقیر رو هم که بدبخت تر کرد! معدود اندک طرفداری هم که الان داره اکثرا قشر بیسوادی هستند که متوجه خیانت های اون نشدن و فقط به خاطر کاپشن ارزون قیمتش و پژویی که داشت و سفرهای استانی و گرفتن نامه از مردم و ... همچنان طرفدارش هستند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
از رییسی که خیلی با سواد تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
بنده تحصیلات دارم.
فقیر نیستم..
.کاپشن احمدی نژاد را دوست ندارم
آقای احمدی نژاد را نخبه نمی‌دانم.
اما بین رئیس جمهورها .
سالم ترین رئیس جمهور و شجاع ترین میدانم.ایشان اشتباه داشت اما کمتر از روحانی و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
۰۱:۱۷
الان با وجود این همه دانشگاه غیر انتفاعی و بدون کنکور و ... همه دیگه مدرک دارن.
حتی مرحوم کردان هم مدرک دکترا داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
1:17
همون قسمت مجوز چاه ها رو اگه بالا میخوندی میفهمیدی که سالم نبود! دکل گم شده و کلی اختلاس در دوران ایشون و ... باعث شدن اینک پرونده ایران به شورای امنیت بره و آخریش همون آقای مشایی!!! اینها رو دیدی که میگی سالم بود ؟! یا معنی کلمه سالم بودن عوض شده و ما نمیدونیم؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
مشکل اینجاست که شما به همین راحتی مسائل پیچیده را تحلیل میکنید..
اتفاقا من که نوشتم آقای احمدی نژاد اشتباه داشت.
بنده البته مدرک الکی ندارم.

آقای احمدی نژاد فقط بین بی سوادها و فقرا طرفدار نداره.ساده انگاری نکنید.برچسب هم نزنید لطفأ

ضمنا طرفداران احمدی نژاد ایشان را با ماهاتیر محمد و خانم ..مرکل مقایسه نمیکنن. با روحانی مقایسه میکنن.
اهمیت محمود احمدی نژاد در چیست ؟این سوال مهمه
اهمیت محمود احمدی نژاد در چیست ؟این سوال مهمه
دفنه از کارهای آبکی تصمیمات آبکی دولت آبکی و انتخاب آبکی خودش بگه و اینکه چقدر آبکی میشود کشور ی را فنا داد
آقا یک جمله بیاد بگه "من اجازه دادم سد گتوند رو بسازند" و گند زدم بر کل آب خوزستان
مردم و حاکمان گواتمالا میتوانند از احمدی نژاد بسیار بیاموزند.

لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟

گفت: از بی ادبان! هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد از فعل آن پرهیز کردم.
درود بر شرف این مرد بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
ننگ بر او باد!
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
یارانت به چقد رسیده
برای هیئت امنای امام زاده ها حقوق تعیین کرد تعداد امام زاده ها تو کل تاریخ تا قبل دولت ایشون 4000 تا بود بعد از اتمام دولتش تعدادش شد 11000
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
قبل از انقلاب ۱۵۰۰ امامزاده داشتیم

و الان ۳۵۰۰۰ تا داریم !!!؟؟ خدا بدهد برکت !؟

و یکی از انها پدر نماینده مجلس از یکی از شهرهای آذربایجان میباشد
سیستم حق آبه قانونی و شرعی زاینده رود راکه سال ها مورد توافق همه مردمی که در مسیر زاینده رود بودند از جمله اساس حق آبه طومار شیخ بهایی را برهم زد و زاینده رود را خشک کرد.
برای هر ۲۵۰ نفر ایرانی یک چاه عمیق وجود داره که ۲۴ ساعته در حال برداشت آب از سفره های زیر زمینی هست
بالاخره از غیبت صغری درآمد؟؟؟؟؟؟ زمان روحانی که بلبل شده بود و هر روز سفر استانی می رفت نقشش تمام شد و جیکش در نمیاد. بدون شک این فرد یکی از کسانی است که در آینده در کنار صدها نفر دیگر محاکمه خواهد شد.
من نمی دانم این چه نوع سیاستی است در کشور ما که عادت کرده اند از اشخاصی حمایت نمایند که نمی فهمند
آنقدر ما مردم به مسئولان بی اعتماد شدیم که حضرت عباسی یک مسئول میخواد درست کار کنه هم مورد انتقاد و تهمت هست.


شکاف بین مردم و دولت به جایی رسیده دیگه آدم های توانمند هم جرأت پذیرش مسئولیت ندارن.
این یک آفت هست.
چه رابطه ای وجود دارد بین سفر یکباره دیروز اقای احمدی نژاد به امریکای لاتین و حمله حماس به اسراییل ...
شما ناراحت نباش
وقتی بقیه خیلی راحت می گن که ما در اوج قله های پبشرفتیم اما حتی یکبار هم نگفتن که منظورشون قله اقتصاده ، ارزش پول ملیه ، ارزش پاسپورته ، فرار مغزها و نخبه هاست ، آسیب های اجتماعیه ، فقر و فساده , بی عدالتیه , اختلاس و رانت مسئولینه ، بی اعتباری و بی ابروییه کشور ایران بین کشورهای دنیاست و ....
احمدی نژاد هم فرزند همین سیستمه . صاف تو چشم همه زل می زنه و از سیاست ها و موفقیت هاش حرف می زنه
شرکت یک سیاستمدار سابق در یک کنفرانس علمی لزوما به معنای دفاع از عملکردش نیست و می تواند جنبه آشنایی وی با فناوری های روز باشد . این است که این مساله بد نیست و خلاصه زیاد غر نزنید .....
از نظر اصولگرایان احمدی نژاد دو کارنامه دارد یکی کارنامه آبی و یک کارنامه قرمز و به گواتمالا برای کارنامه آبی رفته است .
ایشان که الان نیستند از کسانیکه الان هستند و وزرا آقای احمدی‌نژاد را دوباره بر سر کار آورده‌اند وحتی مدیران آن دوره را بپرسید چرا دوباره اشتباه یا بعبارتی خیانت میکنند؟
از جملات گهر بار ایشان بود:
« آب را بریزید همانجا که می سوزه»
این از دستاوردهای بزرگ آبی ایشان بود.
سلام اینگونه اظهار نظرات بی پایه و اساس و بعضا توهین آمیز در مورد آقای احمدی نژاد منصفانه و عادلانه نیست . قضاوت و داوری در مورد این شخصیت سیاسی و اجتماعی کارنامه عملی ایشان در دوره مسوولیت است که مراکز آمار رسمی کشور ارایه می دهند . قطعا تصمیمات دولت ایشان در بخش مسکن محرومان و حمایت از اقشار پایین جامعه در تاریخ قبل و بعد ایران بی نظیر است . استعمار ستیزی و استکبار ستیزی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین هم جزو افتخارات هر ایرانی است . ملت خائن و خدمتگزار را خوب تشخیص می دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
مسکن مهر لکه ننگی بود بر پیشانی کشور ثروتمند چون ایران کاش اگر در مسکن مهر زندگی می کنی همونجا تا ابد بمونی
احمدی‌نژاد ماموریت داشت ایران را ویران کند انگار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
نابود باد هرانکه در باره ایران وایرانی فکر بد داشته باشه..........خداوند نسل دشمنان ایران را از روی زمین محو کند
فقط خواهشاً سربه سرش نذارید که دوباره بگم بگم راه میندازه ، اونوقت بیا و درستش کن.
با احترام به نظرات کارشناسی اساتید لازم بذکر است جناب آقای تقی زاده خامسی یکی از مسببین وضعیت اسفبار منابع آب زیر زمینی کشور است که در دوران معاونت آب وآبفا ومدیرعاملی شرکت آب منطقه ای تهران با مدیریت غلط چها کرد که نیاز به کتاب هفتاد منی دارد .. بنظر من یک نفر نمی تواند جامع العلوم باشد وهمه چیز را همه کس دانند .. امان از مشاوران بد و بی سواد که هر از گاهی شهردار اند .. معاونند .. ریس هستند وهمیشه اون بالا تصمیم میگیرند والنهایه توپ را شوت میکنند در زمین دیگران ..
بنده اگر در خاب هم ببینم که سوار هواپیما شده ام و به گواتمالا سفر میکنم باز باور نمیکنم.....
بره دیگه برنگرده
احمدی نژاد در گواتمالا از کدام کارنامه آبی خود دفاع می‌کند؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از سنگ پا قزوین سوال کنید !
شماها که اول نوشتین همچین کنفرانسی بر گذار نشده!!! حالا میگین چه دفاعی میخواد بکنه؟؟؟ عجب... دشمنی بعضی حتی دوستان تعجب اوره.. روشی بوده که امتحان نکرده باشین برای تخریب احمدی نژاد؟ انگار همه ضد انقلاب و متاسفانه بعضی حتی خودی ها جمع شدین و افراد انقلابی رو میزنین؟
اگه با صداقت بگوید که ما در کشورمان این کارها را کردیم ،منابع آبمان نابود شد ، شما از این کارها نکنید ،کمک قابل توجهی به سمپوزیوم و کشورهای شرکت کننده در آن کرده !
گواتمالا یک دریاچه مثل دریاچه ارومیه داره خودشون نمیتونن خشکش کنند. احمدی نژاد را بردن اون دریاچه را خشک کنه
من هرچه به عکس احمدی نژاد نگاه کردم نوری اطرف کله اش ندیدم - گویا لامپ کله اش سوخته باشد
بهترین‌ ومردمی ترین رییس جمهور بود منابع اب از ۵۷ تا ۸۵ نابود شده بود
ایشان به انها آموزش خواهد داد که چگونه آب را گل آلود بکنند و ماهی بگیرند
احمدی‌نژاد رو موقع خروج رو خوب می گشتین. اسنادی طرحی نقشه ای سی دی، دی وی دی با خدش بیرون نبرده؟
ایشون بخاطر انبوه تصمیمات آبکیش به گواتمالا دعوت شده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست