بازدید 9663

واکنش‌های بین‌المللی به عملیات «طوفان الاقصی»

تسلط سریع گروه‌های مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی واکنش مقامات و کشورهای جهان را برانگیخت.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 07 October 2023

به گزارش تابناک، نورنیوز نوشت: تسلط سریع گروه‌های مقاومت بر شهرک‌های اطراف غزه آنقدر سهمگین بود که تا ساعاتی تمام کشورها و سیاستمداران فقط ناظر این رویداد بودند و سکوت اختیار کردند اما پس از ساعاتی واکنش‌ها به طوفان الاقصی از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد.

* کاخ‌سفید روز شنبه در واکنش به حمله حماس به اسرائیل اعلام کرد که آمریکا «قاطعانه» در کنار اسرائیل باقی خواهد ماند. 

* نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند گفت که از حملات «تروریستی» در اسرائیل عمیقا بهت‌زده شده است. او افزود که هند در این «لحظات دشوار» با اسرائیل ابراز «همبستگی» می‌کند. 

*رئیس‌جمهوری فرانسه ضمن محکوم کردن حملات حماس به اسرائیل با این کشور ابراز «همبستگی» کرد. امانوئل مکرون همچنین بر اهمیت امنیت اسرائیل و حق این کشور در دفاع از خود تاکید کرد.

* رالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه روز شنبه اعلام کرد که به دنبال موج تازه درگیری‌ها بین اسرائیل و مقاومت فلسطینی تدابیر امنیتی در اطراف اماکن یهودی در فرانسه تشدید می‌شود. 

*پنتاگون وزارت دفاع آمریکا روز شنبه در پی دور تازه درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس اعلام کرد که در نظر دارد اطمینان حاصل کند که اسرائیل به سلاح مورد نیاز برای دفاع از خود دسترسی دارد.

* رئیس‌جمهور اوکراین در ادعایی حملات امروز مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها را «تروریستی» خواند و گفت: ایمان داریم نظم برقرار خواهد شد و «تروریست‌ها» شکست خواهند خورد. 

* وزیر خارجه مصر در واکنش به دور تازه درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل از «همه طرف‌ها» خواست «خویشتندار» باشند. 

* سخنگوی دولت عراق بر موضع ثابت این کشور در حمایت از قضیه و ملت فلسطین تا رسیدن کامل این ملت به حقوق و خواسته‌های مشروع خود تاکید کرد و گفت: عملیات امروز فلسطینیان نتیجه طبیعی سرکوبگری هدفمندی است که رژیم اشغالگر از دهه‌ها پیش علیه این ملت در پیش گرفته است.

* وزارت خارجهٔ قطر با اشاره به کارشکنی‌ها و تخلفات رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این رژیم مسئول تنش‌های جاری در فلسطین اشغالی است. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی