بازدید 2843
۱

بیکاری ۶۱ درصدی فارغ التحصیلان این استان

استاندار مازندران با اشاره به بیکاری ۶۱ درصدی فارغ التحصیلان افزود: اینکه نرخ بیکاری از متوسط کشوری بیشتر باشد دغدغه جدی خانواده‌های استان است.
کد خبر: ۱۱۹۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 07 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، استاندار مازندران میزان بیکاری فارغ التحصیلان مازندران را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: اینکه نرخ بیکاری از متوسط کشوری بیشتر باشد دغدغه جدی خانواده‌های مازندران است.
 
سید محمود حسینی پور امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه مازندران تشنه نگاه راهبردی است، افزود: در بسیاری از عرصه‌ها نگاه راهبردی نداریم. لازم است مدیران خود و یا افرادی که برنامه راهبردی دارند وارد مجموعه کاری کنند.
 
استاندار مازندران بر ضرورت پیاده سازی زنجیره تامین و ارزش در بخش اقتصادی استان تاکید کرد و ادامه داد: متولیان اجرایی استان باید متوجه ظرفیت‌های استان باشند و این موضوع توسعه به همراه دارد.
 
این مسئول، استفاده از ظرفیت نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در زنجیره‌های تامین و ارزش الزامی دانست و گفت: باید طرح عملیاتی زنجیره تامین و ارزش در مازندران تدوین شود تا راهبرد اقتصادی و اشتغال استان در ۱۵ سال آینده مشخص شود.
 
حسینی پور، استفاده از کریدور شمال-جنوب را یک ظرفیت برای مازندران دانست و افزود: اگر بتوانیم طرح راهبردی آماده کنیم بودجه برای این بخش هم  از سوی دولت مصوب خواهد شد.
 
استاندار مازندران با اعلام اینکه اگر "طرح تمام" از جانب خانه صنعت و معدن باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: لازم است تمام جوانب طرح تمام مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای توسعه اقتصادی در مازندران انجام شد، گفت: منطقه آزاد مازندران منحصربفرد است. اگر مدیریت استان جانمایی معنوی را برای این حوزه ایجاد کند شاهد تاثیر و تحول شگرفی برای استان هستیم.
 
حسینی پور با تاکید بر احساس مسئولیت مدیران مازندران در اجرای کار، افزود: در مازندران زیر ساخت‌ها مشکل دارد. سازمان بنادر باید ۲۴ ساعته پای کار باشد. نباید کالاهای استان مازندران از بنادر گیلان هدایت شود.
 
استاندار مازندران اضافه کرد: سازمان بنادر مازندران موظف است تمام حمل و نقل‌های مورد نیاز خود برای حمل کالا هماهنگ کند.
 
این مسئول با اعلام اینکه میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان مازندران نسبت به بیکاری کشور ۲۰ درصد بیشتر است، گفت: اینکه برای بیکاران تحصیل کرده چه کاری انجام دهیم موضوعی است که باید کارگروه تشکیل شود.
بیکاری ۶۱ درصدی فارغ التحصیلان مازندران
وی میزان بیکاری فارغ التحصیلان مازندران را ۶۱ درصد اعلام کرد و افزود: اینکه نرخ بیکاری از متوسط کشوری بیشتر باشد دغدغه جدی خانواده‌های استان است.
 
حسینی پور بر ساماندهی بیکاران در مازندران تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از صنایع استان نیازمند کارگر هستند اما انتظار شغل غیر از کارگری دارند.
 
وی با تاکید براینکه بسیاری از کارگران هر صبح در خیابان‌ها معطل می‌مانند و در انتظار کار هستند، اظهار کرد: این کارگران باید در شرکت‌های کاریابی ساماندهی شوند.
 
استاندار مازندران بر ضرورت ساماندهی کارگرانی که اتباع خارجی هستند تاکید کرد و یادآور شد: اتباع بیگانه باید دارای شناسنامه باشند.
 
این مسئول به درخواست وزیر آموزش و پرورش در خصوص توسعه هنرستان‌ها در جوار صنایع اشاره کرد و گفت: وقتی هنرستان‌ها در مجاورت شهرک‌های صنعتی مستقر شوند تحصیل همراه با کارورزی صورت می‌گیرد.
 
حسینی پور به ایجاد اشتغال از طریق دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی میزان بهره‌وری را افزایش می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه لازم است دانشگاه علمی کاربردی در مراکز صنعتی و با استارتاپ‌ها پیوند زده شود میزان اشتغال در استان ارتقاء می‌یابد، اظهار کرد: علمی شدن صنعت کشاورزی از ضروریات است.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز اظهار کرد: در حوزه کشاورزی زنجیره تامین و ارزش تشکیل شد که در بخش مرکبات، زنبورداری، طیور راه اندازی شده است.
 
حسن عنایتی با تاکید براینکه زنجیره ارزش در بخش طیور در مازندران از ضروریات است، گفت: لازم است بارانداز صنعت طیور در مازندران راه اندازی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
استان مازندران به کسانی نیاز دارد که یا روی زمین کشاورزی کنند،یا ماهیگیری کنند و یا اینکه مهامان پذیر دایر کنند هیچ یک از این کارها نیاز به فارغ التحصل دانشگاه ندارد کارگر ماهر می خواهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست