بازدید 5344

آمریکا مدعی جاسوسی از شناورهای نظامی ایران شد

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا مدعی شد در هفته‌های گذشته پهپادهای دریایی را برای جاسوسی و نظارت بر فعالیت شناورهای نظامی ایران در آب‌های خلیج فارس به کار گرفته بود.
کد خبر: ۱۱۹۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 07 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا (NAVCENT) در بیانیه‌ای مدعی شد که طی روزهایی در ماه گذشته (میلادی) پهپادهای دریایی را که شبیه به قایق‌های تندرو هستند به آب‌های کلیدی در اطراف خاورمیانه اعزام کرده بود تا از ناوهای جنگی و قایق‌های نظامی ایران جاسوسی و فعالیت‌های آنها را رصد کنند.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا با ادعای اینکه «هدف از این عملیات بازدارندگی تهران از آزار مداوم کشتی‌های نظامی و تجاری خارجی در منطقه بوده است» همچنین مدعی شد که در جریان این عملیات از ده‌ها تجهیزات بدون سرنشین و کشتی‌های سرنشین‌دار استفاده شده که کشتی‌های متعلق به دو نیروی دریایی ایران، شامل نیروی دریایی عادی آن و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را طی چند روز در ماه سپتامبر ردیابی کردند.

بنابر گزارش پایگاه خبری- تحلیلی بیزینس اینسایدر، NAVCENT در ادامه توضیح داد که این ماموریت در جریان گشت‌زنی‌های معمول در تنگه هرمز و اطراف آن، یک آبراه استراتژیک بین خلیج فارس و خلیج عمان انجام شد.

نیروی دریایی آمریکا به دنبال راه‌های بیشتر برای آنچه نظارت و گشت زنی در آب‌های خاورمیانه عنوان می‌کند به ناوگانی از قایق‌های بدون سرنشین - هم در بالا و هم در زیر سطح - برای این کار روی آورده است.

ایالات متحده پیش از این نیز در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه خود در منطقه غرب آسیا به دنبال افزایش حضور خود در این منطقه بوده است. در همین راستا، واشنگتن برای توجیه این اقدامات خود مدعی رفتار آسیب‌رسان نیروی دریایی ایران در خلیج فارس برای سایر کشتی‌های در حال عبور شده و به تازگی به بهانه بازدارندگی ایران جنگنده‌هایی را به منطقه اعزام کرده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)  برای آنچه «تقویت قدرت آتش و ابزارهای بازدارندگی» عنوان می‌کند، مجموعه‌ای از جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی را به منطقه اعزام کرده که این شامل استقرار اخیر بیش از ۳۰۰۰ ملوان و تفنگدار دریایی ایالات متحده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست