بازدید 11772
این دستپخت داورزنی در پاریس سرو نمی‌شود

انتخابی المپیک؛ والیبال ایران زنگ تفریح کوچولوهای اروپا / "چک" هم تیم بی‌محل عطایی را نقد کرد!

تیم ملی والیبال ایران که روزگاری کابوس غول‌های دنیا بود، این روزها به بازی دست‌گرمی حریفان درجه دو اروپایی بدل شده است. بعد از اوکراین، امشب بازی را مقابل چک هم وا دادیم. سه باخت در چهار بازی آسان و تقریبا وداع با جواز المپیک، حاصل فدراسیونی که رییس‌اش ماه‌هاست در انتظار عزل سرمربی است.
کد خبر: ۱۱۹۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸ 04 October 2023

تیم ملی والیبال در ادامه رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل حریف دیگری از اروپا شکست خورد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ اطرافیان رئیس فدراسیون والیبال طوری از قطع همکاری با بهروز عطایی صحبت می‌کنند که انگار قرار است خودشان باز هم کنار داورزنی بمانند و بیش از این ورزش محبوب مردم را تحقیر کنند.

انتخابی المپیک؛ والیبال ایران زنگ تفریح کوچولوهای اروپا

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود از رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به مصاف چک رفت و سه بر یک (۲۵ - ۱۷، ۲۵ - ۲۲، ۲۱ - ۲۵ و ۲۰-۲۵) نتیجه را واگذار کرد. 

تیم ایران در دو ست اول این دیدار عملکرد خوبی نداشت و نتیجه را بدون بحث و گفتگو واگذار کرد اما در ست سوم به بازی برگشت و کار را به ست چهارم کشاند. در ست چهارم هم شاگردان عطایی، رقابت نزدیکی با حریف خود داشتند؛ اما در امتیازات پایانی، چک که در والیبال اروپا تیم چندان صاحب نامی نیست، جلو افتاد و برنده شد. 

گویا باختن به تیم‌های درجه دو و سه اروپایی، به عادت جدید تیم ملی والیبال تبدیل شده و در راس فدراسیون منتظر پایان رقابت‌ها برای تسویه حساب شخصی و گروهی با سرمربی و کادرفنی ایرانی تیم ملی هستند.

داورزنی چند هفته قبل در واکنش به شکست تیم ملی والیبال مقابل ژاپن گفته بود: «دنیا به آخر نرسیده و باید نقاط ضعف خود را برطرف کنیم تا در المپیک حضور داشته باشیم و خواسته‌های مردم و جامعه والیبال عملی شود.»

آقای داورزنی، با دستپخت دور اخیر مدیریت شما، سومین مسابقه خود را هم در انتخابی المپیک پاریس به جمهوری چک باختیم! باور داشته باشید که والیبال با مدیریت شما و البته سرمربیگری بهروز عطایی در شرایط حاضر به آخر خط رسیده و هیچ علائمی از بهبود دیده نمی‌شود. بهتر است وعده ندهید و دست از سر والیبال ایران بردارید.

بحث فقط نتیجه نیست. والیبال ایران بسیار بد و گیج و گنگ بازی می‌کند و می‌بازد. والیبال ایران که زمانی به دلخوشی مردم تبدیل شده بود، حالا چهره‌ای بیمار و بی‌حال به خود گرفته و به باختن عادت کرده است. ضعف‌ها روز به روز ، بازی به بازی و هر تورنمنت بیشتر از قبل شده و دیگر ثابت شده است با شما و اعوان و انصارتان به جایی نمی‌رسد. 

بازنشستگی را بپذیرید و دست از یقه والیبال بردارید تا شاید با افکار تازه نفس بکشد.

 

ترکیب تیم ایران: محمد موسوی، محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار و آرمان صالحی

سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب تیم چک: لوکاس واسینا، جان هادراوا، پتر اسپولاک، آدام زاجیچ، یاکوب یانوش، یان گالابوف و میلان مونیک

سرمربی: یری نوواک 

انتخابی المپیک؛ والیبال ایران زنگ تفریح کوچولوهای اروپا

 

ما چگونه به چک باختیم؟

تیم ایران که در سه دیدار قبل خود مقابل آلمان و اوکراین شکست خورد و برابر قطر به پیروزی رسید، از ساعت ۲۰ جمعه، ۱۴ مهر در پنجمین مسابقه به مصاف ایتالیا می‌رود.  

گفته می‌شد ترتیب مسابقات شانس خوبی برای تیم ملی است چون ابتدا با حریفانی بازی می‌کند که بردنشان راحت تر است و قبل از بازی با ایتالیا می‌توانیم با چهار پیروزی، نقشه صعود ترسیم کنیم اما حالا سه مسابقه به اصطلاح راحت را بدون گرفتن امتیاز پشت سر گذاشته ایم و از اینجا به بعد حریفان قوی‌تر گروه باقی مانده اند و دیگر شانسی برای گرفتن جواز المپیک پاریس نمانده است. 

 

ست نخست این مسابقه با برتری جمهوری چک آغاز و پیگیری شد تا در امتیاز ۱۴ بر ۱۰ به سود چک، بهروز عطایی مجبور به درخواست وقت استراحت شود. در امتیاز ۱۷ بر ۱۱ به سود چک، جواد کریمی و امین اسماعیل‌نژاد به بازی آمدند و پس از اینکه ایران یک پوئن دیگر از دست داد، عطایی دوباره وقت استراحت گرفت. در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۷ به سود جمهوری چک به پایان رسید. در ست نخست بازیکنان چک عملکرد خوبی در دفاع و سرویس داشتند و البته اشتباهات انفرادی بازیکنان ایران نیز زیاد بود.

 

در ست دوم مبین نصری نیز به بازی آمد و تیم ایران تا امتیاز پنجم با حریف برابر پیش رفت اما در ادامه تیم جمهوری چک شش امتیاز متوالی به دست آورد و عطایی مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. در امتیاز ۱۹ دو تیم برابر شدند تا حساسیت مسابقه دو چندان شود. در این ست محمدرضا حضرت‌پور نیز به بازی آمد و در نهایت ایران ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را واگذار کرد تا جمهوری چک کسب یک امتیازش از ایران قطعی شود.

 

نخستین امتیاز ست سوم به تیم ایران رسید. در امتیاز هفت بر هفت، سیدمحمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در اعتراض به رای داوری با هکفورد داور نخست این مسابقه صحبت کرد. در امتیاز ۱۳ دو تیم دوباره برابر شدند تا سرمربی جمهوری چک تقاضای وقت استراحت کند. در امتیاز ۲۰ دوباره تیم‌ها برابر شدند و در نهایت تیم ملی والیبال ایران در این ست ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید تا از نظر ست شماری دو بر یک شوند.

 

در ابتدای ست چهارم چک سه امتیاز متوالی به دست آورد و عطایی درخواست وقت استراحت فنی کرد. بهروز در امتیاز ۱۰ بر ۶ به سود جمهوری چک دومین وقت استراحت خود را نیز درخواست کرد تا از افزایش امتیاز تیم حریف جلوگیری کند. در امتیاز ۱۲ بر ۸ اسفندیار دو امتیاز متوالی سرویس به دست آورد تا سرمربی چک درخواست وقت استراحت کند. تیم ایران در امتیاز ۱۲ با حریف برابر شد. رقابت دو تیم در ادامه این ست حساس بسیار نزدیک و پایاپای پیش رفت اما در نهایت به رغم تلاش ملی‌پوشان کشورمان، ایران ۲۵ بر ۲۰ مغلوب حریف شد تا سومین ناکامی خود در این رقابت‌ها را تجربه کند. این مسابقه با اشتباهات متعدد داوری در امتیازهای حساس همراه بود که همگی به ضرر ایران بود.

 

نیکولاس هکفورد از انگلیس به عنوان داور اول و دیوید فرناندز فونتس به عنوان داور دوم، قضاوت دیدار ایران و جمهوری چک را بر عهده داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۶
دیگه مشخصه و بدیهی هست که آقای عطایی توانایی هدایت این تیم را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
اشتباه را باید جربان کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
از اشتباهات درس بگیرد و بدنبال جربان باشید
در زمان ولاسکو و کواچ بزرگان اروپا بارها به والیبال ایران باختند.ولی تیم کنونی اصلا نشانی از آن اقتدار ندارد
مربی ایرانی دانش بین المللی روز دنیا را ندارد. با چه زبانی باید این رو به مسئولین فهماند که همه چیز وطنیش کار نمیکنه ببم جان
این شرایط نتیجه نفکر مسئولینی است که اصرار به استفاده از مربی داخلی دارند و باخت با مربی داخلی را بهتر می دانند از برد با مربی خارجی!!
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
باید روانشناسان وکارشناسان ورزشی ببینند چه بلایی سر تیم های ورزشی آمده .درمسابقات آسیایی‌هم نزول کردیم
داورزنی باید استعفا دهد او تبدیل به پوتین والیبال ایران شده است باید داورزنی و رفقا باند باز او از والیبال ایران بروند باندبازی در والیبال ایران نهادینه شده است درست چیزی که ولاسکو با آن مخالف بود ودر انتخاب بازیکنان اجازه دخالت رئیس فدراسیون را هم نمی داد و تنها سرمربی دارای استقلال در والیبال ایران بود و هیچگاه زیر بار زور نمی رفت بی تردید ولاسکو بهترین همه دوران ها برای والیبال ایران بود ای کاش ولاسکو رئیس فدراسیون والیبال ایران بود
با کسری از هزینه های دولتی در پیاده روی اربعین می توانستیم بهترین مربیان خارجی را استخدام کنیم و غرور ملی جوانان را جریحه دار نکنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
باند چرند بافی هاتون شروع شد ؟؟ باز آسمون و زمین به هم بافتن ؟؟
حیف شد سقوط وحشتناک والیبال و نزول به جمع تیم های سطح دو جهانی حاصل بی دانشی مربیان بومی و فدراسیون ناکارامد داور زنی.قبلا با افتخار والیبال تیم ملی را میدیدیم ولی اکنون با باخت های پیاپی حسی برای دیدن نیست
والیبال ایران قربانی تصمیم های اشتباه شد
تیم نقاط ضعف بیشماری داشت.
از همه بدتر ، روحیه پرخاشگرشون بود. بازیشون بد و گویا طلبکار بودند.
راه حل:
تعویض مربی که در حد ایران نبود
تمرین و حذف نقاط ضعف.
بازی تدارکاتی با ۵ ایم برتر جهان
این دست‌پخت کسانی است که اصراربر انتخاب مربی ایرانی داشتند..
فقط یک سوال! این داورزنی وعطایی وتاج وساکت و...بقیه مدیران ومسئولان نابغه واقعا ایرانی هستند؟ یک تحقیق کوچولو بکنیدجای دوری نمیره.
باید کسانی که این داورزنی را بزور به این سمت گماشتند خجالت بکشند و اگر به این فرد خیلی علاقه دارند ایشان را به همانجایی ببرند که قبلا آنجا بوده و بیش از این با آبروی این ملت بازی نکنند.
آقای عطایی (داورزنی) چرا اینقدر دیر استغفاء دادید؟. شما با اعتبار والیبال ایران که چند نسل برای آن زحمت کشیده بودند؛ بازی کردید. عملکرد شما در پیشگاه مردم والیبال دوست ایران قابل بخشش نیست. اطلاعیه ای بدهید و از ملت ایران و جامعه ورزش ایران عذرخواهی کنید. خدا رحمت کند مرحوم یزدانی خرم را . . .
مشکل از رییس فدراسیون است. الان به من هم بگن بیا مربی بشو نه نمیگم.. ریسس فدراسیون باید عاقل باشد
مشكل والنيبال مثل تمام وورشها براى نمايش است
وورش بايد از دبستان ها شروع شود و پدر مادرها بايد كمكًكرده نسل سالم تربيت كننند و انهم محتاج پول است
رئیس فدراسیون هم هرچه سریعتر باید تغییر کند و فردی جدید با برنامه های حرفه ای و نوین روی کار بیاید با یک مربی خارجی درجه یک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
داورزنی بی لیاقت
استعفا استعفا
مملکت ما در تمام زمینه ها مثل امروز والیبال و فوتبال و...هست فقط و فقط والیبالو فوتبال چون در معرض مقایسه با خارجی‌ها قرار می‌گیرند باطنشان مشخص می‌شود بقیه هم اگر در مقام قیاس با خارج قرار بگیرند خیلی خیلی از اینها بدتر هستند
زود تند سریع رییس جمهور وارد شود دستور دهد تا قهرمان شویم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
غربزدگی آفتی است که قریب به دو قرن کشور ما را درگیر خود ساخته است. معمولاً غربزدگی و تحقیر خود در برابر هر موضوعی شروع به لجن پراکنی می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
فقط میخوان با بزرگ نمایی مشکلات که در کشورهای دیگه اگه بیشتر نباشه کمتر نیست ایمان و امید مردم ایران بگیرن جامعه رو به یاس و نامیدی بکشونن
ورزش سیاسی نتیجه بهتری ندارد !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی