بازدید 2017
۱

انگلیس: احتمال توافق تجارت آزاد با آمریکا صفر است

«کمی بادناک» وزیر تجارت و بازرگانی انگلیس گفت که امکان امضای توافق تجارت آزاد با آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن «صفر» است.
کد خبر: ۱۱۹۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹ 04 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، بایدن مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد با کشورهای مختلف از جمله انگلیس را تعلیق کرده است. بادناک سه‌شنبه درباره امکان امضای چنین توافقنامه‌ای میان لندن و واشنگتن در دوره بایدن گفت که احتمال آن «صفر» است.

با این حال، وی افزود که فرصت‌های دیگری برای همکاری میان ۲ کشور از جمله مواد معدنی حیاتی و امکان همکاری با کشور ایالت‌های آمریکا به صورت جداگانه وجود دارد.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس که از سوی افکار عمومی این کشور به دلیل خلف وعده حزب حاکم محافظه‌کار درباره توافق تجارت آزاد با آمریکا در دوره پسابرگزیت تحت فشار است، چند ماه پیش ادعا کرد که انعقاد این توافق به دلیل همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین به تاخیر افتاده است.

وی اظهار کرد: به نظر من باید به وضعیت کلان اقتصادی نگاه کرد، اوضاع از سال ۲۰۱۹ به این سو متحول شده و نحوه مشارکت‌های اقتصادی تغییر کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در جریان آخرین سفرش به لندن وعده داده بود که برای انعقاد توافق تجارت آزاد با انگلیس، پس از تکمیل روند برگزیت آمادگی دارد.

کارشناسان معتقدند که بوریس جانسون نخست وزیر پیشین انگلیس و همفکران او بیش از حد روی وعده اقتصادی ترامپ و بقای او در قدرت حساب کرده بودند تا خسارت‌های ناشی از برگزیت را به پای صورتحساب کاخ سفید بگذارد.

سوناک اسفند سال گذشته در جریان ملاقات با رئیس جمهوری آمریکا در «سن دیگوی» کالیفرنیا موضوع توسعه روابط تجاری دوجانبه را پیش‌کشید اما بایدن بحث در این رابطه را به سفر وی به واشنگتن موکول کرد.

دو طرف فروردین ماه نیز در جریان سفر بایدن به جزیره ایرلند برای شرکت در مراسم بزرگداشت بیست‌وپنجمین سالگرد پیمان جمعه نیک، ملاقات کوتاهی داشتند اما رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بحث درباره مناسبات اقتصادی را به دیدار در واشنگتن حواله داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تجارت آزاد بضرر بریتانیا است. بریتانیا کشور تولید کننده نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست