بازدید 50446
پانصد و هفتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله گسترده اوکراین به مناطق مختلف روسیه با بمب های خوشه ای و پهپاد/آماده شدن زنان اوکراینی برای ورود به جبهه نبرد با روسیه

پانصد و هفتاد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ 03 October 2023

حمله گسترده اوکراین به مناطق مختلف روسیه با بمب های خوشه ای و پهپاد/آماده شدن زنان اوکراینی برای ورود به جبهه نبرد با روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و هفتاد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آماده شدن ارتش آمریکا برای تحویل سریع موشک‌های دوربرد به اوکراین
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ - ۰۱:۳۶

 ارتش آمریکا اعلام کرد که آماده است در صورت تایید جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور, موشک‌های دوربرد موسوم به «ای‌تی‌ای‌سی‌ام‌اس» خود را که قادر به حمل ۳۰۰ تا ۹۵۰ مهمات خوشه‌ای هستند، به اوکراین ارسال کند.

 داگ بوش، دستیار وزیر دفاع آمریکا در زمینه خرید تجهیزات ارتش آمریکا گفت: ارتش آمریکا آماده ارسال سریع موشک‌های دوربرد ATACMS (سامانه موشکی تاکتیکی ارتش) به اوکراین است. این ارسال بلافاصله پس از تایید بایدن انجام خواهد شد. ما به سرعت عمل خواهیم کرد.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن امروز صبح (سه‌شنبه) با متحدان و شرکای خود تماس گرفت تا بر حمایت مستمر ما از اوکراین تاکید کند.»

پیش از جنگ اوکراین برای تقابل با روسیه آماده شده بودیم
۱۴۰۲/۰۷/۱۱ - ۲۱:۳۰

 راب باوئر رئیس کمیته نظامی ناتو اذعان کرد که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی سال‌ها پیش از آغاز جنگ اوکراین، برای تقابل با روسیه آماده شده بودند.

 دریادار باوئر سه‌شنبه در «اجلاس امنیتی ورشو» اظهار کرد که طرح‌های نظامی ناتو در مورد نحوه مقابله با روسیه شامل چهار هزار و ۵۰۰ صفحه است.

وی افزود: اتفاقی که در سال ۲۰۰۸ رخ داد این بود که کار روی تغییر نگرش نسبت به دفاع جمعی آغاز شد. این تغییر به دلیل رفتار روسیه، ضروری بود و از ۱۵ سال پیش با جنگ ۲۰۰۸ گرجستان، تحولات ۲۰۱۴ اوکراین و حمله سال ۲۰۲۲ به اوکراین این تغییر شروع شد و ادامه یافت.

باوئر تاکید کرد: بزرگترین تغییر این بود که ناتو باید برای مقابله با یک دشمن تهاجمی‌تر آماده شود. بنابراین، تغییر راهبرد نظامی ما در سال ۲۰۱۹ محقق شد و در اجلاس سران ناتو ۲۰۲۳ در لیتوانی طرح‌های مفصل‌تری در این باره تصویب شد. این طرح‌ها آمادگی ما را تضمین می‌کند.

این مقام نظامی ناتو افزود که طبق طرح‌های این سازمان، قرار است در صورت درگیری با مسکو، نیروهای ناتو «در ۳۰ روز نخست به حدود ۳۰۰ هزار نفر» در مرزهای روسیه افزایش پیدا کنند.

باوئر گفت که این طرح‌ها فعلا روی کاغذ مطرح شده و «ما باید فعلا اطمینان حاصل کنیم که کشورهای عضو ناتو بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهند و به فرماندهی و کنترل، تمرینات و استانداردسازی در ناتو متعهد هستند.

هشدار مقام لهستانی علیه اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین
۱۴۰۲/۰۷/۱۱ - ۱۹:۵۸

یک مقام ارشد در دفتر رئیس جمهوری لهستان خطاب به مقامات اوکراین نسبت به اقدامات تحریک آمیز کی‌یف هشدار داد.

 لهستان به اوکراین هشدار داده است که شرکای مورد اعتماد را از خود دور نکند.

مارسین پرزیداچ، رئیس بخش بین‌الملل دفتر رئیس جمهور لهستان، به واسطه رسانه‌های محلی به کی‌یف هشدار داد که وعده‌های کشورهای بزرگ‌تر لزوما بهتر از اقدامات ملموس کشورهای کوچک‌تر نیست.

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد که بی احترامی به منافع لهستان می‌تواند در تصمیمات آینده این کشور تاثیر داشته باشد.

وی گفت: لهستان بر اساس منافع امنیتی خود از اوکراین حمایت کرد. اما ما علایق دیگری هم داریم. اگر به آنها احترام گذاشته نشود، واضح است که بر هر تصمیمی که می‌گیریم، تاثیر خواهد گذاشت.

سخنان مقام لهستانی در حالی بیان شده است که پیش از این شکایت کی‌یف علیه ورشو به سازمان تجارت جهانی (WTO) موجب تیرگی روابط بین اوکراین و لهستان شد. اختلاف دو کشور از قرارداد حمل و نقل غلات اوکراین آغاز شد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا که هم مرز با اوکراین هستند، اعتقاد دارند محصولات اوکراین موجب آسیب به بازار محصولات کشاورزی آنها شده است.

کشورهای اتحادیه اروپا دیگر قادر به ارسال تسلیحات به اوکراین نیستند
۱۴۰۲/۰۷/۱۱ - ۱۹:۵۸

یک مقام اروپایی بدون افشای نام خود به نشریه پولیتیکو گفت کشورهای اتحادیه اروپا دیگر نمی‌توانند از انبارهای خود به اوکراین سلاح بفرستند.

این مقام اروپایی افزود: اروپا پیشتر هر آنچه که امنیت اتحادیه اروپا را به خطر نمی‌اندازد، به اوکراین داده است. ما نمی‌توانیم از ذخایر خودمان به اوکراین سلاح بدهیم.

همچنین یکی از مقامات رسمی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: پس از ۱۸ ماه جنگ سخت میان روسیه و اوکراین، موجودی انبارهای تسلیحاتی اروپا رو به اتمام است.

در همین حال یک منبع مطلع به روزنامه تلگراف نیز گفت که دولت انگلیس برای ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین در جنگ با روسیه، با کمبود تسلیحاتی مواجه شده است.

این گزارش‌ها درحالی مطرح می‌شوند که لهستان و اسلواکی اعلام کرده‌اند دیگر به اوکراین کمک‌های نظامی ارائه نخواهند کرد. علاوه بر این، در آمریکا هم موضوع بحث‌برانگیزی میان سیاستمداران و بسیاری از جمهوری‌خواهان سر همین موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین داغ است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اگرچه کنگره ایالات متحده آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی، مالی و بشردوستانه از آغاز جنگ اوکراین به این کشور اختصاص داده اما عدم قطعیت درباره تعهدات واشنگتن به اوکراین در ادامه مسیر در حال افزایش است.

پارلمان اوکراین جواب ایلان ماسک را داد
۱۴۰۲/۰۷/۱۱ - ۱۹:۵۰

بعد از آنکه ایلان ماسک با انتشار عکسی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، او را به دلیل درخواست‌های کمک از غرب به تمسخر گرفت، پارلمان اوکراین و رئیس آن این میلیاردر و کارآفرین آمریکایی را مسخره کردند.

 ایلان ماسک، صاحب شرکت اسپیس ایکس است که سرویس‌های ارتباطی ماهواره استارلینک را ارائه می‌دهد و برای تلاش‌های دفاعی اوکراین ضروری به حساب می‌آید، اما گاها بیانیه‌های او از آغاز عملیات نظامی روسیه، اوکراین را خشمگین کرده است.

ماسک روز دوشنبه با انتشار یک «میم» از زلنسکی در شبکه اجتماعی خودش به نام «ایکس» که پیشتر آن را با نام توییتر می‌شناختند، نوشت «وقتی ۵ دقیقه گذشته است و شما یک میلیارد دلار کمک نخواسته‌اید!»

«روسلان استفانچوک» رئیس پارلمان اوکراین با اشاره به پرتاب ناموفق راکت اسپیس ایکس در ماه آوریل و در واکنش به «میم» منتشر شده از سوی ایلان ماسک، نوشت: «وقتی که ایلان ماسک سعی کرد فضا را فتح کند اما در عرض ۵ دقیقه همه چیز خراب شد و کثافت جلوی چشمانش دید.»

پارلمان اوکراین هم در صفحه خودش در ایکس، ماسک را به «ترویج پروپاگاندا روسی» متهم کرد و به سبک خودش با انتشار عکسی از ماسک نوشت: «وقتی ۵ دقیقه گذشته و پروپاگاندا روسی را ترویج نداده‌ای.»

مقامات اوکراینی پیشتر هم ماسک را به دلیل اظهاراتش مورد انتقاد قرار دادند؛ ماسک پیشنهاد کرده بود که اوکراین باید سرزمین خود را به خاطر صلح ببخشد؛ موضعی که کی‌یف قویا با آن مخالف است.

حمله گسترده اوکراین به مناطق مختلف روسیه با بمب های خوشه ای و پهپاد

پدافند هوایی روسیه سه گلوله راکت و دو پهپاد اوکراینی را که منطقه «گراورونسک» در استان «بلگورود» در جنوب غربی روسیه را هدف قرار داده بود، منهدم و سرنگون کرد.

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار این استان اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه چندین هدف را بر فراز روستای «ماسیشوو» در منطقه «گراورونسک» سرنگون کرد و بر اساس اطلاعات اولیه این حمله هیچ تلفات یا جراحتی در پی نداشت.

پیش از این «الکساندر بوگوماز» فرماندار استان بریانسک اعلام کرد که روستای مرزی «کلیموو» در این استان در معرض بمباران اوکراینی با بمب‌های خوشه‌ای قرار گرفته که تلفات جانی و مجروحی در پی نداشته است.

پیشروی نیروهای اوکراینی در جنوب دونتسک ناکام ماند

 منابع روسی اعلام کردند که ارتش روسیه مانع پیشروی یگانهایی از ارتش اوکراین در جنوب دونتسک شده است.

این منابع بیان کردند: نیروهای ارتش روسیه با حمایت شدید توپخانه، مانع از حمله هفت یگان ارتش دشمن در جنوب دونتسک شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که توپخانه ارتش روسیه مواضع دشمن را در منطقه استارومایورسکی هدف قرار دادند.

در نووومیخلووکا هم انبار مهمات و یک خودرو حامل نیروهای ارتش اوکراین منهدم شد.

از سوی دیگر منابع روسی امروز سه شنبه اعلام کردند که نیروهای اوکراینی به روستای کلیمووو در استان بریانسک روسیه با بمب های خوشه ای حمله کردند.

منابع روسی اعلام کردند که این حمله تلفاتی به دنبال نداشت و فقط خساراتی به برخی ساختمان ها وارد کرد.

این درحالی است که پیش از این وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۵۰ نفر از نیروهای اوکراینی در بلگورود، بریانسک، کورسک و فورونیج خبر داده بود.

آماده شدن زنان اوکراینی برای ورود به جبهه نبرد با روسیه

 با ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین و تحلیل قوای ارتش اوکراین، کی‌یف قصد به خدت گرفتن بانوان را در بدنه نیروهای مسلح خود دارد.

به گزارش منابع خبری، اوکراین بسیج زنان برای نیروهای مسلح را آغاز خواهد کرد. این تعهد برای تمام زنان اوکراینی بین ۱۸ تا ۶۰ سال اعمال می‌شود. در بیشتر موارد، سربازان وظیفه پزشکانی هستند که دارای مدارک  پزشکی، دندانپزشکی، متخصص زنان و زایمان، پرستار و داروساز هستند.

کارشناسان بر این باورند که این تصمیم جدید به وضوح نشان می‌دهد نیروهای مسلح اوکراین از لحاظ شمار پرسنل نظامی با کمبود مواجه شده است.

به گفته کارشناسان نظامی، پس از سال جدید میلادی ارتش اوکراین نازی با کمبود نیرو مواجه خواهد شد و انتظار می رود حمله بزرگ روسیه آغاز شود.

نظرسنجی که اخیرا برگزار شد نشان می‌دهد که شهروندان اوکرانی رئیس جمهور خود را مسبب شکست برای نیروهای مسلح روسیه می‌دانند.

 به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» نظرسنجی انجام شده توسط «بنیاد ابتکارات دموکراتیک ایلکو کوچریف» که به طور مشترک با «موسسه بین‌المللی کی‌یف» انجام شد نشان داد که  ۷۸ درصد اوکراینی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که رئیس جمهور مسئول مستقیم فساد در دولت و نهادهای نظامی است. 

این نظرسنجی با مشارکت ۲۰۱۱  نفر بالای ۱۸ سال در تمام مناطق اوکراین به جز جمهوری «کریمه»، «دونتسک»، «لوهانسک» و «خرسون» انجام شد.

«اسکات ریتر» افسر اطلاعاتی پیشین تفنگداران دریایی ایالات متحده و بازرس تسلیحات سازمان ملل گفت روسیه می‌تواند با افزایش تدریجی فشار نظامی بجای شرکت در عملیات‌های رزمی فعال، رژیم کی‌یف را وادار به تسلیم کند.

وی گفت: «احتملاً به نفع روسیه است که همه انرژی خود را در سمت نظامی نگذارد و مانع از دست دادن ده‌ها هزار نیرویی شود که نمی‌خواهد از دست بدهد، و فقط به فشار تدریجی بر اوکراین ادامه دهد--درگیری را منجمد نکند بلکه بر اعمال فشار نظامی بر آن‌ها ادامه دهد و برای تحریک فروپاشی سیاسی  [رژیم کی‌یف] تلاش کند.»

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۷۷
پوتین باید دستور حمله به زنان اوکراینی رو بده
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اصلا سطح حرف زدن اینو ببینید مشخصه مغزش خالیه دقیقا مثل بچه ها حرف میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
یکنفر اینجا اومده 20 تا کامنت این زیر گذاشته پشت سرهم و با فاصله زمانی کم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
سلام ودرود برپوتین قهرمان بلامنازع جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ساعت 22 هم یکی اومده 10 کامنت گذاشته پشت سر هم و با اسمای مختلف!ا
ها ماشاءاله ارتش اوکراین بزنید استخوانهای پوتین و ارتش جنایتکار روسیه خرد و پودر کتید
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بهتره در خدمت سربازان روسی باشندتا اینکه با اونها بجنگند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ارتش اوکراین?احتمالا فیلم هندی زیاد میبینی اوکراین داره بیماران معلول و زنلن ۶۰ ساله رو بسیج میکنه برای جنک خنده دار نیست????
زنان اوکرایینی اماده جنگ نمی شوند. بلکه ، دولت اوکرایین به اجبار دستور معرفی پرستاران ،داروسازان،پزشکان و رشته های پزشکی را صادر کرده. زنان بالاتر از ۱۸ سال موظف شده اند خودشون رو معرفی کنند. در هر سنی که باشند حتی ۵۰ ساله! اجباریه . اماده نشدند. امادسون میکنند برن جنگ کشته بشند تا زن و خانواده زلنسکی و بقیه در امان باشند در انگلستان و اسراییل.
ایول اکراین
آیا واقعاً اوکراین در خاک روسیه بمباران خوشه ای انجام داده واکنش روسیه چی است
طبق معمول - کلیک بایت برای جذب مخاطب
درود خدا بر زلنسکی و یارانش بزودی طومار روسیه را در هم خواهیم پیچید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
پماد فراموش نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
خیلی ثاثیر گذار بود??
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
لعنت بر تمام جنگ افروزان و کسانی که آتش جنگ را هم میزنند. چه امریکا چه ناتو چه روسیه
خاک بر سر ایلان ماست اگر مقاومت زلنسکی نبود الان تو داشتی چکمه های پوتین جنایتکار را واکس میزدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ایلان ماسک حداقل از تو بیشتر میفهمه
sajad
| France |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ایلان ماسک اگر احمق بود که
الان جای تو بود معلومه که اون پول رو الکی بدست نیاورده و عقل دارد
پیروزی متعلق به مردم اوکراین است روسیه متجاوز محکوم به شکست است . زنده باد زنان زنان اوکراین
پوتین دیوانه
بد جوری در تله افتاد.
زنده باد اوکراین لعنت به روسیه
زنده باد رلنسکی مرگ بر روس و روس گدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مرگ بر انریکا و دوستان
زپرتسکی هم که خودش داره میترکه
روسیه نابود است
با پیش دستی آمریکا در استفاده از بمب اتمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اگه شما غربگدایان سواد کافی داشتید لااقل اینو میفهمیدید که وقتی کسی موشک هسته ای پرتاب کنه تا زمان اصابت به هدف زمان زیادی طول میکشه

که طرف مقابل هم شلیک میکنه و در طول این مدت میتونن مذاکره هم بکنن

و میشه موشک رو فعال یا غیر فعال کرد همچنین میشه موشک رو قبل از رسیدن به هدف توسط کامپیوتر شلیک کننده طوری از کار انداخت که کوچکترین انفجاری رخ نده

خلاصه اگر یکی موشک پرتاب کنه بقیه هم پرتاب خواهند کرد و روسیه قدرت اول هسته ای جهان میباشد و همه نابود خواهند شد
به همین دلیله که انریکا تا حالا مخالفانشو با هسته ای دود نکرده چون خودشم دود میشه
جنگ فرسايش اوکراین را پیروز می کند
زنان اوکراینی هم توسط زلنسکی گوشت دم توپ میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
یک کمی مطالعه هم بد نیست مگر همین روسیه نبود که ایران رو اشغال کرد و آن جنایت ها رو انجام داد چرا از این جنایتکار حمایت میکنید دلیلش چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۱۰:۳۷
خوب که چی ؟ تو برو از اربابت حمایت کن که بیماران ایرانی رو کشت و هواپیمای مسافربری مارو تو هوا زد و هزارتا جنایت دیگه
موفق باشین انشاالله روسهارا نابود کنیین
زنان اوکراین اگه وسط جنگ اسیر بشن میدونید که اوضاع جالبی نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آره متاسفانه مثل زمان حمله مغول به ایران
درود بر شرف و غیرت زنان و مردان اوکراینی
مرگ بر علی اف باکو جعلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مرگ بر خودت دیوانه
بیچاره مردم اکراین. شدن گوشت قربونی?
روسیه متجاوز بدجوری افتاده به دفاع کردن
ارتش اکراین نازی ؟؟؟؟؟؟ بعد روسیه چیه این وسط
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آنوقت روسیه می شود دوست و برادر مکتبی
شما هاه هم برید اگه مردید ،غربگداهای بیشرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
فرزند محمد علی شاه و لیاخوف روس ناراحت شدند
ناشناس
| France |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
داش اینها سایبریهای صهیونیست فارسی زبان هستند ایرانی نیستن ایرانیها که...نیستند طرف اکراینیهای احمق باشند
دیگه مرد نداره اوکراین به زن ها رسید!!!!
یک فرد ناشناس خخخخخخ
شیرزنان اوکراینی به تنهایی قادرند تا پوزه مزدوران پوتین را به خا‌ک مالیده و مسکو را از لوث وجود دیکتاتور کرملین پاک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بیشتر شبیه اشانتیون برای سربازهای روس به نظر میرسن زلنسکی غیرت اگه داشت زن نمیفرستاد واسه سربازهای روس
ناشناس
| France |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اسکولی بابا وقتی از مردها حتی از داعشیها کاری برنیامده از چها تا زن چکاری برمیاد چرا رنگ تفریح خوبی برای روسها است
حمله اوکراین با بمب های خوشه اای وپهباد بالاخره آسیبی روسیه وارد کرده است ؟ اگر نه چرا در تیتر یک خود آوده اید ؟
حالا که مردان اوکراین فدای بزرگی و سروری و نظام تک قطبی آمریکا شدند. چرا زنان اوکراین فدا نشن
تمام مردم اوکراین فدای بزرگی و سروری آمریکا!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
یعنی چهل میلیون نفر نمی فهمند تو اینور دنیا با کمک 2030 فهمیدی فکر نمی کنی یک جای کار میلنگه
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اخوی روسیه تجاوز نظامی کرده نه اوکراین طبق منطق تو تجاوز نظامی عراق به ایران هم درست نبود نه؟ التماس تفکر
sajad
| France |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
روسیه نزدیک مرزهای ناتو شده یا ناتو میخواسته نزدیک مرز روسیه بشود کمی عقل هم خوب چیزی ه بعدذشما میگی کنی تفکر دکترین امریکا میگه هیچ قدرتی فرامنطقه ای نمیتواند نزدیک مرزهای امریکا بشود چیزی نمیدونی مجبپر نبستی رو هوا حرف بزنی
میشه فقط یکی از حرف هایی که روسیه راست گفته باشه را بگوئید که این دومیش باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
حرفهای آمریکا راسته که میزنه زیر توافق های خودش؟
ارتش اوکراین جذاب شد خخخ
درود به غیرت زنان دلار اکراین برای استقلال کشورشان با دیکتاتور پوتین می‌جنگند
پاسخ ها
sajad
| France |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
درود بر تو که این قدر بی عقلی?????
از هر زاویه نگاه کنی خدادادی قشنگن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
خوش به حال سربازهای روس. دلقک اوکراین اگه غیرت داشت زن ها رو نمیفرستاد برای سربازهای روسی
عملیات ویژه نظامی پوتین تا حالا چنتا آدم کشته؟
درود به ادتش اوکراین مرگ بر هیتلر زمان
درسته که اوکراین بدایران میگه اما مث روسیه متجاوز نیست.تا آخرین قطره خونشون باید با روسیه متجاوز بجنگند روسیه ای که از سمت دریای سیاه تا کاسپین رو تو زمان مظفرالدین شاه از ما جداکرد آذربایجانی که زمانی شهر ما بود شد الان شده متحد اسراییل با کمک روسیه و ترکیه کریدور زور هم دارن می‌بندن که راه زمینی مارو به اروپا قطع کنند
به امید پیروزی اوکراین...
مرگ بر پوتین
خدایی خدمت کردن در این ارتش حال میده ، راهی پیدا کنم میرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اتفاقا منظورشون همینه که به سربازان فراری انگیزه ماندن بدهند. در واقع جهاد نکاح از نوع غربی اش است.
وای چقد حیف شد . من سربازی م را تو ایران رفتم ، آخه اگه نرفته بودم الان می رفتم اوکراین برای خدمت سربازی
عزیزان توجه داشته باشین که منافع ایران در پیروزی روسیه است و هر چقدر این پیروزی قاطع تر باشه ما منفعت بیشتری می‌بریم در ضمن همین اوکراین برای خوش آمد غرب در همین کشور همسایه یعنی عراق در کشتار مردمش با آمریکا شریک بود برای من شخصا با اینکه از کشته شدن مردم بی گناه ناراحت میشم ولی برام فرق نمی کنه که این مردم به دست ارتش روسیه کشته شده باشند یا توسط نازی های اوکراینی روس تباران شرق اوکراین رو سلاخی کرده باشن هر دو شون باعث ناراحتی و درست نیست ولی توجه داشته باشین اوکراین به هیچ وجه بیگناه و تقصیر نیست و کشوری مظلوم که مورد تجاوز یک ابر قدرت قرار گرفته باشه نیست
این جنگ هم مثل جنگ ما با عراق تحمیلی بود وهمین روسیه وامریکا بودند که جوانهای مارا شهید کردند حالا اوکراین هم مثل ایران ما جنگ را انداختن گردن مردم بیچاره خدا نجاتشان بده کاش میشد برای مردم اوکراین کاری کرد البته مردم روسیه هم دارن اذیت میشن اگه میشد قدرت مندان وسیاست مدارها را در یک جزیره بندازیم باهم بجنگن وارام بشن تا جنگ را به داخل مردم نیارن تا خانمها نخاهند برن اسلحه دست بگیرن ..مرگ بر سیاست مدارهای بیفکر
اگه روسیه از ناتو شکست بخوره قطعاً سراغ ایران خواهند آمد
بیچاره مردم اوکراین....
لابد فردا هم کودکانشان باید اسلحه دردست بگیرند....
حماقت تاکجا؟
بازیچه قدرت های شرق وغرب شدن، نتیجه اش همینه....
هم روسها حماقت کردند و هم اوکراینی ها...
ابلیس امریکا الان ثمره جنگی که راه انداخته را می چینه و به ریش هر دوطرف میخنده....
مرگ بر روسیه وپوتین زنده باد اوکراین زنان و مردان دلیرش
علی اف اردعان پوتین بزودی نابود مشوند
مرگ بر روسیه غارتگر. ملیونها متر مربع از خاک ما هنوز در دستان ناپاک روسیه است و این در حالیست که حتی یک وجب از خاکمان در دستان اسرائیل و امریکا نیست.
درود و سپاس فروان
مرگ بر روسیه خوب تو گل گیر کرد مرگ بر جنگ طلب
ارتش زنان اوکراین به ایران حمله نمیکنن؟
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی