بازدید 394290

جگر مرغ چه خواص و عوارضی دارد؟

جگر مرغ برای بدن خواص بسیاری دارد ولی خوردن آن به افراد توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 02 October 2023

به گزارش تابناک، جگر مرغ اگر ارگانیک تهیه شده باشد خوردن آن برای کاهش استرس و تقویت پوست و مو و درمان برخی بیماری‌ها بسیار مفید و موثر است.


جگر مرغ سرشار از آهن است که نقش مهمی در روند خونسازی دارد و بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کند. ولی این غذای سنتی به علت اینکه مواد هورمونی به مرغ‌ها تزریق می‌کنند به یکی از غذا‌های مضر برای بدن تبدیل شده است که مصرف آن برای افراد مضر است.

نکاتی در مورد خواص جگر مرغ
خوردن جگر مرغ برای کسانی که خیلی سخت کار می‌کنند و استرس دارند، مفید است. مواد مغذی موجود در جگر مرغ، با استرس مبارزه می‌کنند و موجب بهبود وضعیت خواب می‌شود.

تقویت ذهن، انرژی و سیستم ایمنی
جگر مرغ سرشار از آهن، زینک، فسفر و منیزیم است و ذخیره سلول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد و سبب تقویت ذهن سیستم ایمنی می‌شود.

سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها با جگر مرغ
فسفر موجود در جگر مرغ فوایدی عالی برای سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها دارد و به رشد استخوان‌ها و دندان‌ها در کودکان کمک می‌کند.

جگر مرغ برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
جگر مرغ حاوی پروتئین است که به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن‌ها کمک می‌کند.

درمان کم خونی با جگر مرغ
جگر مرغ سرشار از آهن و ویتامین ب ۱۲ است که نقش مهمی در روند خونسازی دارد. ویتامین B۱۲ می‌تواند به تولید سلول‌های قرمز خون کمک کرده و عملکرد سلول‌ها را افزایش دهد و در تولید سلول‌های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی نقش دارد.

تقویت بینایی با خوردن جگر مرغ
جگر مرغ سرشار از ویتامین A به شکل رتینول، آلفا کاروتن، بتاکاروتن و لیکوپن است که برای تقویت بینایی مفید است.

جلوگیری از آلزایمر با جگر مرغ
جگر مرغ در مبارزه با آلزایمر تاثیر دارد و ویتامین B۱۲ موجود در آن به تقویت حافظه کمک می‌کند.

خواص جگر مرغ برای سلامت بافت‌های بدن
جگر مرغ حاوی ۲.۳ میلی گرم ریبوفلاوین است که از ترک یا پوسته پوسته شدن گوشه‌های دهان جلوگیری می‌کند. ریبوفلاوین، برای تولید مثل، رشد و ترمیم بافت‌های بدن از جمله پوست ضروری است.

درمان پلاگر با جگر مرغ
جگر مرغ از منابع عالی نیاسین هستند و کمبود آن در بدن به شکل پلاگر ظاهر شده و موجب هذیان، اسهال، التهاب غشاء مخاطی و پوسته شدن پوست منجر می‌شود.

جگر مرغ موثر در کمک به باروری
جگر مرغ حاوی فولات است و برای زنان باردار و زنانی که قصد بارداری دارند مفید است و به باروری کمک کرده و از نقص لوله عصبی جنین پیشگیری می‌کند.

ارزش غذایی جگر مرغ
کالری ۱۵۶ کیلوکالری

پروتئین ۲۲ ٫ ۹ گرم

ویتامین B۱۲، ۴۵ میکروگرم

نیاسین ۰.۱۶ میلی گرم

پتاسیم ۳۰۰ میلی گرم

منیزیوم ۲۳ میلی گرم

آهن ۱۱ ٫ ۳ میلی گرم

مس ۳ ٫ ۸ میلی گرم

چربی ۷ ٫ ۱ گرم

کلسترول ۳۹۰ میلی گرم

ویتامین B۶، ۰/۵۴۹ میلی گرم

چرا نباید جگر مرغ را مصرف کرد؟
با همه فواید جگر مرغ که در بالا آورده ایم خوردن این غذای خوشمزه توصیه نمی‌شود، زیرا:

در پرورش مرغ‌ها از مواد هورمونی استفاده شود. هنگامی که به مرغ آنتی بیوتیک تزریق می‌کنند باید ۵ تا ۱۴ روز از کشتار آن خودداری کنند، اما این مسئله رعایت نمی‌شود و در بسیاری از مرغداری‌ها چند ساعت قبل از کشتار مرغ به آن آنتی بیوتیک می‌دهند؛ بنابراین مقدار زیادی از این دارو ها، در جگر مرغ باقی می‌مانند، زیرا جگر، محل سم زدایی است و بسیاری از دارو ها، قبل از دفع از بدن، داخل جگر به روش‌های مختلف آنزیمی، خنثی می‌شوند.

به همین دلیل هم بسیاری از جگر‌های مرغ، آلودگی بالایی، بخصوص به آنتی بیوتیک‌ها دارند. اما گوشت مرغ، کمتر تحت تاثیر آنتی بیوتیک‌ها قرار می‌گیرد و این دارو بیشتر در جگر و کلیه‌های مرغ تجمع پیدا می‌کنند.

چرا نباید جگر مرغ بخوریم؟
آنتی بیوتیک ها، فلزات سنگین و سموم بیشتردر بافت نرم تجمع می‌یابند و از آنجایی که جگر هم بافت نرمی است این گونه مواد در این بافت رسوب می‌کنند و با خوردن جگر، آنتی بیوتیک ها، به بدن انسان منتقل شده و باعث به خطر افتادن سلامتی می‌شوند. پس اگر از نحوه پرورش مرغ مطلع نیستید آن را مصرف نکنید.

متاسفانه گاهی برخی آنتی بیوتیک‌های ممنوع هم مرغداری‌ها استفاده می‌شوند به همین علت باید مرغ‌های بسته بندی زیرنظر سازمان دامپزشکی از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و پیش از مصرف گوشت مرغ آن را حسابی بپزید، زیرا فرآیند پخت و پز باعث از بین رفتن برخی از این آنتی بیوتیک‌ها می‌شود.

همچنین مصرف جگر مرغ برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی، چربی خون بالا و نقرس مضر است. جگر مرغ از غذا‌های با کلسترول بالا محسوب می‌شود، مصرف زیاد جگر مرغ باعث افزایش کلسترول و در نتیجه بیماری قلبی می‌شود.

منبع: نمناک

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۷
دست شما درد نکنه اطلاعات مفیدی بود
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
بالاخره بخوریم یانخوریم؟؟؟
میدانیم مضرره،ازاین ارزانترچیز دیگه نیست که بخوریم، چاره چیه،،،،
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
عکسشو میشه خورد ضرر نداره
دراین روزها تنها گوشتی که می شودخرید جگرمرغ است
لطفا نوع مواد هورمونی تزریق شده به مرغ را با مدارک مستدل اعلام بفرمایید
بلاخره بخوریم یا نخوریم هر خوردنی یا نوشیدنی که در دنیا استفاده میشود هم موفعت دار و هم زیان پس به اندازه مصرف کردن هر خوراکی یا نوشیدنی زیانبار نیست به اندازه بخوریم افراط نکنیم تا سالم بمانیم
حالا کی جگر مرغ میخوره؟ گوشت این مرغای امروزی رو ما به زور وفقط تو مهمونی که مجبوریم میخوریم .....
موادمضر هورمونی در بال وپوست مرغ تجمع می کنن
نگران مصرف جگر مرغ نباشین خیالتون راحت بخورین نوش جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
هورمون هر گرمش چند ميليون قیمت داره هيچ مقداری نمياد چنين هزینه ای کنه چون براش بصرفه نيست فقط به مرغ آنتی بيوتيک ميزنند که جوجه ها مريض نشن و تا ۴۰ بعد تمام آنتی بيوتيک دفع رمبشه پس نگران نباشید با خيال راحت استفاده کنید يا
چرا تو کشتارگاه‌ها ازمایش نمی‌گیرند که مرغداری رعایت نکرد جگر دور ریخته شود .اگر سفت بگیرند لاقل تا ۲ هفته قبلاز کشتار دیگر هیچ دارویی به مرغ داده نمیشود
پس جییییییییگرررررررررر هم برامون حروووووووومه!!!
نویسنده این مطلب اگر کمترین اطلاعاتی داشت میدانست مرغ های پرورشی را هیچگونه هورمونی تزریق یا به آنها نمیدهند. چه دوره ای شده که هر کسی خود را بدون داشتن اطلاعات صاحب نظر میداند و در روزنامه یا رسانه به ایراد نظرات می‌پردازد مردم هم گمان میکنند از یک کارشناس در حال شنیدن یا خواندن مطالب هستند.
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
سلام دقیقا همینطوره.هیچگونه هورمونی ب مرغ داده نمیشه.چونکسی اولا این روش رو یاد نداره واجرا نشده وهم صرفه اقتصادی نداره .چیزیکه ضرر داره آنتی بیوتیک های تزریقی آخر دوره هست مثل لینکو جنتا مایسین ک بعضیا میگن دوهفته بعضیا میگن تاسی روز نباید کشتار بشه
هورمون قیمت بالایی داره وبه مرغ تزریق نمیشه
یواش یواش پای مرغ وروده مرغ وسر مرغ هم سرشاراز خواص میشن تابناک فکر نمیکنم ایرانی باشید.ما ملت اینقده درگیر بدبختی شدیم که از گوشت ومرغ ماهی رسیدیم به دل وجگر مرغ. کسی که این مطلب رونوشتی حضرت عباسی خودت میخوری. نمیگم بده. حکایت شیری شد که از کوشت خوردن رسوندنش به علف خوردن
گفتی جگر مرغ کلی فایده داره، ولی الان حتی قدرت خرید جگر مرغ رو هم ندارم، از بس گرون شده، مطمعنم خیلی از هم وطن های دیگه هم اینجوری هستن، حالا خود مرغ بماند که برامون شده غذای لاکچری، زندگی تو ایران از سخت بودن هم گذشته، ما دیگه زندگی نمی کنیم، به زور زنده هستیم!!!...
در صنعت پرورش مرغ هیچگونه هورمونی استفاده نمی شود ورشد سریع این موجودات به دلیل اصلاح ژنتیک هست ، اما انتی بیوتیک استفاده می شود
به مرغ ها آنتي بيوتيك مي دهند ولي نه چند ساعت قبل از كشتار. چون هم اين آنتي بيوتيك ها گران است و هم تزريق آن در مرغداري ها وقت گير و هزينه بر است. ضمن اينكه آنتي بيوتيك در طي چند ساعت هيچ كاري براي مرغي كه قرار است سر بريده شود انجام نمي دهد.
بله به شرط طبیعی بودن نه این هورمونیااگرضررداره براي انسان خوراک حیوانات کنید
تا اونجایی که من شنیدم میگن جیگر مرغ نخورین بدبختا رودستشون باد کرده این اراجیفا میگن که مردم باور کنن برن بخرن پولی به جیب بزنن. سلامتی مردم اصلا براشون مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
اره بخدا
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
جوگیر نباش خودشم داره میگه نخورید.
نمیشه جگر راهم یک مقدار بجوشانید وآبشو بریزی دور بعد استفاده کنی مشکل آنتی بیوتیکش از بین نمیره
سلام بخوریم هم میمیریم نخوریم هم میمیریم پس بخوریم بمیریم بهتره
متاسفانه اطلاعات نویسنده بسیار ضعیف بوده بحث هورمون‌ اصلا مطرح نیست مدرکی دارید لطفا بفرستید اگر این ماده غذایی مضر هست دیگه چرا این همه فوائد ذکر کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
دقت شما پایین بود نوشته بود مرغ اگر ارگانیک باشه......یعنی مرغ های کشتارگاه ها پششششششم.
همشون ضرراند و سرطان
سلام مردم یه مدت مرغ نخرن جگرنخرن مجبور میشن قیمت رو بیارن پایین وقتی هر چیزی گرون میشه سریع میرن میخرن همین میشه که حالا سر جگر هم دارن برنامه ریزی میکنن
به جان هر دین و آیینی که می‌پرستین اینا رو نذارین وقتی می‌بینه دل آدم آب می‌شه
اینها. زمانی مصرفش ممنوع بود الان که مواد غذایی گرونه اینها مد شده ، قبلا حتی جگر شتر. را هم ، کشتارگاه ها. معدوم میکردند که مصرف نشه الان شده خدا تومن !
اینا که فواید بود پس مضرات کجا رفت فکر کنم جگرا باد کردهتو مغازه
خدایا خودت به دادمون برس
مادینه خودمونو به خدا سپردیم اگه اینطور باشه گوجه وخیار گلخونه ای بد تره چون سمعی که میزنن هیچوقت از بین نمیره حتی برنج خودمون که همش سمی هستش شاید باور نکنید منم ی کشاورزی اما سالهاست نمیزارم شالیزارهامونو سمپاشی کنن چون هر چی برای خودم میخوام برای دیگران هم میخوام
پروفسور‌نویسنده‌مدادک‌تو‌بفرس‌استخدام‌‌مرغداری‌‌واحد‌نظارت‌بشی
یکبار اگه تونستید جگر مرغ های محلی را هم امتحان کنید مزش نسبت به مرغ های مرغ داری ها محشره
هرگز به مرغی که قراراست چند ساعت بعد به کشتارگاه برود هیچ دارویی ویا هیج هورمونی برای رشد یا درمان داده نمی شود زیرافقط هدردادن پول است.
مهمترین نکته مطلب همون جمله اول بود جگرمرغ اگر ارگانیک باشد......
اگر ارگانیک باشد که الان همه فروشگاه های فروش لوازم جانبی مرغ پرورشگاهی و هورمونی و بسیار مضر اند.....
اگر مرغی توی روستا کشتید وخواستید بخورید این مطالب رو بدونید خوبه
اما مطالب بالا برای مرغ های بازاری نیست....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی