بازدید 2254
۱

وزیر کار: در سال ۱۴۰۱ یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش تولید برابر با ایجاد اشتغال است، گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد که امیدوارم در سال ۱۴۰۲ این رقم افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ 02 October 2023


به گزارش تابناک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدارهای جداگانه با مدیران‌عامل برخی از بانک‌های دولتی و خصوصی از آنها در راستای تحقق کمی و کیفی اهداف دولت در برنامه زیست‌بوم ملّی اشتغال و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع تکلیفی و بودجه سنواتی و حمایت از مشاغل خانگی تقدیر کرد.

این نشست با هدف بررسی عملکرد اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع تکلیفی و بودجه سنواتی و تشریح برنامه‌های اعطای تسهیلات از منابع جدید برگزار شد.

مرتضوی در این دیدارها ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌های کشور، اظهار کرد: تحقق مأموریت‌های خطیر دولت در زمینه‌هایی همچون ایجاد اشتغال مولد و پایدار و صیانت از نیروی کار جز با اتکا به عنایت الهی، سرلوحه قراردادن خدمات صادقانه خودجوش به مردم، وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری نسبت به آحاد جامعه میسر نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته رشد اقتصادی خوبی داشتیم و همه گزارش‌ها مؤید این موضوع است.

وی معتقد است کار عالمانه بانک‌ها کاری فردی نیست؛ بلکه جمعی است و نگاه ما به حوزه تولید، نگاه وسیعی می‌باشد.

مرتضوی با بیان اینکه افزایش تولید برابر با ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد که امیدوارم در سال ۱۴۰۲ این رقم افزایش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از همه بانک‌های کشور درخواست داریم که کمک کنند تا اقتصاد در بخش اشتغال پویا شود چرا که اشتغال، پایه و اساس ارتقای وضعیت اقتصادی کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد که بانک‌های کشور در عرصه خدمت به مردم و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، پیشرو برنامه‌های دولت خدمتگزار مردمی و خدمات صادقانه به جامعه کار، تولید و اشتغال باشند.

نرخ بیکاری کشور به ۹ درصد کاهش یافت

«محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه دیدارهای جداگانه وزیر کار با مدیران عامل بانک‌های کشور، ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه بانک‌های کشور در سال گذشته اظهار کرد: بانک‌ها تاکنون همکاری قابل توجه و ماندگاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته‌اند به‌طوری که باعث کاهش نرخ بیکاری به ۹ درصد شد.

وی افزود: در واقع کمک مالی شبکه بانکی کشور یکی از عوامل کاهش نرخ بیکاری بود.

کریمی بیرانوند تأکید کرد: سال ۱۴۰۱، سال درخشانی در حوزه تسهیلات روستایی، مشاغل خانگی، تکالیف نهادهای مالی و تأمین مالی بانک‌ها بود.

وی ادامه داد: با حمایت نظام بانکی کشور، یک نوسازی در سطح بازار کار صورت گرفت و حمایت بانک‌ها رکن اصلی این اتفاق بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیران عامل بانک‌ها خواست در نیمه دوم سال همچون ابتدای امسال حرکتی پویا و خستگی‌ناپذیر در حوزه اشتغال داشته باشند.

همچنین در این دیدارها مدیران عامل بانک‌ها به تشریح عملکرد خود در حوزه اشتغال و سایر حوزه‌های کاری خود پرداختند. ارائه تسهیلات به مناطق محروم و طبقه مستضعف، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، مدرسه‌سازی، تهیه کیف و لوازم‌التحریر، کمک به بیماران، ارائه خدمات به بازنشستگان و کارگران، حمایت از افراد دارای مهارت، کمک به تعاونی‌ها، اعطای تسهیلات روستایی و تکلیفی و… از جمله اقدامات بانک‌های کشور عنوان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
اشتباه می‌کنید خیلی بیش لز یک میلیونه چون کل مملکت سر کارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی