بازدید 5043
۲

ژست جالب پلنگ گیلانی مقابل دوربین

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات یک هزار و ۷۰۰ متری منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر به کمک دوربین تله‌ای به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 01 October 2023

به گزارش تابناک، همشهری آنلاین نوشت: حمزه عشوری افزود: با تلاش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر، با نصب دوربین‌های تله‌ای در ارتفاعات یادشده بار دیگر تصاویر بسیار زیبایی از حضور گونه حمایت شده پلنگ در این منطقه جنگلی به ثبت رسید که مشاهده و ثبت این تصاویر حاکی از غنای تنوع زیستی در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان استفاده از دوربین‌های تله‌ای را به‌عنوان یکی از راهکار‌های حفاظتی و حراستی حیات وحش دانست و تصریح کرد: نصب تجهیزات در مناطق حفاظت شده استان در حال گسترش است و از طریق دوربین‌های تله‌ای، تصاویر و فیلم‌های بسیار ارزشمندی از چگونگی زیست و تنوع زیستی حیات وحش هر منطقه ثبت می‌شود.

ژست جالب پلنگ گیلانی مقابل دوربین

عشوری افزود: برای اطلاع از وضعیت زیستی و برنامه ریزی برای حفاظت بهتر، بناست با ادوات ثبت تصویر نظیر دوربین‌های تله‌ای و همچنین پایش زیستگاه و شناسایی نمایه‌ها، جزئیات دقیقی از پراکنش گونه‌های جانوری بدست آید.

شهرستان رودسر به علت دارا بودن پوشش گیاهی مناسب، وجود رودخانه‌ها و چشمه‌های دائمی و فصلی، از مناطق مهم زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری در استان گیلان به شمار می‌رود که از جانوران این منطقه می‌توان به خرس قهوه‌ای، گربه وحشی، کل و بز و ... اشاره کرد.

آخرین بار تقریبا یک ماه گذشته تصویر یک پلنگ در منطقه جنگلی لنگرود واقع در شرق گیلان به ثبت رسیده بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
تصوير اول يوزپلنگ هست كه در استانهاي شمالي زيست نمي كنه .
تابناک وقتی میگه پلنگه، پلنگه دیگه...چش قشنگه یوز پلنگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست