بازدید 3098
۳

اسد: ایران و عربستان علیه منافع آمریکا گام برداشتند

رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون مرکزی چین گفت: توافق عربستان و ایران یک دستاورد بسیار بزرگ و غیرمنتظره و نشان دهنده مدل غربی و به ویژه آمریکایی جهت ایجاد مشکلات متعدد بین چند طرف است.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 30 September 2023

به گزارش تابناک، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در بخشی از گفتگو با تلویزیون مرکزی چین (CCTV) در پاسخ به سوالی در خصوص «موج آشتی» در خاورمیانه و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و همچنین میانجی‌گری فعال چین میان عربستان سعودی و ایران و ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان این دو کشور، گفت: مصالحه عربستان و ایران یک دستاورد بسیار بزرگ و غیرمنتظره بود، اما همزمان غافلگیری بسیار خوبی بود، زیرا این مشکل در منطقه ما چهار دهه یا کمی بیشتر از آن قدمت دارد و نشان دهنده مدل غربی و به ویژه آمریکایی جهت ایجاد مشکلات متعدد بین چند طرف است.

او تأکید کرد که آمریکا برای رسیدن به منافع خود از این طرف‌ها باج‌خواهی می‌کند و بهای آن را کشورهای منطقه می‌پردازند.

اسد خاطرنشان کرد: این ابتکارعمل چیزی بیش از آشتی بین دو طرف بود، بگذارید بگوییم دو نفر که با هم دشمن بودند، با هم دوست شدند.

رئیس جمهور سوریه افزود: اینجا مسئله بحث ثبات است و این امر بر همه ما در منطقه خاورمیانه منعکس خواهد شد چون تاوان این مشکل را چندین دهه دادیم و امروز از این موضوع اطمینان داریم و از طرف دیگر وقتی چین این آشتی را اعلام کرد یعنی سیاست به عمل بستگی دارد نه حرف و گفتار و تبلیغات.


نورنیوز

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عروسک خیمه شب بازی هم نظر میده
تو برو بخاطر همون حفظ ریاست وقدرتت مردم کشور خودت رابمباران ومتوسل بشو به بیگانه بهتره تا نظر بدی راجب این مسائل
تو که دیگه توان گام برداشتنم نداری !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی