بازدید 3974
۱

پوتین ۱۳۰ هزار سرباز وظیفه را به خدمت فراخواند

رئیس‌جمهور روسیه با امضای فرمانی ۱۳۰ هزار شهروند روسیه را به خدمت سربازی فراخواند.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ 29 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از  فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با امضای فرمانی برای پیوستن ۱۳۰ هزار شهروند روسیه به ارتش جهت انجام خدمت اجباری سربازی فراخوان صادر کرد.

طبق گزارش رویترز، در سندی که روز جمعه روی وب‌سایت دولت روسیه قرار گرفته از همه مردان بین سنین ۱۸ تا ۲۷ ساله در روسیه خواسته شده خدمت یک ساله سربازی‌شان را به پایان برسانند.

رئیس‌جمهور روسیه پیش از این هم در ماه مارس برای پیوستن ۱۴۷ هزار نفر به ارتش جهت انجام عملیات‌های نظامی بهاری در اوکراین فراخوان صادر کرده بود. پوتین در هفته‌های گذشته گفت که انتظار دارد جنگ در اوکراین طولانی شود.

در ماه جولای، مجلس روسیه قانونی برای افزایش حداکثر سن قانونی برای انجام خدمت سربازی به تصویب رساند و این سن را از ۲۷ سال به ۳۰ سال افزایش داد. قانون جدید از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین، اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

 روسیه به شدت با هرگونه حرکت در راستای الحاق اوکراین به ناتو مخالفت کرده است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده که این یک «خط قرمز» برای روسیه خواهد بود.

اوکراین تمایل خود برای پیوستن به ناتو را از سال ۲۰۰۸ اعلام کرده است. این اقدام به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد. دولت روسیه تأکید کرد که گسترش حوزه ناتو به سرزمین‌های شوروی سابق امنیت ملی و حوزه نفوذ آن را تهدید می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
دیکتارتور آقازاده های خودش را فرا بخواند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست