بازدید 21756
۸

قطر؛ ۹ ماه پس از جام جهانی ۲۰۲۲

آنها که کشور قطر در دوره برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ را تجربه کرده‌اند؛ حالا شاید با دیدن چهره فعلی این کشور تا حدودی تعجب کنند.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ 26 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، تقریباً یک سال از جام جهانی قطر گذشته است و حالا شاید خیلی‌ها فراموش کرده باشند که 9 ماه پیش مهمترین تورنمنت جهان فوتبال با چه ساختار و کیفیتی در این کشور برگزار شد. حالا فقط گاهی اوقات در شهر می‌توانید نرده‌هایی را ببینید که به سبک مسابقات با پارچه های برزنتی رنگ پریده متأثر از تابش خورشید پوشیده شده‌اند و تک و توک چهره‌هایی از نماد جام جهانی قطر یعنی «لعیب» دیده می شود.

 

این کشور بعد از جام جهانی 2022 همچنان به پیش می‌رود و اکنون دوحه در حال آماده شدن برای میزبانی یک رویداد بزرگ دیگر است؛ نمایشگاه باغبانی Expo 2023 که از اکتبر آغاز می‌شود و تا پایان ماه مارس سال آینده ادامه خواهد داشت. در پارک البیدا؛ در کنار میدانی که سال گذشته منطقه اصلی تجمع هواداران در آن قرار داشت، برگزار خواهد شد. جالب اینجاست که مقامات این کشور برای ساده کردن ورود گردشگران به نمایشگاه، کارت هایا را فعال کرده‌اند. همان Fan ID محلی که در طول جام جهانی در اینجا معتبر بود. در حالی که ساخت و ساز مستقیماً در سایت فن‌زون انجام می‌شود، آماده‌سازی نهایی برای اکسپو در حال انجام است. در کنار منطقه هواداران، خاکریز طولانی کورنیش قرار دارد که در زمان جام جهانی 2022 به بزرگترین "تئاتر" تبدیل شده بود؛ نمایش‌های هنرمندان و رویدادهای فرهنگی و همچنین کیوسک‌هایی با غذا و نوشیدنی در اینجا وجود داشتند.

دهکده هواداران که با صدها تریلر رنگارنگ پر شده بود، هنوز وجود دارد اما اکنون بقایای آن در آنجا فروخته می شود؛ کپسول آتش‌نشانی، کولر، کیوسک، توالت و ... خود تریلرهای هتل را نیز می‌توان خریداری کرد. قطر همچنین پس از زلزله‌ اخیر ترکیه و سوریه حدود 10 هزار خانه سیار مورد استفاده برای هواداران را به عنوان کمک‌های بشردوستانه به این دو کشور فرستاد. ورزشگاه لوسیل که میزبان فینال جام جهانی 2022 بود؛ به روی بازدیدکنندگان باز است اما فقط برای قدم زدن در اطراف آن، زیرا اکنون ورزشگاه برای جام ملت‌های آسیا که زمستان در اینجا برگزار می‌شود، آماده خواهد شد. نزدیک استادیوم، تابلوهای فرسوده، نوعی محل ساخت و ساز و یک بلوار خالی وجود دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸
کشور که نیست قبلا برای خودمون بوده، فقر زیاد داره اصلا هم ایمن نیست. تو جام جهانی گوشی من رو زدند. به شدت گرم و متاسفانه امریکا به شدت نفوز کرده اونجا که نشون میده گاو شیرده شده
آره کشور نیست. حتما ما کشور هستیم. میزبان جام جهانی فوتبال بودیم
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
خود تحقیری آخه چقدر
آخی
دلم سوخت براشون
چند تا هواپیما براشون کالا و... بفرستین و مردم شو زیر پوشش کمیته قرار بدین.
شکر خدا ما که مشکلی نداریم و در رفاه کامل به سر می بریم
همه دنیا هم حسرت ما رو میخورند و مدام از صبح تا شب فقط بیکار برای ما نقشه می کشند
دلم به حال مردم قطر سوخت. تو رو خدا اینقدر از سختی هاشون نشون ندید ما طاقت نداریم. ایران خوبه!!!
چقدر ناراحت کننده،بگو بیان ایران زندگی کنند یارانه میدن و رفاه هم دارن از بس همه چی آرومه به لطف دولت،تازه افغانی هم اینجا نیست
از ما خیلی بهترین
هم دولتش بهتره هم مردمش
دلم سوخت به حال و زندگی مردم قطر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی