بازدید 11431
۲

دوحه برای یک شب پایتخت آرژانتین بود

دوحه دیشب پس از قهرمانی آرژانتین در جام جهانی شاهد جشن قهرمانی هواداران این تیم است که خیابان‌های این شهر را بند آورده‌ بودند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 19 December 2022

به خبرنگار «تابناک» به نقل از ایرنا، جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر سرانجام شب گذشته با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید و آلبی سلسته پس از ۳۶ سال دوباره بر بام فوتبال دنیا ایستاد، یک قهرمانی دراماتیک با لیونل مسی که در آخرین جام‌جهانی‌اش توانست سرانجام جای خالی کاپ ورلد کاپ را در تالار افتخاراتش پر کند تا به همه افتخارات ممکن در دنیای فوتبال رسیده باشد.

پس از قهرمانی آرژانتین، خیابان‌های دوحه مملو از هواداران این تیم شده بود که با برپایی جشن قهرمانی، خیابان‌ها را قفل کرده‌اند.

هواداران آرژانتین در گروه‌های مختلف در بخش‌های گوناگون دوحه به جشن و پایکوبی مشغول هستند. از تماشاگرانی که از آرژانتین خودشان را به قطر رسانده‌اند تا مهاجرانی که از کشورهای مختلف در قطر ساکن هستند به همراه قطری‌ها را در این جشن حضور دارند.

علاوه بر خیابان‌ها، بازار سنتی سوق واقف دوحه که در زمان جام‌جهانی تبدیل به محل اصلی جمع شدن هواداران فوتبال شده است، هم امشب شاهد حضور پرشور آرژانتینی‌هاست که این قهرمانی تاریخی را جشن می گیرند.

«مسی، مسی» بیشترین شعاری است که آرژانتینی ها می‌دهند، فوق ستاره‌ای که نقش بزرگی در شکستن طلسم قهرمانی آلبی سلسته پس از نزدیک به ۴ دهه داشت.

نکته قابل توجه در برخی جشن‌های آرژانتینی‌ها در بازار سوق واقف، گروهی از هواداران هستند که یک باند و بلندگوی بزرگ در دست با پخش آهنگ، به پایکوبی مشغول هستند.

شرایط امشب دوحه پس از قهرمانی یاران مسی سبب شده تا این تیم که در قطر پس از مراکش، پرطرفدارترین تیم جام‌جهانی بود، امشب به نوعی پایتخت آرژانتین باشد!

همزمانی روز ملی قطر با برگزاری فینال جام‌جهانی در کنار قهرمانی آرژانتین هم باعث شده تا امروز و امشب، دوحه یکی از شلوغ‌ترین روزهای تاریخش را تجربه کند، یک شب تاریخی که تا سال ها در خاطر مردم این کشور خواهد ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
مبارک باسه
شادی شایسته تمام آفریدگان دادار دانا و مهربان در سراسر گیتی ست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر