بازدید 11484
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به تابناک:

پرونده‌ای در مورد فرزندان یکی از مسئولان ارشد دستگاه قضا تحت رسیدگی است

امروز سی و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و دکتر مسعود ستایشی در این نشست به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۹۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 26 September 2023

تابناک _ امروز سی و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و دکتر مسعود ستایشی در این نشست به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ داد.

در این نشست، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک، مبنی بر اینکه «به تازگی برخی رسانه ها و کاربران فضای مجازی مدعی بازداشت فرزندان یکی از مسئولان ارشد دستگاه قضا شده اند؛ آیا در این زمینه توضیحاتی دارید؟» گفت: این خبر مدتی است مطرح شده و باید عرض کنم که چنین پرونده ای در قوه قضاییه تخت رسیدگی است. قوه قضاییه با جدیت و صلابت و بدون هیچ تبعیضی به هر پرونده ای که مطرح باشد رسیدگی می کند. به این ترتیب، به این پرونده هم رسیدگی خواهد کرد و اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد. نگاه قوه قضاییه، نگاه ضابطه مند و شفاف و روشن و مطابق قوانین شرعی و قانونی خواهد بود.

در ابتدای این نشست مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: از تلاش‌های جهادی و شبانه روزی سربازان گمنام صاحب الزمان و ضابطین مختلف دستگاه قضایی در کشف پروژه‌های ضد امنیتی از جانب قوه قضائیه تقدیر و تشکر می‌کنم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مردم درخواهند یافت که چه برنامه‌های پیچیده‌ای از سوی دشمنان طراحی شده بود که با هوشیاری امنیتی بحمدالله به نتیجه دلخواه دشمنان نرسید. به‌عنوان نمونه مستحضرید فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده و با گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق همکاری داشته، اقدام به ساخت بمب و آزمایش آن در برخی از شهرستان‌های آذربایجان غربی کرده بود که این فرد دستگیر شده است.

تروریست‌ها قصد انفجار در مراسم جاماندگان اربعین را داشتند

ستایشی بیان کرد: همچنین این تروریست‌ها بمب‌هایی با ریموت‌های تلفن همراه که بر روی آن نصب شده بود، داشتند تا در مراسم جاماندگان اربعین و مراسم‌های شروع مدارس فعال سازند. در عملیات دستگیری یکی از این افراد تروریست دو نفر از نیرو‌های تلاشگر عملیاتی وزارت اطلاعات مجروح شدند که برای آن‌ها آروزی سلامتی داریم.

ستایشی تأکید کرد: ناامن‌سازی ایران و به خاک و خون کشیدن مردم که توسط سرویس‌های صهیونیستی و غربی طراحی شده و از سوی برخی مزدوران تکفیری در حال به ثمر نشستن بود، در لایه جنگ شناختی علیه مردم و نظام مقدس قابل تعریف است و اگر لطف الهی و مدد حضرت، ولی عصر (عج) و تلاش حافظان امنیت و ضابطین قضایی نبود، اجرایی شدن آن صدمات جبران‌ناپذیری به اقتدار و حیثیت و امنیت کشور وارد می‌کرد.

وی افزود: دشمن در دستیابی به اهداف پلید خود موفق نشد، اما هوشیاری مردم در شناخت بستر‌های روانی و رسانه‌ای مرتبط را می‌طلبد، بستر‌هایی که در ابتدا در خصوص عملیات تروریستی تئوری‌سازی کردند و حالا ناکامی تروریست‌ها را توجیه‌سازی می‌کنند.

ستایشی ادامه داد: اگر لطف الهی و تلاش و همت سربازان حافظ امنیت و ضابطان قضائی نبود، این پروژه‌ها به کشور ضربه وارد می‌کرد.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: لازم است از اتخاذ مواضع انقلابی رئیس جمهور در نیویورک تقدیر و تشکر کنم، امیدواریم همکاران ما در قوه مجریه در ارائه خدمات بیشتر به مردم در مجامع داخلی و بین‌المللی سربلند و پرافتخار باشند.

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده چهل بازه گفت:بر اساس قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه، دستگاه‌های مجری و ناظر مشخص است. این پرونده در دادگاه اصل ۴۹ مستقر در دادگاه انقلاب استان تهران رسیدگی و رای صادر شده و در مرحله اجرا است. امیدواریم به زودی اخبار موثق تری ارائه کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده‌های قضائی مربوط به شهرداری تهران ادامه داد: یکی از موارد در ارتباط با بنا‌های خلازیر بود، در خصوص تخریب‌هایی که مربوط به منطقه ۱۹ بود، پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی و کارگروهی متشکل از ۹ نفر کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده که تاکنون این کارگروه نظریه قانونی و جامع خود را هنوز ارائه نکرده است. اگر دستگاه قضائی به قصوری برخورد کند، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

آخرین وضعیت غرق شدن دو کودک در تهران

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص غرق شدن ۲ کودک در یکی از پارک‌های تهران تصریح کرد: این دو کودک به همراه خانواده خود به یکی از پارک‌های منطقه ۲۲ رفته بودند که با عبور از فنس‌ها به رودخانه می‌روند که منجر به غرق شدن آن‌ها می‌شود. پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده و اقدامات بعدی در شرف انجام است.

تشکیل دو پرونده در رابطه با انفجار آرادکوه

ستایشی با اشاره به پسماند آراد کوه بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، انفجاری در این منطقه صورت میگیرد که چهار نفر مسدوم می‌شوند. سه نفر از این افراد فوت می‌کنند. پرونده مقدماتی تشکیل شده و دستورات ابتدایی صادر شده و پرونده‌ای به صورت همزمان در شعب دادسرای ویژه رسیدگی به اموز جنایی تشکیل شده است، انشالله نتیجه نهایی را ابلاغ خواهیم کرد.

۱۵ مهرماه اولین جلسه دادگاه شهید علی وردی برگزار خواهد شد

وی درباره آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی وردی افزود: ایشان به صورت مظلومانه توسط عده‌ای اغتشاشگر در کف خیابان شکنجه شد و به شهادت رسید. این پرونده دارای ۸ متهم است و ۱۵ مهرماه اولین جلسه دادگاه این پرونده برگزار خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه اذعان کرد: دادستان محترم کل کشور در حاشیه نشست اکو ملاقاتی با دادستان کل کشور آذبایجان داشته اند و در حاشیه مطالبی که مطرح شد، راجع به حمله به سفارت آذربایجان مطرح شد، همکاری خوبی بین دو کشور وجود دارد. پرونده اتهامی که مربوط تهاجم به سفارت آذربایجان است، پس از بررسی دقیق نسبت به ابعاد موضوع هفته گذشته با صدور قرار جلب دادرسی به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شد و دادستان محترم تهران در کیفرخواست اشد مجازات را در خصوص فرد مهاجم از دادگاه خواستار شده است.

ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه بحث امنیت روانی جامعه است و در همین راستا هم وی دستور داده است تا با هر فردی که امنیت جامعه و مخدوش می‌کند برخورد قانونی صورت بگیرد؛ تاکنون چه تعداد پرونده در این باره تشکیل شده و دادستان‌ها چه اقداماتی انجام داده اند و آیا پرونده‌ای برای افراد معروف در این زمینه تشکیل شده است یا خیر؟ گفت: باید در خصوص اقدامات ستادی فرامین مقام معظم رهبری و دیگری در خصوص اقدامات راهبردی پاسخ این سوال داده شود.

وی ادامه داد: دو پروژه اجرایی ذیل فرمان پیشگیری حاوی ۲۳ مصوبه و دیگری در ذیل قرارگاه حقوق عامه با ۲۹ مصوبه تشکیل شده است.

ستایشی گفت: در خصوص ۲۹ مصوبه برای هر پروژه اهم اقدامات و مسئول پروژه تعیین شده است و مهلت اقدام ۲ ماه و اثر بخشی ۶ و ۹ ماهه تعیین شده است و نگاه هوشمندانه و برنامه‌ای نسبت به مطالبات و برنامه‌های قوه قضائیه وجود دارد و همکاران برای اجرای فرامین و برنامه‌ها مشخص شده‌اند.

احضار تعدادی از چهره‌های شناخته شده به مراجع قضائی

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص مقابله با برهم زنندگان امینت روانی جامعه از طریق فضای مجازی گفت: از ناحیه دادستانی کل کشور و معاونت قضایی این دادستانی اقداماتی صورت گرفته و طی بخشنامه‌ای به دادسرا‌های سراسر کشور در خصوص رصد فضای مجازی و برخورد قانونی و صریح با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه تاکید شده و برخی از چهره‌های شناخته شده به مراجعه قضائی احضار و تذکر و اخطار‌هایی به آن‌ها داده شده و برخی نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به جهت اینکه برخی از موضوعات نظیر بهداشت و درمان جنبه تخصصی دارد از رئیس جمهور خواسته شده تا دستگاه‌های ذی‌ربط را مکلف کند که هر فردی که امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت را مخدوش می‌کند به قوه قضائیه اعلام کند و گزارش‌هایی به دادستانی در خصوص ارائه گزارش‌های کذب ارائه شده که در خصوص آن‌ها کیفرخواست صادر شده است.

ستایشی گفت: لایحه‌ای برای پیشگیری و مقابله با محتوای کذب و خلاف واقع در فضای مجازی با همکاری وزارتخانه‌ها تهیه و به منظور انجام مراحل تقنینی به دولت ارسال شده و امیدواریم تحول ارزشمندی در راستای تأمین امنیت روانی جامعه داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قرارگاهی نیز تشکیل شده که برنامه ویژه‌ای برای محلات امنیت روانی و در راستای تأمین امنیت روانی جامعه ایجاد شده است.

رصد فعالیت مرتبطین با رسانه‌های معاند

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه با توجه به دستیابی ضابطان قضایی به اطلاعات افرادی که با رسانه‌های معاند همکاری می‌کردند آیا در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شده و روند رسیدگی به این پرونده چگونه خواهد بود، تأکید کرد: همکاری و ارایه اطلاعات و اخذ سفارش از رسانه‌های تروریستی به هیچ‌گونه قابل پذیرش نخواهد بود و فعالیت آن‌ها از سوی نهاد‌های امنیتی و قضایی مورد بررسی و پایش و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی که با اهداف ضدامنیتی و مخرب به ترویج خشونت کور و حمایت از تجزیه‌طلبی و حمایت از تفرقه و سایر اهداف مغرضانه در قالب فعالیت‌های به ظاهر رسانه‌ای مشغول هستند، از دایره رسیدگی و دقت‌های فنی ما خارج نیستند و مرتبطین داخلی و خارجی آن‌ها مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

این مقام قضائی در خصوص اعمال محدودیت برای انتشار تصاویر رئیس دولت اصلاحات در رسانه‌ها خاطرنشان کرد: صدور و پیگیری دستور العمل‌های حوزه رسانه‌ای بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است، این موضوع باید در حوزه مربوطه پیگیری کنید.

ستایشی درباره تبادل زندانیان گفت: این تبادل برای پنج نفر زندانی صورت پذیرفته و تصمیم حاکمیت بوده و بر اساس آن تصمیم عمل شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده توزیع الکل‌های تقلبی بیان کرد: در خردادماه سال جاری ۱۹۱ نفر در استان البرز با استفاده از مشروبات الکلی راهی بیمارستان شدند و ۱۷ نفر فوت کردند. در پی این موضوع، رییس کل دادگستری استان البرز دستورات قضائی لازم برای شناسایی تولید کنندگان و توزیع کنندگان این مشروبات الکی را صادر کرد، در جلسه ۲۹ خردادماه سال جاری نیز رییس قوه قضائیه با اشاره به این اتفاق که منجر به فوت، معلولیت و نابینایی تعدادی از افراد شد، دستورات لازم را صادر و ابلاغ کرد.

صدور حکم اعدام برای متهمان پرونده الکل‌های تقلبی

وی افزود: الکل‌های صنعتی به صورت غیرقانونی از سوی شخصی که کارخانه تولید کننده اسپری مو داشته به فروش رفته است. این الکل‌های صنعتی با آب و اسانس مخلوط شده و در سطح گسترده توزیع شده اند. در این پرونده برای ۱۱ نفر به اتهام افساد فی الارض، کیفرخواست قانونی صادر شد.

ستایشی گفت: دادگاه پس از بررسی‌های دقیق و موشکافانه با رعایت مولفه‌های دقت، سرعت و صحت مبادرت صدور حکم شرعی و قانونی کرد. متهمان ردیف اول و چهارم در پرونده فوت ۱۷ نفر به اتهام فساد فی الارض به اعدام محکوم شدند و متهمان ردیف پنجم تا نهم به ۵ سال حبس تعزیری، متهم ردیف دهم به سه سال و متهم ردیف یازدهم به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. رای صادره قابل فرجام خواهی است.


وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه وکلای نیلوفر حامدی و الهه محمدی در مصاحبه ای گفتند که  هیچ مصداقی از همکاری موکلشان با دولت امریکا وجود ندارد و بزودی شاهد آزادی آنها هستیم، گفت: من چنین چیزی ندیدم. پرونده در مرحله رسیدگی  و اتخاذ تصمیم قانونی است لذا تبرئه آها از اتهام مورد بحث را  تکذیب می‌کنیم. اگر چیزی باشد منعکس می کنیم. آنچه که واجد اعتبار است، اظهارات افرادی است که در فرایند رسیدگی ذی مدخل اند و آن هم  رییس دادگاه  است و مطلبی از ناحیه رییس دادگاه نرسیده است.

وی افزود: شاید شما پرونده را با  پرونده خانم الناز محمدی اشتباه گرفتید که از اتهام‌ همکاری با دولت متخاصم تبرئه شد.

خبرنگار مجدد پرسید که وکلا گفتند  هیچ مصداقی برای همکاری موکلشان با دولت امریکا وجود ندارد و نگفتند که تبرئه شدند که  سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: نظر وکیل است و مربوط به دادگاه صادر کننده است و دادگاه در مقام رسیدگی و اتخاذ تصمیم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۱
حکم اعدام بابک زنجانی کی اجرا میشه ؟!!!
از دزدیهای کی مدرک داره؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
همزمان با خاوری اعدام میشن
حکمی که بابت فرزند این بزرگوار و طبری و غیر صادر میشه رو دوست دارم با حکم کشف حجاب و آتش زدن سطل آشغال مقایسه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
طبری از سرمایه های نظام است، فرزند ابن مسئول هم اشتباهی کرده و معذرت خواسته تموم شده رفته. ولی آن رعیتی که بی حجاب می اید در خیابان و جسارت میکند و اغتشاش میکند باید تنبیه شود. رعیت جماعت را چه به ابن حرفها، رعیت باید لندکروز سواری عروس های چادری مسئولین انقلابی دسته چندمی را در خیابان نظاره کند و سماق مک بزند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
با گل پسر میرسلیم مگه چیکار کردند بابایی سه سوته دستگاه قضایی و قانون را قانع کرد پسرش مریضه اخه اغازاده ها بچه های حساس و احساساتی هستند
فرزندان معاون اول قوه قضاییه.
مدتها است که این خبر همه جا مطرح شده است.
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
بازهم از رسانه های خارجی عقب مانده اید !!!؟

انها چتد روز است که اسم و فامیل فرزندان معاون

اول رئیس قوه قضائیه را اعلام کرده اند و شما هیچ !!؟

و البته فکر میکنید که اینطور راحتتر میتوانید آزادشان

کنید !!!؟؟؟همچون پسر جاسوس و منافق خائن

مصطفی میرسلیم و خیلی از مسولان دیگر را !!؟؟
اتهامات و مفسده ها منتصب چه هستند؟

چطور برای خودیها باید این قدر لاپوشانی و مخفی کاری صورت گیرد که حتی نه می گویید که فرزندان کدام مسئول هستند و نه چه کارهایی کرده اند و نه نامشان چه هست؟

اما غیر خودی ها را اول دستگیر می کنند و بعدها اتهامی علیه آنها منتشر می کنند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
احسنت
سایبریها قدری وجدان خود را بکار ببندید و این کامنت را پاسخ دهید .
در قوه قضاییه چه می گذرد؟

آن از اکبر طبری و این از فرزندان ......!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
آقای اژه ای به مردم ایران پاسخگو باشید .
سخنگوی قضا: پرونده ای در مورد فرزندان یکی از مسئولان ارشد دستگاه قضا تحت رسیدگی است!

چه قدر صریح و آشکار و واضح! تازه تحت ریسدگی است!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
ملت هم قبول کردن که رسیدگی شد!!!!!!!!!!!! و تمام!!!!!!!! پرونده اختلاس بعدی
شفافیت در این خبر موج می زند
این دستگیریها اگر کمکی به کاهش قیمت اقلام خوراکی نمیکنه لطفا بین خودتون حل فصلش کنید (مثل همیشه)
بیارینش توی نلویزیون اعتراف کنه قبل از دادگاهش
امواج مدیا به نقل از چند منبع آگاه:

‏?علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه، آماده است تا هفته‌های آینده در عمان با برت مک‌گرک، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، دیدار کند



دست از این خالی بندی نیوزها بردارید
اقای باقری با رییس دولت نیویورک بود نرفت دیدار مک گرک ، ان وقت باید بیاید تهران بعد برود عمان مستقیم مذاکره کند؟؟؟؟؟؟؟
چه قدر دروغ
چه قدر خبرهای متناقض؟؟؟؟؟؟؟؟

اروپایی ها مکانیزم ماشه را فعال خواهند کرد ولی اجرا نخواهند کرد تا بعد از جنگ اکراین

در دام روسها در ارسال پهپاد به اوکراین افتادیم که خلاف ضمیمه های برجام بود
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
اعمال بعضی از مسولان بیش از خیانت بوده و هست

همچون آتش زدن برجام در صحن علنی مجلس توسط

ذوالنور و رفقایش از جبهه پایداری ها و یا دادن پهپاد

ها به روسیه در بدترین زمان و شرایط که دقیقا روسها را

به اهداف و خواسته پلیدشان که نابودکردن برجام و

بهم زدن روابط در حال ترمیم ما با امریکا بود و چقدر

این قضیه برای کشور و مردم ما خسارت بار بود و هست و خواهد بود
با کمال تاسف باید بگویم :
ما را به خیر شما امیدی نیست . شر مرسانید. لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
هیچ امیدی به برخورد با مفسدین نیست .
چون فساد سیستماتیک شده است
این آقای مسول اسم ندارد؟ چطور در دولت قبل اگر دختر وزیر ویلا ساخته ود و طبقه خلافی داشت در صدا وسیما و کیهان و رجانیوز غوغا بود؟
با قبلی ها چطوری برخورد شد که با اینها بشه
فساد مسئولان چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ جنسی آنقدر عیان است که نیازی به بیان نیست.
دختر وزیر روحانی متهم به فساد اقتصادی شد هنوز دادگاه حکم نداده بود داستانش رو رسانه ای کردین چرا در خصوص خودی هاتون در خفا کار رو پیش می برید؟
یا ادعای عدالت و نبود تبعیض و برتری برخی بر برخی دیگر رو سر ندین یا عدالت رو به معنای واقعی کلمه در همه امور جاری و ساری کنید.
مطمئن هستید تحقیقات کامل انجام میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد حکم صادر میشه یا ...
مشمول افساد فی الارض نمیشه نه؟؟؟؟فرزند کدام مسئوله اونم معلوم نیست ! میرسلیم که می گفت فرزندم به من ربطی نداره ایم لابد ربطی به پدر نداره نه؟؟؟
بدون هیچ تبعیضی. انصافا خنده داره.
پرونده «پلیس نماها» که وسط پایتخت ایران اسلامی مردم را می کشتند و کور می کردند و تخریب می کردند به کجا رسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
جایزه شون رو گرفتن
فارغ از نتیجه رسیدگی
بفرمایید ملت چه گلی به سرشون بگیرند از دست این مسولین رد بالا
پرونده ای در مورد فرزند یکی از مسئولین بلند پایه ....
لابد حکم نهایی اش هم یک تنبیه خانگی خواهد بود
درست مثل بچه میر سلیم و بقیه
مگر در برابر قانون همه یکسان نیستند چرا این تیتر خبری به نوعی زده می شود که انگار کار بسیار بزرگی انجام شده است واقعیت این است که اگر تا کنون انجام نشده باعث تاسف است و باید عذرخواه مردم بود که چرا تا کنون این رویه اجرا نشده است
فقط یکیشون؟؟؟؟؟!!!!!
پس بقیه شون چی میشن؟
طبری به ۳۱ سال محکوم شده بود بعد معلوم شد اصلا زندان نبود چو جرم او برای برخی احراز نشد ب ز هم به اعدام محکوم شد که معلوم نیست کجاست پسر آن نماینده هم به پنج سال محکوم شد که فعلا آزاد است رحیمی معاون اول احمدی نژاد هم همینطور وبسیار از این موارد
امان از یک متهمی که کسی را نداشته باشد و به باندی وصل نباشد . هرکدام از اینها که گفتم اگر رابطه ای نداشتند حتما اعدام شده بودند .
تا كي مي خواهد سربسته و در خفا از اين مصاحبه هاي عوام فريبانه انجام دهيد ؟
اگر مردم خودشون به اين فسادها پي نبرده بودند ؛ قطعاً به همين ميزان هم افشاگري ( البته كلي گويي ) نمي كرديد
چقدر قشنگ رسیدگی شد.احسنت
در هر سیستمی شیوع فساد از بالا به پایین است و مبارزه با فساد هم باید از بالا شروع شود.

مفسدان فعالیتهای خود را در فضای خلاء انجام نمی‌دهند.
لذا همیشه افرادی در جریان فساد آنها هستند و شاید هم مشارکت دارند. ولی نمی‌توانند/نمی‌خواهند/میترسند بصورت رسمی افشاگری کنند.
ولی در جمع خصوصی خودشان افشاگری میکنند و اطلاعات/شایعات دهان به دهان میگردد و در جاهایی مثل مترو، تاکسی و اتوبوس به گوش میرسد.
افراد فاسدی که به سطوح بالاتری از قدرت متصل هستند، خیلی زمان میبرد تا قانون به سراغشان برود و نوعا وقتی این اتفاق می‌افتد که جایگاه شخص قدرتمندی که به آن اتکا دارند، تضعیف شود.
مثل مهدی هاشمی که سالها اخبار فساد او دهان به دهان می‌گردید ولی بعد از تضعیف مرحوم هاشمی قانون سراغش رفت. یا برخی از اطرافیان احمدی نژاد که بعد از تضعیف احمدی نژاد قانون سراغشان رفت. یا دختر وزیر از رده خارج شده نعمتی.
متاسفانه این شکل مبازه با فساد، هیچ گاه فساد را از بین نخواهد برد و بیشتر شبیه تسویه حساب بین گروههای قدرت است تا مبارزه با فساد.
اگر سیستم بخواهد بطور واقعی(نه نمایشی) با فساد مبارزه کند، باید از بالاترین سطوح شروع کند و خود افراد صاحب قدرت اجازه بدهند که در مورد افرادی از نزدیکانشان (که شایعاتی از فساد آنها در جامعه دهان به دهان میگردد) تحقیقات صورت بگیرد.
چندین سال پیش در مترو تهران-کرج صحبت مسافر صندلی کناری را شنیدم که میگفت:
"یکی از نزدیکانش در نزاع خیابانی کسی را کشته است و اینکه خانواده مقتول فقط اصرار بر قصاص دارند و به هیچ شکلی(حتی پرداخت مبلغ خیلی زیاد) رضایت نمیدهند."
مسافر دیگری که ادعا میکرد مورد مشابهی برای نزدیکانش پیش آمده است، نام فردی به نام "طبری" از مقامات رده بالای قوه قضاییه را آورد و راهنمایی کرد که اگر توان مالی دارید سراغ "طبری" بروید. شماره حسابی را به شما میدهند و باید مبلغ چهار میلیارد تومان(در آن سالها مبلغ خیلی زیادی بود) به آن حساب واریز کنید. سپس حتی اگر طناب دار دور گردن محکومی باشد، ابتدا او را به زندان انفرادی منتقل میکنند و پس از مدتی بی سر و صدا آزادش میکنند و تاکید میکنند که فراریش دهید و ترجیحا به خارج از کشور.

بعدها که پرونده طبری جنجالی شد، یادم آمد که شهرت فساد این فرد به مترو هم رسیده بود.
ولی در کمال تعجب فساد او برای مقامات قوه قضاییه(آقای اژه‌ای) محرز نشده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
فساد طوسی هم محرز نشده بود !
یکی از ریشه های اصلی فساد در این کشور به اسم وظایف نمایندگی توسط برخی از نمایندگان مجلس انجام میشود. تاکنون با این معضل بزرگ چه برخوردی شده؟ چرا مسائل مهمی همچون شاسی بلند نمایندگان لاپوشانی شد و هزینه های سنگینی به نظام تحمیل کرد که با هیچ قیمتی دیگر نمیتوان آن را برگرداند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
حدود ۴سال قبل بیش از ۱۰۰نماینده مجلس آن زمان بدلیل انواع خلافهاییکه انجام داده بودند رد صلاحیت شدند، ایا اونها به جرائمشان رسیدگی گردید،قطعا خیر وشایدهم تشویق شده و پستهای بالاتر گرفتند.
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
درود بر شما.
در مساله واگذاری خودرو خارج از ضوابط به نمایندگان، درست قبل از پرسش از وزیر. قتی که مشخص شد تعداد نمایندگان آلوده زیاد هستند، باید مجلس منحل میشد و از نو انتخابات مجلس انجام میشد. شک نکنید که اگر این اتفاق با این وسعت در کشوری با سیستم سالم پیش آمده بود، مجلس را منحل میکردند.
اتفاقا فرزندان مقامات ارشد باید شفاف محاکمه شوند و مجازات أنها باید سخت تر از مردم عادی که بخاطر فقر و نداری دزدی میکنندباشد ؛رانت اختلاس رشوه یک صورت زشت وخلاف است و کسانی که لیاقت پستها ومقام را ندارند وجا خوش کردند آنهم دزدی است جاه ومقام هم باید به افراد سالم و متخصص داده شود ,
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
خوش باور
حتما باور می کنیم
فارغ از نتیجه رسیدگی
بفرمایید ملت چه گلی به سرشون بگیرند از دست این مسولین
میوه پای درختش می آفتد
این فرزندان بدون اطلاع پدر خلاف کردن؟
تو کشور کمونیست چین شهردار یک شهر بزرگ اختلاس در حد صدهزار دلار انجام داده بود حکم اعدامش را صادر کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای سخنگو در مورد الهه محمدی ، نیلوفر حامدی هم اطلاع رسانی کنید
چرا کسی نمیگه فرزند کی هستش؟
مصدوم. نه مسدوم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست