بازدید 2494

پاکستان هتک حرمت به قرآن کریم در هلند را محکوم کرد

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای هتک حرمت به قرآن کریم در هلند را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 26 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از اسلام آباد پُست، پاکستان امروز دوشنبه اقدام بی معنا و عمیقاً توهین‌ آمیز هتک حرمت به قرآن کریم در لاهه هلند را محکوم کرد.

وزارت خارجه اسلام آباد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام که مقابل برخی از سفارتخانه‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله پاکستان روی داد، حرکت تحریک آمیز و اسلام هراسانه عامدانه ای به شمار رفته و احساسات مسلمانان زیادی در سراسر جهان را جریحه دار کرده است.

بنا بر اعلام وزارت خارجه پاکستان، چنین اعمالی تحت عنوان آزادی بیان و عقیده هرگز قابل چشم پوشی نیست.

در این بیانیه اضافه شده است: پاکستان معتقد است که آزادی بیان با مسئولیت‌هایی همراه است؛ لذا دولت‌ها باید به طور فعالانه‌ای از اقدامات نژادپرستانه و اسلام هراسانه که باعث تحریک نفرت مذهبی می‌شود، جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است که روز شنبه «ادوین واگنسولد» رئیس یک حزب افراطی در هلند در ادامه هتک حرمت به قرآن کریم، نسخه‌ای از این کتاب آسمانی و مقدس را مقابل سفارتخانه‌های چند کشور در لاهه پاره کرد.

طی ماه گذشته مسلمانان ساکن در شهرهای مختلف هلند در تظاهراتی که توسط سازمان‌های اسلامی در شهر لاهه سازماندهی شده بود، شرکت کردند. این تظاهرات علیه اقدامات ضداسلامی و اسلام هراسانه در اروپا از جمله علیه اقدام موهون قرآن سوزی برگزار شد.

معترضان نسخه‌هایی از قرآن را حمل و در میدان اصلی شهر لاهه تجمع کردند. تظاهرکنندگان همچنین به سمت سفارت‌های دانمارک و سوئد حرکت کردند. آنها تابلوهایی داشتند که روی آن نوشته شده بود: قرآن به ما نور می‌دهد تا ما را راهنمایی کند، آتش نمی‌تواند خورشید را بسوزاند و من قرآن را دوست دارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی