بازدید 2236
۳

اروپا خواستار همکاری کامل ایران با آژانس شد

اتحادیه اروپا بدون اشاره به بدعهدی‌های خود در قبال ایران و برجام از تهران خواست تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۹۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 25 September 2023


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، نماینده اتحادیه اروپا در شصت‌وهفتمین نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین بدون اشاره به بدعهدی‌های مقامات اروپایی در قبال ایران در بیانیه خود مدعی شد که ایران باید به‌طور بدون هیچ تاخیری با آژانس همکاری کامل داشته باشد.

این گفته در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند که بیشترین همکاری‌ را با آژانس داشته و همچنین بیشترین حجم نظارت مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این نشست نیز در این‌باره گفت:  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرحجم‌ترین و بیشترین بازرسی‌ها را از موسسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد. بر این اساس، نباید این گونه همکاری‌های مستمر و  عمیق جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. همچنین لازم است آژانس، اقدامات موثر و ملموسی را برای حفظ محرمانگی اطلاعات انجام دهد و بر رعایت بی‌طرفی، رفتار حرفه‌ای و پرهیز از ارائه جزئیات غیرضرور در تهیه گزارش‌های آژانس تاکید می‌نمایم. 

اسلامی همچنین در خصوص بدعهدی طرف‌های برجام گفت: می‌بایست تمایز روشنی میان تعهدات حقوقی کشورهای عضو، وفق موافقتنامه پادمان و تعهدات داوطلبانه آنها قائل شد. فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی مرتبط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) داوطلبانه است و به هیچ وجه با موافقتنامه پادمان جامع (CSA) ارتباطی ندارد, لذا ربط دادن تکراری و پیوند دادن آن با موضوعات ادعایی کاملا بی‌اساس و غیرقابل قبول است. جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تصریح می‌کند که همکاری‌های گسترده کنونی با آژانس نبایستی به عنوان امری از پیش حاصل شده تلقی گردیده و با دستور کار سیاسی، کوته‌بینانه تحت تاثیرات منفی واقعی گردد.

علاوه بر رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص بدعهدی‌ها‌ی غربی‌ها در خصوص برجام گفته بود: دولت‌های اروپایی نمی‌توانند انتظار داشته باشند ما برجام را اجرا کنیم و آنها تعهداتشان را انجام ندهند. مبنای ما قانون اقدام راهبردی است و تا زمانی که تحریم‌ها رفع نشود و تعهداتشان را عمل نکنند همین روند ادامه دارد.

وی افزود: موارد پادمانی به 2 تا کاهش یافته است و روشنگری کردیم و مدارک زیادی را به آژانس دادیم ولی مواجه با دشمنی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
.....

بیخود ...
.... مگه خودش با ما همکاری کرده ؟
اروپا غلط کرده ما هر کاری بخواهیم می کنیم ربطی هم به چشم ابی ها ندارد
ما هم خواستار همکاری کامل و رفع تحریم کامل و برابری کامل هستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار