بازدید 2781

حکم بازداشت ۱۶ مسئول در لیبی بعد از فاجعه سیل

دادستانی کل لیبی در پی جان باختن هزاران تن از مردم این کشور بعد از وقوع فاجعه سیل دستور بازداشت 16 مقام مسئول را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 25 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، دادستان کل لیبی، امروز (دوشنبه)، در چارچوب تحقیق درباره فروریختن سد‌های «وادی درنه» و «ابو منصور» بعد از وقوع سیل در این کشور حکم بازداشت ۱۶ مسئول را صادر کرد.

براساس گزارش روزنامه لیبیایی «الشاهد»، رئیس سابق سازمان آب و جانشین او، مدیر فعلی و پیشین سازمان سدهای لیبی،‌ رئیس بخش اجرای پروژه‌ها سدی و ترمیم آن‌ها، رئیس سدها در منطقه شرقی، رئیس دفتر منابع آبی درنه و رئیس شورای منطقه‌ای درنه (شمال شرق لیبی) جز افراد بازداشت‌شده هستند.

کمیته تحقیقاتی دادستانی لیبی اعلام کرد که مسئولان در سازمان آب برای رد اتهامات سومدیریت در وظایف اداری و مالی، نقش داشتن در افزایش تلفات سیل، کم‌کاری در استفاده از ابزارهای مناسب برای جلوگیری از فجایع و وارد کردن خسارات مالی به کشور ادله موردنیاز را ارائه نکرده‌اند.

کشور لیبی حدود دو هفته پیش شاهد طوفانی سهمگین به نام «دانیال» بود که شهرهای شرقی آن به‌ویژه درنه را درنوردید. به دنبال این طوفان و در پی فروریختن دو سد در این کشور، سیل شدیدی در مناطق شرقی لیبی جاری شد و چند منطقه را به طور کامل به زیر آب برد.

به دنبال این سیل، هزاران نفر از مردم این کشور جان خود را از دست دادند و خسارات سنگینی به زیرساخت‌های این کشور وارد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست