بازدید 3053
۱

لاوروف: پیشنهادهای آتش‌بس را نمی‌پذیریم

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو آماده مذاکره برای پایان دادن به جنگ اوکراین است اما پیشنهادهای آتش‌بس را در نظر نخواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 24 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه شامگاه شنبه بار دیگر بر آمادگی مسکو برای انجام مذاکرات با کی‌یف جهت پایان دادن به جنگ با اوکراین تاکید کرد.

لاوروف طی نشست خبری بعد از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت که روسیه آماده مذاکره است اما پیشنهادهای آتش‌بس را در نظر نخواهد گرفت.

وی در این‌باره توضیح داد: « ما هیچ پیشنهادی برای آتش‌بس را بررسی نخواهیم کرد، زیرا وقتی بار قبلی آن را بررسی کردیم، شما ما را فریب دادید. اما به‌صورت کلی آماده مذاکره هستیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهار داشت که مسکو با اجرای اعلامیه ۱۹۹۱، به تمامیت ارضی اوکراین احترام می‌گذارد.

طبق این گزارش، لاوروف در این‌باره تصریح کرد: «روسیه، حاکمیت اوکراین را بر اساس اعلامیه استقلال خود به رسمیت می‌شناسد، جایی که چیزهای خوب‌های زیادی نوشته شده از جمله احترام به حقوق اقلیت‌های ملی، که مستقیماً به زبان روسی اشاره می‌کند».

وی اما اضافه کرد: «در اعلامیه استقلال یکی از نکات اصلی برای ما این بود که اوکراین یک کشور بی‌طرف باشد و وارد هیچ ائتلاف نظامی نشود. طبق آن عبارت و تحت آن شرایط، ما از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کنیم».

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «وقتی آنها علیه دونباس و کریمه اعلان جنگ کردند، چگونه می‌توان گفت که این دولت (پس از کودتای ۲۰۱۴)، این کودتاچیان، نماینده آن مردم هستند. ما هیچ مشکلی با تمامیت ارضی نداریم. اوکراین، توسط کسانی که کودتا را انجام دادند و از آن حمایت کردند، توسط کسانی که علیه مردم خود اعلام جنگ کردند و شروع به بمباران آنها کردند، ویران شد».

به نوشته اسپوتنیک، لاوروف همچنین درباره سخنرانی «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی بحران این کشور نیز گفت که او حین سخنرانی در حال خود نبود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
تا چند ماه دیگه پیشنهاد شکست روسیه رو میپذیرید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست