بازدید 2409

بشار اسد با رئیس‌جمهور چین دیدار کرد

رئیس‌جمهور سوریه در اولین سفر خود به چین، با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 22 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه که روز گذشته برای اولین بار در یک سفر رسمی وارد چین شده بود، امروز (جمعه) با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود در «هانگژو» دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه غرب آسیا و جهان، شرایط سوریه را به طور دقیق مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار دادند و رئیس‌جمهور چین ضمن استقبال گرم از بشار اسد، گفت که پکن همواره در کنار دمشق خواهد بود.

هم‌راستا با این دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری شینهوا، سفر بشار اسد به چین را یک گام بلند در راستای توسعه روابط دو کشور دانست و گفت که شرایط بین‌المللی در مقایسه با گذشته بسیار تغییر کرده و چین اکنون نقش بارزی در تمامی سطوح ایفا می‌کند.

مقداد افزود: «چین و سوریه حامی یکدیگر هستند، چین طی این‌ سال‌ها حمایت قابل توجهی از سوریه در بخش‌های مختلف چه در بحث مالی و چه در صحن شورای امنیت به عمل آورده است؛ در مقابل نیز سوریه به کشور چین واحد و یکپارچه اعتقاد و التزام بالایی دارد».

سفر اسد در حالی است که او از سال ۲۰۰۰ که سمت ریاست‌جمهوری سوریه را برعهده دارد، تاکنون به چین سفر نکرده بود. رئیس‌جمهور سوریه روز گذشته به همراه همسرش «اسماء الاسد» وارد فرودگاه پکن شد که طی مراسمی مورد استقبال گرم قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی