بازدید 2009
۱

طرح چهار ماده‌ای چین برای مقابله با مشکلات جهانی

«هان ژنگ» معاون رئیس جمهوری چین در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل طرحی چهار ماده‌ای برای مقابله با مشکلات و چالش‌های جهانی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 22 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شینهوا، هان پنجشنبه در تشریح پیشنهاد خود بر حفظ برابری، عدالت، صلح و امنیت، پیگیری نفع متقابل و رسیدن به نتایج مبتنی بر برد-برد و دستیابی به توسعه برای همه، پیشبرد تمدن بشری و همچنین صداقت در چندجانبه‌گرایی و بهبود مدیریت جهانی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تایوان را «بخش جدایی‌ناپذیر» چین خواند و افزود: هیچ کسی نباید عزم راسخ، اراده قوی و قدرت مردم چین در حفاظت از حاکمیت و تمایت ارضی خود را دست‌کم بگیرد.

هان گفت: تحقق اتحاد کامل چین خواسته مشترک همه پسران و دختران چین است. ما به تلاش برای اتحاد مسالمت‌آمیز ادامه می‌دهیم.

معاون رئیس جمهوری چین درباره بحران اوکراین نیز اظهار کرد که پکن خواستار «توقف خصومت‌ها و ازسرگیری گفت‌وگوهای صلح است.»

این مقام چینی تاکید کرد: چین از همه تلاش‌هایی که به راه‌حل مسالمت‌آمیز در بحران اوکراین منجر شود، حمایت می‌کند و آماده است به ایفای نقش سازنده برای حصول زودهنگام صلح ادامه دهد.

هان هفته جاری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با آنتونی بلینکن رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

بلینکن در جریان این دیدار با ابراز خوشحالی از فرصت ایجاد شده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برای دیدار با معاون رئیس جمهور چین، گفت: فکر می‌کنم این یک اتفاق خوب است و ما این فرصت را داریم تا برای تحکیم تعاملاتی که به تازگی در سطح بالای مقامات ۲ کشور صورت پذیرفته، تلاش کرده و اطمینان حاصل کنیم که ارتباطات باز میان واشنگتن و پکن حفظ و تداوم یابد.

معاون رئیس جمهوری چین نیز با ابراز خوشحالی از فرصت پدید آمده برای برگزاری این دیدار، گفت: در شرایط کنونی، جهان به یک چین و آمریکای باثابت و سالم نیاز دارد و روابط حسنه میان این ۲ کشور، نه‌تنها برای خود آنها بلکه برای جهان سودمند است.

وی افزود: پکن همواره اصول سه‌گانه مطرح شده از سوی شی جینپینگ رئیس جمهوری چین مبنی بر احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری برد - برد در روابط خود با تمامی کشورهای جهان را نسبت به روابطش با واشنگتن نیز در دستور کار قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
چین طرحشو ببره بزاره در کوزه آبشو بخوره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست