بازدید 1669

بشار اسد پنجشنبه به چین می‌رود

- بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پنجشنبه به چین سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 19 September 2023


به گزارش تابناک، المیادین نوشت، ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که بشار اسد پنجشنبه بنا به دعوت رسمی از سوی شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به این کشور سفر می‌کند.

پیشتر نیز روزنامه لبنانی الاخبار، در گزارشی از سفر قریب الوقوع بشار اسد به چین خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابعی که آن‌ها «دیپلمات‌های شرقی» نامید نوشت که انتظار می‌رود بشار اسد به زودی در رأس هیأتی وارد پکن شده و نشست‌های متعددی با مقامات چینی در راستای توسعه روابط بین دو کشور و نقش چین در کمک به سوریه برای عبور از بحران اقتصادی‌اش برگزار کند.

همچنین مقاماتی در سوریه بدون ذکر نامشان به روزنامه الاخبار گفتند که این سفر «بسیار مهم» است و بشار اسد با شی جنگ پینگ رئیس‌جمهور چین در یک مراسم رسمی دیدار خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، این سفر در وهله اول ماهیت سیاسی دارد و بر تلاش چین برای ثبیت مشروعیت بشار اسد در سطح بین‌المللی علی‌رغم تلاش‌های آمریکا برای مانع‌تراشی در مسیر مصالحه عربی- سوری دلالت دارد. این سفر همچنین در شرایطی است که آمریکا مانع بهره‌روی دمشق از پیشرفت سیاسی خود برای بسط کنترل خود در تمامی خاک سوریه می‌شود و برای فروپاشی اقتصادی و اجتماعی سوریه و مانع‌تراشی در مسیر بازسازی این کشور تلاش می‌کند.

الاخبار افزود: «این سفر همچنین بر تمایل چین برای نقش‌آفرینی و حضور بیشتر در خاورمیانه و نادیده گرفتن نگرانی‌های غرب تأکید دارد».

این روزنامه لبنانی در بُعد اقتصادی این سفر به تلاش چین برای فعال‌سازی کریدور «جاده و کمربند» اشاره کرد که سوریه در مسیر این کریدور قرار گرفته است. الاخبار افزود: «رقابت چین و هند و حضور فزاینده هند در خاورمیانه، در بحبوحه فشار آمریکا بر اسرائیل برای اخراج شرکت های چینی از بندر حیفا، پکن را به سمت جستجوی خطوط باثبات تر سوق می‌دهد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست