بازدید 19191

تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا انجام شد/ بیانیه وزارت خارجه درباره مبادله زندانیان و پول‌های آزاد شده ایران / بیانیه بایدن درباره آزادی زندانیان آمریکایی

دوشنبه شب، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بیانیه‌ای را درباره آزادسازی منابع مالی مسدود شده در کره جنوبی و تبادل زندانی‌ها بین تهران و واشنگتن منتشر کرد. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز روز دوشنبه در واکنش به آزادی چند جاسوس آمریکایی بازداشت شده در ایران، بیانیه‌ای را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۹۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 18 September 2023

تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا انجام شد/ زندانی های آزاد شده دو طرف به قطر رسیدند

بین الملل تابناک: پس از رایزنی ها و توافق انجام شده بین ایران و آمریکا، زندانیان دو کشور آزاد و برای انتقال به تهران و واشنگتن، وارد دوحه شدند. 

واکنش ترامپ به تبادل زندانیان: بایدن یک احمق تمام و کمال است
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۰۱:۱۶

رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در رسانه اجتماعی خود موسوم به سوشیال تروث نوشت: بایدن یک احمق تمام و کمال است که برای آزادی پنج شهروند آمریکایی ۶ میلیارد دلار پرداخت کرد در حالی که ایران برای آزادی پنج شهروند خود هیچ پولی پرداخت نکرد.

وی با تمجید از عملکرد خودش در مقام رئیس جمهور آمریکا، ادامه داد: آمریکا ۳ سال پیش بسیار مورد احترام بود، در حالی که در حال حاضر به مضحکه و مایه خنده جهانیان تبدیل شده است.

ترامپ در پست دیگری که در همین شبکه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: من ۵۸ گروگان را از کشورهای مختلف از جمله کره شمالی به خانه آوردم و هیچ‌وقت در این راه پولی پرداخت نکردم.

وی تاکید کرد: همه آن کشورها فهمیدند که باید بگذارند شهروندان ما به خانه بیایند! و در پایان، اوضاع به گونه‌ای شد که آنها حتی گفت وگو با درخواست پول را شروع نکردند زیرا می‌دانستند که به آن نخواهند رسید.

ترامپ گفت: بعد از آن که برای تبادل زندانیان یک بار پول پرداخت کردید، پس در آینده همیشه باید پول پرداخت کنید و گروگان‌های بسیار دیگری نیز گرفته خواهند شد.

۲ ایرانی زندانی در آمریکا وارد ایران شدند
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۰۰:۱۶

در پی اجرای توافق بین ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان «رضا سرهنگ‌پور» و «مهرداد معین انصاری» دو شهروند ایرانی زندانی در آمریکا که بعد از آزادی بعدازظهر امروز (دوشنبه) وارد قطر شده بودند، دقایقی قبل وارد تهران شدند و هواپیمای‌ حامل آنها در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به زمین نشست.

کاملی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه نیز آنها را از قطر به تهران همراهی کرد.

بیانیه وزارت خارجه درباره مبادله زندانیان و پول های آزاد شده ایران
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۲۳:۱۹

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آزادسازی منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی اعلام کرد: این منابع هم اکنون در دسترس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و بنا به صلاحدید مراجع ذیربط و بر اساس نیازها و اولویتهای کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب بیانیه‌ای را درباره آزادسازی منابع مالی مسدود شده در کره جنوبی و تبادل زندانی‌ها بین تهران و واشنگتن منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: «در راستای استیفای حقوق اتباع ایرانی در سرتاسر جهان و نیز ایرانیان مقیم آمریکا و در چارچوب فرآیندی مستقل، پنج نفر از شهروندان ایرانی که به دلیل فعالیتهای تجاری عادی به شکل غیرقانونی تحت پیگرد دستگاه قضایی آن کشور قرار گرفته بودند، آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

قبل از آن، منابع مالی کشورمان در کره جنوبی که به دلیل فشارهای غیرقانونی ایالات متحده مسدود و برای سالها امکان بهره برداری از آنها وجود نداشت با پیگیری مجدانه وزارت امور خارجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، آزاد و طی فرآیندی مالی و بانکی که چند هفته به طول انجامید، به حسابهای متعلق به بانکهای کشورمان در قطر منتقل شد.

این منابع هم اکنون در دسترس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و بنا به صلاحدید مراجع ذیربط و بر اساس نیازها و اولویتهای کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بدون تردید سیاستها و تحرکات دولتهای مختلف ایالات متحده آمریکا در ممانعت از دسترسی آزاد و مشروع ایران به منابع مالی خود در سایر کشورها اقدامی غیر قانونی و متخلفانه و غیرانسانی است.

با وجود این، اقدام غیر قانونی و متخلفانه امریکا در سوء استفاده از نظام بانکی بین‌المللی و اعمال فشار بر کشورهای دیگر برای محدود کردن دسترسی ایران به داراییهای خود، به هیچ عنوان نافی مسئولیت دولتهای محل نگهداری این دارایی‌ها نیست و باید پاسخگوی اقدامات غیر موجه خود در عمل به خواسته غیرقانونی دولت آمریکا، ضرر و زیانهای مالی مترتب بر مسدودسازی طولانی مدت اموال ایران و نیز تبعات و عواقب بشر دوستانه آن به ویژه در دوره همه گیری کرونا باشند.

مردم ما هیچ گاه فراموش نمی‌کنند که حتی در زمان اوج همه گیری بیماری کووید - ۱۹، رژیم وقت ایالات متحده، بی اعتنا به شرایط اضطراری بهداشتی و مسائل بشر دوستانه و بی توجه به درخواستهای مکرر دبیر کل و مقامات حقوق بشری سازمان ملل، مانع از دسترسی کشورمان به منابع مالی خود در کره جنوبی شد.

جمهوری اسلامی ایران مراتب قدردانی خود را از «دولت قطر» برای نقش آفرینی موثر در فرآیند انتقال منابع مالی و تبادل زندانیها ابراز می نماید.

همچنین از تلاش‌های ارزشمند "سلطنت عمان" در پیشبرد این روند و نیز از همکاری "دولت سوئیس" به دلیل مشارکت در تسهیل این فرایندها قدردانی به عمل می آورد.»

زندانیان ایرانی عفو رئیس‌جمهور آمریکا را دریافت کرده‌اند
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۲۰:۱۸

منابع خبری می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا در راستای انجام تبادل زندانیان با ایران، برای پنج زندانی ایرانی که به صورت غیرقانونی توسط واشنگتن بازداشت شده بودند، حکم عفو صادر کرده است.

خبرگزاری فرانسه امروز (دوشنبه) به نقل از یک مسئول آمریکایی خبر داد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب توافق تبادل زندانیان تهران و واشنگتن پنج زندانی ایرانی را عفو کرده است.

این مسئول آمریکایی همچنین درمورد پنج جاسوس آمریکایی که تهران را به مقصد قطر ترک کرده‌اند، گفت این افراد مدت کوتاهی در دوحه توقف خواهند داشت و سپس راهی واشنگتن خواهند شد.

او همچنین گفت اتهام این پنج ایرانی آزاد شده مرتبط با اعمال خشونت نیست؛ 2 نفر از آن‌ها در زندان بودند و سه نفر دیگر اتهامی علیه آن‌ها مطرح نیست.

بیانیه بایدن دریاره آزادی زندانیان آمریکایی
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۱۹:۲۴

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در واکنش به آزادی چند جاسوس آمریکایی بازداشت شده در ایران گفت که امروز بالاخره 5 آمریکایی بی گناه که در ایران در بازداشت بودند به وطن خود باز می‌گردند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «از امیر قطر و سلطان عمان که در تسهیل توافق مبادله زندانیان با تهران کمک کردند، تشکر ویژه می‌کنم».

بایدن در ادامه بیانیه خود گفت: «سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی و دو شهروند دیگر که خواستند هویتشان فاش نشود پس از سال‌ها تحمل رنج و بلاتکلیفی، به زودی با عزیزان خود دیدار خواهند کرد. من از شرکای خود در داخل و خارج از کشور به خاطر تلاش‌های خستگی ناپذیرشان برای کمک به ما برای دستیابی به این نتیجه از جمله دولت‌های قطر، عمان، سوئیس و کره جنوبی سپاسگزارم».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «من تشکر ویژه‌ای از "شیخ تمیم بن حمد" امیر قطر و "هیثم بن طارق" سلطان عمان می‌کنم. هر دو به تسهیل این توافق طی ماه‌ها دیپلماسی سخت و اصولی آمریکا کمک کردند».

بایدن در ادامه بیانیه خود گفت: «در حالی که ما بازگشت این آمریکایی‌ها را جشن می‌گیریم اما همچنان آنهایی که باز نگشته‌اند را به یاد داریم. من از رژیم ایران می‌خواهم که گزارش کاملی در آنچه برای باب لوینسون روی داده، ارائه دهد. خانواده لوینسون سزاوار پاسخ هستند. امروز ما "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور سابق و و وزیر اطلاعات ایران را تحت قانون لوینسون به دلیل مشارکت در بازداشت‌های اشتباه تحریم کردیم و ما همچنان به تحمیل هزینه به ایران برای اقدامات تحریک آمیزش در منطقه ادامه خواهیم داد».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «و در حالی که ما از شهروندانمان در خانه استقبال می‌کنیم بار دیگر خطرات جدی سفر به ایران را به تمام شهروندان آمریکایی یادآوری می‌کنم. دارندگان گذرنامه آمریکایی نباید به آنجا سفر کنند».

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه آمریکا هشدار مسافرتی طولانی مدتی در این زمینه دارد: به دلیل خطر آدم ربایی و دستگیری و بازداشت خودسرانه شهروندان آمریکایی، به ایران سفر نکنید. همه آمریکایی‌ها باید به این سخنان توجه کنند و هیچ انتظاری نداشته باشند که آزادی آنها تضمین شود».

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود اضافه کرد: «پیوستن مجدد آمریکایی‌های به ناحق بازداشت شده به عزیزانشان، از روز نخست، اولویت دولت من بوده است. هم اکنون ده‌ها نفر از شهروندانمان را از کشورهایی نظیر افغانستان،‌برمه، هائیتی، روسیه، رواندا، ونزوئلا، آفریقای غربی و مکان‌های بیشتر به خانه بازگردانده‌ایم. هنوز بسیاری به صورت ناعادلانه در روسیه، ونزوئلا، سوریه و مکان‌های دیگر در جهان باقی مانده‌اند.».

بایدن در پایان بیانیه خود گفت: «ما در تلاش‌های خود سرسختانه باقی خواهیم ماند و تا زمانی که هر آمریکایی را که گروگان بوده یا به طور نادرست بازداشت شده به خانه نیاوریم، دست از کار نمی‌کشیم».

تایید آزادی زندانیان‌ توسط کاخ سفید
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۱۷:۵۹

کاخ سفید اعلام کرد: پنج زندانی آمریکایی در ایران، روز دوشنبه در مقابل آزادی پنج زندانی ایرانی و رفع مسدودیت ۶ میلیارد دلار از دارایی های ایران، آزاد شدند.

یک مقام ارشد کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، به این رسانه آمریکایی گفت: صبح دوشنبه، پنج زندانی آمریکایی و دو عضو خانواده آنها از طریق یک هواپیمای قطری عازم دوحه شده اند تا از آنجا به واشنگتن سفر کنند.

این مقام آمریکایی، توافق تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را نتیجه یک دوره طولانی و پیچیده مذاکره اعلام کرد.

تصویری از زندانیان آزاده شده ایران که وارد قطر شدند
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۱۷:۵۱

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران از ورود زندانیان ایرانی به دوحه به منظور اجرای توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا خبر داد.

تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا انجام شد/ زندانی های آزاد شده دو طرف به قطر رسیدند/ تصویر زندانیان آزاده شده ایران که وارد قطر شدند

«نورنیوز» خبر داد ۲ نفر از پنج زندانی آزاد شده ایرانی به نام‌های «مهرداد معین انصاری» و «رضا سرهنگ پور» که در جریان مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی آزاد شدند و قصد سفر به ایران داشتند، بر اساس برنامه از پیش تعیین شده وارد دوحه، پایتخت قطر شدند.

این رسانه همچنین خبر داد همزمان سه زندانی ایرانی دیگر نیز که ساکن آمریکا بودند، آزاد شدند.

نارضایتی جمهوری‌خواهان آمریکایی از توافق تهران و واشنگتن
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۱۷:۴۹

الجزیره گزارش داد، بسیاری از محافظه‌کاران آمریکایی از توافق تهران و واشنگتن برای تبادل زندانی و آزادسازی پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی راضی نیستند و بر این باورند که ایالات متحده احتمالاً در دادن امتیاز زیاده‌روی کرده است.

خبرنگار شبکه الجزیره از واشنگتن گزارش داد که بسیاری از جمهوری‌خواهان آمریکایی معتقدند که توافق اخیر تهران و واشنگتن بهترین معامله برای ایالات متحده نیست و آن‌ها احساس می‌کنند که ایالات متحده ممکن است زیاده روی کرده باشد.

بنابر گزارش خبرنگار الجزیره، منتقدان این توافق در واقع بر این باورند که معامله میان ایران و آمریکا می‌تواند «موجب تشویق بیشتر برای بازداشت آمریکایی‌ها شود».

خبرنگار الجزیره افزود: آن‌ها می‌گویند که این امر می‌تواند نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه و سراسر جهان در معرض خطر قرار دهد و حتی اقتصاد ایران را تقویت کند.

این خبرنگار همچنین گفت: اما دولت بایدن بسیار تدافعی بوده و در حال چرخش و عقب‌نشینی است و می‌گوید که جایگزین چنین توافقی می‌تواند این باشد که این آمریکایی‌ها بقیه عمر خود را در زندان بگذرانند.

باقری:توافق مبادله زندانیان طی مذاکرات فشرده حاصل شد
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۱۷:۴۸

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت «قاعدتاً طبق زمان‌بندی انجام شده ما الان باید تبادل زندانیان را دوحه داشته باشیم».

 «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه هیات عالی رتبه ایران به ریاست «سید ابراهیم رئیسی» جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما که آیا در حال حاضر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا انجام شده، گفت: قاعدتاً طبق زمان‌بندی انجام شده ما الان باید تبادل زندانیان را دوحه داشته باشیم؛ زندانیانی که مدنظر آمریکا بودند و زندانیان ایرانی که به صورت غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده بودند.

پیش از این اظهارنظر باقری، رسانه‌ها خبر داده بودند که هواپیمای حامل پنج جاسوس آمریکایی تهران را به مقصد دوحه، محل تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا ترک کرده و ۲ نفر از پنج زندانی آزاد شده ایرانی که قصد سفر به ایران را داشتند، بر اساس برنامه از پیش تعیین شده وارد پایتخت قطر شدند.

باقری در بخشی دیگر از صحبت های خود در مورد تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: طی مذاکرات فشرده ای که در طول چند سال گذشته به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا انجام شد، یکی از موضوعات مهم تبادل زندانیان و آزادسازی منابع مالی ایران بود.

رویترز به نقل از منابعی گزارش کرد که هواپیمای حامل پنج زندانی آمریکایی از تهران به مقصد دوحه به پرواز درآمد.

پیش از این گزارش شده بود که پنج زندانی آمریکایی در ایران به هواپیمای قطری انتقال یافتند تا رهسپار دوحه شوند. رویترز پیش از ظهر امروز گزارش داده بود که هواپیمایی قطری در ایران آماده است پنج زندانی آمریکایی و دو تن از بستگانشان را به‌ زودی به دوحه منتقل کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که تبادل زندانیان امروز انجام خواهد شد و پنج زندانی ایرانی امروز آزاد و به صورت متقابل پنج شهروند زندانی در ایران هم براساس درخواست خود در اختیار طرف آمریکایی قرار خواهند گرفت.

وی ضمن ابراز امیدواری برای موفقیت‌آمیز بودن این روند، توضیح داد: «پنج زندانی شهروند ایران از زندان‌های آمریکا آزاد و دو تن از شهروندان براساس درخواست و علاقه خودشان وارد ایران خواهند شد و یک نفر از آنها با توجه به حضور خانواده‌اش در یکی از کشورهای دیگر به خانواده خود در کشور ثالث منتقل خواهد شد و دو نفر دیگر ابراز تمایل کردند که براساس سابقه حضور فعلا در آمریکا باشند.»

وبگاه تحلیلی «بلومبرگ» چند روز پیش به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود، تبادل زندانیان بین ایران و ایالات متحده تا دوشنبه (امروز) انجام می‌شود. 

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه «صدای آمریکا» نیز ابراز امیدواری کرده بود، با تکمیل انتقال دارایی‌های مسدود شده ایران از بانک‌های کره جنوبی به قطر، پنج شهروند آمریکایی که در ایران بازداشت هستند، به ایالات متحده بازگردند.

به گزارش بلومبرگ، «سیامک نمازی»، «عماد شرقی» و «مراد طاهباز» سه زندانی آمریکایی هستند که به همراه یک زندانی آمریکایی دیگر که نامی از وی برده نشده، از زندان اوین به بازداشت خانگی فرستاده شده‌ بودند و یک زن آمریکایی که ظاهراً قرار است، بخشی از توافق تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن باشد، نیز از قبل بازداشت خانگی بود.

بر اساس اعلام دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز پنج زندانی ایرانی، که در این فرایند مبادله می‌شوند، عبارتند از: مهرداد معین انصاری، کامبیز عطار کاشانی، رضا سرهنگ پور کفرانی، امین حسن زاده، کاوه لطف الله افراسیابی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳۱
از آنجایی که همه زندانیان (هم در تهران و هم در آمریکا) ایرانی بودند، این تبادل تمام ایرانی بوده است. در این میان 5 ایرانی بی گناه سالها در اسارت در زادگاهشان بودند که بزرگترین ستم است، صرف نظر از هر دستاورد مالی برای مبادله آنها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
پس آمریکا بدون اخذ هیچ امتیاز مهمی در سالروز مرگ مهسا امینی یک همچه امتیازی به ایران داده است.
این یعنی خالی کردن پشت اپوزیسیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
کلمه بی گناه را از کجا آوردید؟ قاضی و یا حقوق دان هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
بسیار جالب است،

3 تن از 5 ایرانی زندانی در آمریکا پس از آزادی، قصد برگشت به ایران را ندارند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
و ادامه دارد.
آدم ربایی و درخواست پول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
والا اینا که تو میگی ایرانی بودن که همشون یا تبعه امریکان و یا اروپا. مثل همون هواپیما کهوقتی میخوان بیان ایران میشن ایرانی وقتی کانادا و امریکا هستن جیگر پاره میکنین برا بایدن و بقیه... ا خیلی هاتون هنوز یارانه میگیرین و تو ایران دلال بازی و خرید و فروش میکنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
این امریکایی اومده 2 تا کامنت پشت سر هم با وی پی ان و 20 تا بدون وی پی ان پشت سر هم زده که کسی مثلا نفهمه

معلومه خیییلی بهش فشار اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
جاسوس بیگناهه؟
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این دو تا زندانی ایرانی که عکسشون رو انداختید چکاره بودن والا
بهشون میخوره پیمانکار ساختمانی باشند
والی
| Japan |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
روی رونالدو هم بعنوان یک پروژه جدید و نگهداریش برای مدتی در ایران فکر کنید بد نیست ها، پول خوبی میدن
ناشناس
| Canada |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آمریکا بزرگترین زندان جهان است و از نظر نسبت تعداد زندانیان به جمعیت با اختلاف زیاد در مقام اول دنیاست. کشوری که این همه زندانی داره اصلا حق موعظه کردن دیگران را در. مقوله زندانی کردن نداره.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
به ستم زندانی نبودند جاسوس و وطن فروش بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ماله کشی برای ارباب آمریکا
آقای پوآرو هستی یا خانم مارپل که با گناه و بیگناه را در آوردی!!!؟
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
فیلم گاندو 2 بسازید.یادتون زمان روحانی ساختید ه چه فلاکتی جاسوس میدیم پول میگیریم.الان در این دوره شده افتخار.افرین بر شما .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اگر اینها بی گناه بودند چرا امریکا حاضر بود به بهای گزافی آزادشان کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این راه کار نیست آبرویی برای کشور نمانده
از 5 ایرانی که گفته می شود توسط آمریکا آزاد شده اند 3 نفرشان نخواستند حتی برای چند روز یا برای عکس یادگاری پا به زادگاهشان بگذارند و ترچیح دادند در همان آمریکا بمانند!! عجب بهشتی درست کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اگر اخبار را قبلا می خوندی
قرار هم نبوده برگردن ایران
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
یکی از بظاهر زندانی ها در آمریکا الان چند ساله داره توی دانشگاه های اونجا تدریس می کنه. چطور زندانی بوده من نمی دونم. ولی حاظر به برگشت به ایران نشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
افرین . و این نشون میده اولا سیاست رییسی گروگان گیری تبلیغاتی نیست. اصولی عمل میکنه.. دوم اینکه نشون میده حتی برای شهردوند عادی که حتی نمیخواد هم بیاد حاظره جاسوس ازاد کنه. سوم اینکه دولت اینقدر قدرت پیدا کرده که برای ازاد کردن پولش و ۲ تا که بیان ایران بتونه بایدن عزیزتون و ارباب امریکایی بعضیا رو به خاک بکشه. دیدین امریکای عزیزتون هیچ غلطی نتونست بکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انقدر چرت نگید شرکتشون خونه زندگیشون آمریکاست بیان ایران که چی دیگه نمیتونن برگردن اونجا
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
با اجازتون اونا اونجا خیلی بهتر از ماها به کشورشون ایران خدمت می کنند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آخه آدم چی بگه ده تا ایرانی رو آزاد کردند دوتاشون برگشتند تا پول ایران رو که یک دهه هست بلوکه شده و یک میلیارد دلار سرش خسارت خوردیم رو بگیریم ببریم یک کشور کوچیک که تازه بعدش با اجازه یک کشور دیگه خرج کنیم. به خدا خجالت داره. به ولله خجالت داره.
واقعا مملکت گل و بلبلی داریم که ۳ نفرشون برنگشتن و تو بلاد کفر موندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ببینید
تمام این کامنت ها از سر سوزش است.
از روی ناراحتی یه چیزهایی می نویسین تا کام مردم از مذاکره یا آزاد سازی پول یا آزادي تعدادی ایرانی تلخ شود.
یک پیام خوشحالی تا الان گذاشته نشده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
لحتمالا قبلا ساکن بودن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
|۲۰:۴۰

اینکه یک ایرانی در زندان آمریکا حاضر به برگشت به وطن نیست ، نشان از وخیم بودن شرایط حاکم بر کشور حتی برای خودیها است
احتمالا شما خودت هم فرصت پیش بیاری ، احتمالا به وطن بازنخواهی گشت .
و این واقعیت تلخی است که شما و همفکرانتان در کشور ایجاد کردید .
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
از قبل اونجا زندگی می کردن و مشغول تجارت بودن منتهی آمریکا اونها را متهم به عدم رعایت تحریم های من در آوردی خودشون کرد. و زندانی کرد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
غربگراها مأموریت دارند با هر موفقیتی که دولت به دست می‌آورد مخالفت کنند و علیه آن دست به وارونه‌نمایی بزنند
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آقای 20.40هروقت حس کردیم این پول اومده واقتصاد خانواده های (ایرانی) و...یه کوچولوسروسامان داده خوشحالی میکنیم
ببین از ایران چی ساختن که حتی زندانی هایی که از آمریکا آزاد شدن حاضر نیستن برگردند به ایران!
پاسخ ها
آزادی
| Germany |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
برای همین در مجازات افراد ممنوع الخروج هم اضافه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
موفقیت‌ها که زیاد و پی‌در‌پی می‌شود غربگراها مجبورند برای هر یک از آنها سوژه‌ای کوک کرده و دروغی سرهم کنند
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
7.49عاشق اینهمه موفقیتها هستیم فقط حیف که تو زندگی روزمره ایرانیها تاثیری نداره وتمامش مختص امثال شما و
هم وطنهای اونوریتون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عقب‌نشینی آمریکا، آزادسازی دارایی‌های ملت، فضاحت اپوزیسیون و شکست ضدانقلاب... پیام #ایران_قوی را به‌جهان مخابره می‌کند
یعنی چی سه تاشون همونجا موندن؟ آمریکا جاسوس ایرانی رو تو خاک خودش نگه داشته و اخراجش نکرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تاجر هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
غربگدا به همین میگن که زندانیان جاسوس آمریکا رو بی گناه و ایرانی هایی که تلاش میکردن تحریم رو دور بزنن رو جاسوس میدونه
احتمالا از همین الان رفتند توفکر ساخت سریال
گاندو3و4و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
از چی ناراحتی ؟
اینها برای چی در آمریکا زندانی بودند؟ چکار کرده بودند؟ "دو نفر دیگر ابراز تمایل کردند که براساس سابقه حضور فعلا در آمریکا حضور داشته باشند" اینا کی اند که حتی دلشون نمی خواد آمریکا رو ترک کنن و به ایران بیان؟ یکم شفاف تر اطلاع رسانی کنید که این همه سوال برای مخاطب ایجاد نشه.
منظور از آمریکا همون کدخداس آقای باقری؟
جالب زندانهای ایرانی تو امریکا نخواستند ایران برگردند این نشون میده زندان امریکا بهتر از آزادی تو ایران هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انقدر چرت نگید غرب گداها دوپیلی
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
متاسفانه بعضى ها مبتلى به ايراد گرفت هستند. بخاطر نفى مخالف خود حاضرند روز روشن را هم انكار كنند. اين كار دولت ايران عين ازادى و احترام به حقوق شهروندى أست. با دفاع و حمايت از يك ايرانى اسير او را از زندان رها كرده و به او اختيار داده أست كه متناسب با شرايط خانواده و زندگى خود در مورد محل زندگى اش تصميم بگيرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
غربگراها در مخالفت با دولت از رسانه‌های غربی پیروی می‌کنند و مواضع‌شان با دشمنان مو نمی‌زند
خبر فوری و جدید مسوولین از پنج نفر ایرانی آزاد شده دو نفر آمدن ایران و یک نفر رفته یک کشور دیگر که خانواده آیشان آنجاست و دو نفر دیگر ماندن آمریکا یعنی حاضر نشدن به ایران بیایند
خخخخخخخخخخخخ
مگه 5 تا زندانی ایرانی آزاد نشده ، عکس 3 تای دیگه شون کو ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
از ۵ نفر دو‌تاشون موندن تو همون امریکا یکی دیگه رفته یک‌کشور دیکه. دوست نداشتن برگردن ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خودشان با ده‌ها بحران سخت و شکننده رو‌به‌رو هستند و در کار خودشان هم مانده‌اند و گیج می‌زنند
ما در حالی که میتونستیم توی گردشگری سرمایه گذاری کنیم، بی حساب و کتاب دست به دستگیری گردشگران زدیم و حتی افرادیکه خیلی تفکرات تند وتیزی داشتن میگفتن از این راه درآمد زایی کنیم.
امیدوارم این تبادل زندانیان و گرفتن پول به چشم درآمد زایی دیده نشه چون در این صورت میخ به تابوت گردشگری زدیم
پاسخ ها
امیر مولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
صدها هزار گردشگر میان و میرن. کلی ایرانی مقیم جاهای دیگه منجمله آمریکا میان و میرن. شما خیالت راحت کسی جاسوسی یا خرابکاری نکنه تحت حمایت قانونه.در ضمن دولت آمریکا اینهمه باج برای شهروندای عادیش نمیده چون نمونه هاش رو زیاد دیدیم.یکم نفرت و دشمنیت رو تو قلبت کم کن هموطن.
در تمام سطوح باید مذاکره کنید با امریکا، وقتی مذاکره و دیپلوماسی جواب میده باید انجام بشه. با این که از دولت و ... دل خوشی ندارم ولی مذاکره همیشه باید تشویق بشه حتی اگر دولت محبوبم نباشه. مذاکره کنید و از کارهای هیجانی پرهیز کنید به عنوان عاشق وطن گفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دیپلماسی
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
جهت اطلاع . این اسمش دیپلماسی نیست. به این میگن قانون حاکم بر روابط بین الملل، که مهمترینش اینه
اول اینقدر قوی شو که در تراز من باشی بعد بیا سر حق و حقوقمون بحث کنیم.
خوشبختانه به این قدرت رسیدیم ولی یه عده هنوز بیماری خود تحقیریشون درمان نشده

الهم اشف کل مریض
گروگانگیری با موفقیت به اتمام رسید
پاسخ ها
امیر مولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
صدها هزار گردشگر میان و میرن. کلی ایرانی مقیم جاهای دیگه منجمله آمریکا میان و میرن. شما خیالت راحت کسی جاسوسی یا خرابکاری نکنه تحت حمایت قانونه.در ضمن دولت آمریکا اینهمه باج برای شهروندای عادیش نمیده چون نمونه هاش رو زیاد دیدیم.یکم نفرت و دشمنیت رو تو قلبت از میهن خودت کم کن هموطن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بنال
قرن 21 و گروگانگیری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آمریکا که هم گروگانگیری کرده هم دزدی دریایی و سرقت اموال
این همه هیاهو برای هیچ مگر قرار است ازاین ببعد همه چیز درست شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
غربگرا را هرکاریش بکنی بنده سرپرده ی امریکاست
چرا دو نفرند ؟
چقدر احتمال داره که پول های آزاد شده خرج رفاه ملت بشه
پاسخ ها
فرزاد
| France |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
به هر نفر 75 دلار میرسه.خرج 3 روزمونم کفاف نمیده
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
صد و پنجاه میلیونیوم درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
هیچ
مثلا ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
سود داشته حرام بوده ايران نخواسته
نکته جالبش اینکه زندانی های آزاد شده از دو طرف اصالتا ایرانی و دارای پاسپورت ایرانی هستند!
عجب.پس مذاکره شده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
گروگانگیری شد
دولت آمریکا به ایران باج داد چون تصمیم گیرنده د آنجا صهیونیست ها هستند و دولت آمریکا به هر قیمتی که شده باید صهیونیست ها نظیر نمازی ها را آزاد نماید
همه این جاسوس ها بهایی یا یهودی بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دروع یک زمانی جزو گناهان کبیره بود!!!؟؟

ولی وقتی دین الهی آسمانی را با سیاست زمینی انسانی آلوده کردند و تجارت و اقتصاد را روحانیون بدست گرفتند
دیگر نه دین در امان ماند و نه سیاست و اقتصاد و فرهنگ و بهداشت و امنیت و زندگی مردم
باز آمریکا داره تنفس مصنوعی میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خودشان با ده‌ها بحران سخت و شکننده رو‌به‌رو هستند و در کار خودشان هم مانده‌اند و گیج می‌زنند
مموتی تحریم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ای مموتی ای.
این پولها واسه دوران مموتی پولی نیست.اون موقه روزی شش میلیارد دلار کاسب میشد و هیچ غلطی هم نکرد
هر نفر گروگان یک‌میلیارد ، فکر خوبیه ولله، ۶ میلیارد هم بددنیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۶ میلیارد پول مردم ایران بوده که آمریکا سرقت کرده بود
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بیسواد پول خودمون رو اجازه داده خرج کنیم اونم مشروط
جمهوری خواهان از چه بابت از بایدن ناراحت هستند؟ از این بابت که منابع ارزی به ناحق گروگان گرفته شده ما را آزاد کرد و افرادی را که بر علیه منافع ملی ما اقدامات نادرستی انجام داده بودند تحویل گرفت.
ما ایرانی هستیم و از وطن خود حمایت می کنیم، آمریکا و بیگانه هم هیچ گاه به فکر این مملکت نبوده، نیست و نخواهد بود، هر کاری برای آبادانی این مملکت لازم باشد باید بدست نخبگان وطنی خودمان صورت بگیرد آمریکا فقط به فکر منافع خودش است و بس.
پس عملا مبادله ای انجام نشده... گفتن اینارو ول کن تا اونا ول کنم!!!
این اتفاق را فال نیک می گیریم و امیدوارم که مقدمه ائی باشد جهت از بین رفتن تنش ها و شاخ و شونه کشیدن طرفین و همچنین حذف تفکرات تنش افزا در بین دولتمردان ایرانی و بهبود روابط بین المللی ایران با جهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اجازه نمی فرمایند !!!!!؟
جهت اطلاع هم وطنان عزیزم
پولهای آزاده شده طبق توافقات صورت گرفته و با تلاش دولت قطر قرار شده که این 6میلیاردلار از کره جنوبی به حساب یک بانک مورد اعتماد آمریکا در دوحه قطر واریز شود و با نظارت دولت قطر این پول فقط صرف تهیه دارو های پزشکی و مواد غذائی لازم برای ایرانیان شود .و قطر حق ندارد این پول را در هیچ زمینه ای دیگر برای ایران خرج کند !!!!
بنابراین صحبتهای بعضی از مسئولین دولت ایرانی که گفته اند را که ما این پول را هرجا که لازم بدانیم خرج می کنیم را جدی نگیرید و بهیچ وجه اجازه سوء استفاده به نهادهای نظامی تندرو در ایران داده نمی شود تا از این پول جهت ایجاد هرج و مرج در منطقه استفاده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انقدر چرت نگو غرب زده
واقعا فکر کردید بعضی از این نظرات چرت وپرت را یک ایرانی با غیرت نوشته

ابدا

معلومه که نوشته منافق رو سیاه ویا غرب گدایان دنباله رو اونهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دمت گرم شرق گدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
از غربگدا کثیف تر فقط یه غربگدای دیگه است
وقتی زندانی های ایرانی در آمریکا ۳ تاشون به ایران بر نگشتند یعنی آمریکا بی دلیل اینها را به زندانی گرفتند و جاسوس نبودند اما وقتی زندانی های آمریکایی تماما به آمریکا برگشتند و اصالت ایرانی هم دارند یعنی احتمال جاسوس بودنشان قویتر است

ایجوری هم توان موضوع را تعبیر کرد
ما در زمینه تولید برق و آب رسانی و گاز مشکلات اساسی داریم و در تابستان و زمستان مواجه با قطعی برق هستیم و این پول های بلوکه شده می تواند در این راه مصرف شود

تقویت نیروگاه ها که تولید برق می کنند وآب شیرن کن ها و انتقال آب و تولید و بالا بردن گاز و زیرساخت های دیگر کشور از قبیل جادهها و ارتباطات و ...

بسیاری از شرکت های تولیدی ضررده هستند که باید بررسی شود که اگر مشکلات آنها به خاطر زیرساخت های کشور است زیرساخت های مرتبط با آنها را تقویت کرد

یقینا اگر زیرساخت های تولید تقویت شود تولید تقویت می شود و وقتی تولید تقویت شود اشتغال تقویت می شود و وقتی اشتقال تقویت شود فقر کمتر می شود و همچنین با ازدیاد شغل درآمدها بالا و متناسب با هزینه ها می شود
و از همه مهمتر با افزایش تولید درآمد دولت هم بخاطر افزایش مالیات بیشتر می شود که سهم مهمی در کنترل نقدینگی دارد

البته موضوع مهم قبل از موضوعات فوق موضوع نقدینگی است که باید برای همیشه برچیده و ساختار آن اصلاح شود یعنی وقتی دولت کسری بودجه دارد مشغول چاپ پول نشود بلکه بانک ها را ورشکست اعلان کند و بدهی خودش را با صرفه جویی و تعطیل کردن سازمان های اضافه و موازی جبران کند

آیا چه کسی گفته است که باید در کشور دو نهاد و جود داشته باشد که هدف های مشترک دارند و نباید منافع کشور فدای منافع اشخاص و فدای نظرات شخصی افراد شود و اشخاص و نظرات اشخاص ولو مهم باید فدای مردم و ساختار منظم و صحیح شوند
فللا که کارگردان گاندو در دولت رئیسی پست داره.والله جرات نداره ونداشت گاندو بسازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی گاندو هم ساخته خواهد شدناراحت نباش
اگر نسبت افراد بازداشت شده آمریکای در ایران را نسبت به کل افراد آمریکایی در ایران در نظر بگیریم و این نسبت را مقابل کل ایرانی های بازداشت شده در آمریکا به کل ایرانی های مقیم در آمریکا قرار دهیم فکر کنید به چه نسبتی برخورد خواهیم کرد

یعنی نسبت پنج ایرانی تقسیم بر دو میلیون ایرانی در آمریکا = تعداد ۵ آمریکایی بر مثلا ۱۰ آمریکایی در ایران

مسئولین ما نسبت به این موضوع چه تعبیری دارند؟ آیا این عدد نشاندهنه چه چیزی است؟
گاندو ۳ کلید خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناراحت و خشمگین هستی ، فکر کنم ساخت گاندو برای شما و امثال شما خیلی درد داره؟
زنده باد دولت خفن رئیسی بزرگ
ما یک استان مغفول مانده در کشور داریم که خارج از قوانین کشور است با عنوان استان بین الملل که پایتخت آن لس انجلس با ۲ میلیون جمعیت و شهرهای دیگر این استان در سراسر جهان پخش است که جمعیت های ۴۰۰ هزار نفری تا ۲۰ و ۳۰ هزار نفری دارند

این استان قابلیت های ویژه ای دارد که می تواند منبع درامدی برای کشور فراهم کند و عامل ورود سرمایه و تکنولوژی به کشور باشد

جمعیت این استان وطن دوست هستند و البته اگر مسئولین عاقل باشند و عاقل شوند این افراد هم می توانند به اعتلای کشور کمک کنند

متاسفانه باوجود مهم بودن این استان نماینده ای در کرسی مجلس کشور ندارند که بخواهند خواسته ها و ایده های خودشان را مطرح و گوش شنوایی برای آن وجود داشته باشد
اینجا ایران است . جایی در جهان که وقتی پول خودمان را به خودمان بعد از سالها با منت می دهند سر از پا نمی شناسیم. و یا وقتی اجازه می دهند بازی خانگی خود را در کشور خودمان انجام دهیم آن را نشانه قدرت خود می دانیم
همین مانده ترامپی که پرونده های کیفری داخلی و بین المللی زیادی دارد صحبت کند اگر آمریکا حساب و کتاب داشت الان ترامپ باید دوران حبسش را سپری می کرد و فرصت این یاوه گویی ها را نداشت، باید به این تاجر گفت دوران صحبت های پوپولیستی عوام فریبانه به سر آمده، آمریکا پولی به ایران نداده بلکه منابع ارزی به ناحق بلوکه شده ما را در قبال گرفتن افرادی که بر علیه منافع ملی کشور ما برای آمریکا اطلاعات جمع آوری می کردند، آزاد کرده است و ما باید شاکی باشیم که آمریکا به چه حقی منابع ارزی ما را بلوکه کرده است؟ این ها همش به خاطر خصومت شخصی سران کاخ سفید با ملت ایران است که چرا ایران دارد پیشرفت می کند؟ چرا ایران مستقل تصمیم می گیرد؟ وگرنه اگر ما هم به قول ترامپ " گاو شیرده شان" بودیم و پیشرفت و خودکفایی و استقلال کشورمان را فدای منافع آمریکا می کردیم و به عبارت صریح نوکر بله قربان چشم قربان گوی آنها بودیم با ما مشکلی نداشتند.
مشکل آمریکا با ملت ایران این است که می بینند ایران مسیر پیشرفت و خودکفایی را در پیش گرفته و اگر بخواهد به این مسیر ادامه دهد یکی از قطب های برتر خاورمیانه و آسیا در زمینه علم و فناوری خواهد شد بنابراین با رذالت سیاسی ابزار تحریم رو می کنند تا جلوی حرکت پیشرفتی کشور ما را کند کنند اگر ریگی در کفش ندارند تحریم های ظالمانه را بردارند تا ببینند چطور ایران قدرت برتری اقتصادی و علمی خاورمیانه و آسیا خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کدام پیشرفت؟؟؟؟ کدام خودکفایی؟؟؟؟ ۴۴ سال مملکت با همه ثروت خدادادی بدست دولتمردان بوده و جز فقر و انواع فساد و ویرانی و عقب ماندگی کسی چیزی ندیده/ اگه منظورت چندتا مرکز خریده اونم که دولت در سودش سهیمه / تمام امکانات در تهران قرار دادند و شهرها عقب مانده تر و بی امکانات / دلت خیلی خوشه هااا
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بنظرت ایران یا همان دولتمردان مستقل تصمیم میگیرند درمورد مسایل سیاسی و اقتصادی و حتا فرهنگی ایران و یا هر تصمیم درمورد مسائل ایران ؟؟؟ این پوتین حرام لقمه است و چین دو کشور غارتگر وذکافر کمونیست اختیار ایران و ایرانی و مملکت بفرمان اینا میچرخه کجا ما مستقل عمل میکنیم اگه مستقل بودیم اینهمه بدبخت نبودیم دنیای غرب بهتراز این کشورهای عقب مانده کمونیستی است
اگر مقدمه یک توافق بزرگ باشد خوب است وگرنه در حد مسکن موقت خواهد بود
از روزی که «فارس»، رسانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضور «کریستیانو رونالدو» در باشگاه «النصر» را پروژه نفوذ اسرائیل در عربستان دانست و ادعا کرد که این ستاره پرتغالی فوتبال جهان در حال «تطهیر» خاندان آل‌سعود است، کمتر از هشت ماه می‌گذرد. «حمید سجادی»، وزیر وقت ورزش و جوانان اسفند ۱۴۰۱، پیش از سقوط هلی‌کوپترش گفته بود: «عربستانی‌ها فکر کرده‌اند که می‌توانند با رونالدو برای خودشان آبرو بخرند اما آبرو با رونالدو و پول خریدنی نیست.» حالا اما جمهوری اسلامی تمامی نیروهایش را بسیج کرده است تا در استقبال و پذیرایی از کریستیانو رونالدو، همانی که رسانه‌های سپاه به او سفیر اسرائیل در فوتبال عربستان می‌گفتند، کمی آبرو برای خود بخرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کسانی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند، دشمن ملت هستند و برای دشمن کار می‌کنند، چه خودشان بفهمند و چه نفهمند
تا اونجاییکه من یادم‌ میاد این ایران بود که حاضر نشد‌واکسن خارجی وارد کنه و برکتو غالب کردن به مردم.
مبادله ای صورت نگرفته چون همگی ایرانی بودند یعنی آمریکا شهروندان ایرانی را در ایران آزاد کرده است.ضمنا ایرن پول خودش را گرفته نه اینکه آمریکا از جیب خودش به ما بدهدوخیلی خیلی حالبه سه نفر جاسوس ایرانی در آمریکا حاضر نشدند به ایران برگردند.یعنی آمریکا دونفر را پس داده وهشت نفررا گرفته است.اینو دیگه کجای دلمون بزاریم.
تصاویر به شدت مضحک !!!
سلام.تشکر از رئیس جمهور محترم و تمام کسانی که برای ایران و ایرانی خدمت می کنند و متاسفم برای کسانی که هر مشکلی در کشور حل می شود بنوعی با منفی بافی می خواهند کام مردم را تلخ کنند خدا هدایت شان کند
الان باید گفت ننگ بر امریکا
پوزه اربابتون بخاك ماليده شده حق داريد بسوزيد و اراجيف بنويسيد خخخخخخخ
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارباب اقازاده هایی است که در انجا به ریش همه می خندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
از شاهکارهای تبلیغاتی آمریکایی ها این که بعد از تحریم کشوری، بخشی از شهروندان همان کشور را قانع می کنند که علت استمرار تحریم های آمریکا، خودشان هستند و نه دولت آمریکا... این تبلیغات را نیز آن قدر ادامه می دهند تا دولت های تحریم شده زیر فشار شهروندانشان، به خواست آمریکا تن دهند
تمام دولت‌ها کارهای زیربنایی و آینده نگری را فدای محبوبیت خود کرده تا در دور دوم رای بیاورند کاری که این دولت مردمی کاملاً از آن پرهیزکرده تمام کارهایی که انجام می‌گیرد نگاهی به آینده و برای آبادانی ایران و ایرانی بوده است
چه فضاحتی
۵ نفر ازاد کردیم برای ۲ نفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عاقلان دانند آقای 6.28 کسی که ناراحته چرت وپرت زیاد میگه
خیلی جالبه که یک نفر از آنها با توجه به حضور خانواده‌اش به کشور ثالث منتقل می‌شود و ۲ نفر ابراز تمایل کردند در آمریکا بمانند!!! اما تمام 5 نفر آمریکایی با اختیار به کشور خودشان برگشتند. آقایان دیپلمات!بهتر نبود تلاشهای چند سالتونو خرج ارادتمندان به خاک عزیز ایران میکردین و اونا رو آزاد میکردین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شاید این ها مجبور به همکاری برای دورزند تحریم هابودن
سه نفر دیگر اتهامی علیه آنها مطرح نیست=؟
در حدود 10 نفر از شهروندان کشور به گروگان گرفته شدند و پس از سال ها 7 میلیارد پول این ملت را با کسر یک میلیارد پس گرفته شده است . حتی گروگان ها هم تمایلی به برگشت نداشته اند !!
افتخارش کجاست؟ خوشحالی آن کجاست؟ فعالیت دیپلماسی کجاست؟
فقط متاسفم برای به هدر دادن سرمایه های ملی و انسانی کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ما به این توافق افتخار میکنیم
هرکس ناراحته قرص بخوره
البته اول بشوره بعد بخوره
متشکرم
هم آمریکاییها ایرانی میگیرند هم ایرانیها ایرانی می گیرند و انوقت 7 میلیارد پول خودمون رو بعد از یک دهه با 15 درصد کاهش به جای 70 درصد افزایش سود بانکی ، به خودمون میدم و از این بابت خوشحالیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
قابل توجه غرب گداها ،
مرگ بر آمريكا و عربستان
حالا پولها میاد ایران یا میره قطر و در حساب قطری ها؟
پول خودمون را به خودمون برگدوندند بعد میگن ماپرداخت کردیم (ترامپ خان ) واقعا عجیب ...
ما افتخار میکنیم
غربگداها ناراحت شدن امشب حتماً قرصشون رو بشورن و بخورن
جالب است یک آمریکایی واقعی بین آنها نیست .
حواسمان باید جمع باشد. بدانیم چه کار میکنیم بدانیم چه می‌گوییم، حرفی که می‌زنیم در جهت نقشه‌ی دشمن نباشد. جدول دشمن را کامل نکند. گاهی غفلت ممکن است بکند کسی یک حرکتی بکند یک حرفی بزند که جدول نقشه‌ دشمن را کامل کند، این خطرناک است. باید مراقبت کرد که این اتفاق نیفتد. اگر ما مراقب باشیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند انجام بدهد
اگه ثرامپ بود...
آمریکا به زانو درآمد اما بابک زنجانی همچنان گردن کلفتی می کند!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی