بازدید 2294
۲

۳ میلیون نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از روز ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده‌اند و حدود ۵ میلیون نفرشب مسافر در مراکز اقامتی ثابت و سیار استان اقامت داشتند.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 16 September 2023

به گزارش «تابناک»، ولی جهانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه گیلان به جهت قابلیت‌های گردشگری یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است، در خصوص آخرین آمار ورود مسافران به گیلان اظهار کرد: باتوجه به پایان ماه صفر، از روز ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: حدود ۵ میلیون نفرشب مسافر در مراکز اقامتی ثابت و سیار استان اقامت داشتند، شهرستانهای رشت، بندر انزلی، آستارا، لاهیجان، فومن و رودسر بیشترین مسافران اقامت کننده را داشته است.

جهانی بیان کرد: با توجه به بررسی به عمل آمده، گردشگران بیشترین بازدید را در شهر تاریخی ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی، شهر بندرانزلی و لاهیجان داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: ماسوله، موزه میراث روستایی، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ گیلان دارای ۳۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی هستند و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
با این آمارهایی که استاندارهای گیلان مازنداران مشهد میدن داره جمعیت مسافرین از جمعیت مملکت بیشتر میشه.... :)))
تقابل گردشگر و زائر بین استان گیلان و خراسان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست