بازدید 1746
۶

پوتین: روسیه با تقابل جهانی غرب مواجه است

پوتین امروز (سه‌شنبه) در اجلاس اقتصادی شرق گفت، حملات علیه روسیه از همه جهت ادامه تقابل جهانی است که غرب آن را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 12 September 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این اجلاس که در ولادیووستوک آغاز شده، گفت:‌ هر چیزی که به روابط روسیه و غرب مربوط می‌شود به منافع ژئوپلیتیک کشورهای غربی مرتبط است. حمله به هر چیزی از جمله به فرهنگ، ادامه این تقابل ژئوپلیتیکی است. البته غرب به دنبال کاتولیک کردن روسیه و تحت کنترل در آمدن آن توسط واتیکان است.

روابط چین و روسیه

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد، روسیه و چین به سطحی غیرمنتظره از همکاری در سال‌های اخیر دست یافته‌اند.

پوتین با بیان اینکه روسیه و چین ائتلاف نظامی ایجاد نمی‌کنند و علیه کسی نیستند، گفت: کشورها به نفع مردم خود دوست هستند و روسیه و چین به این کار ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به مذاکرات بین دو کشور درباره هواپیماهای پهن‌پیکر گفت، این گفت‌وگوها مدت‌هاست که ادامه دارد و در این باره پیشرفت حاصل شده است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به تغییرات اساسی در سیاست‌های واشنگتن در قبال مسکو منجر نمی‌شود. فکر می‌کنم صرف نظر از اینکه چه کسی به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا انتخاب شود، هیچ تغییر اساسی در جهت گیری سیاست خارجی ایالات متحده در قبال مسکو رخ نخواهد داد. اتهامات علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با توجه به ارتباطاتش با مسکو کاملا بیهوده است. به نظرم، تمام آنچه علیه ترامپ رخ داده یک پیگرد سیاسی علیه یک رقیب سیاسی است. انتظار ندارم در صورت انتخاب ترامپ، سیاست آمریکا در قبال فدراسیون روسیه تغییر کند.

پوتین هم‌چنین در رابطه با ایلان ماسک گفت: ایلان ماسک فردی برجسته، تاجری فعال و با استعداد است. ماسک در بخش فضا کارهای زیادی انجام می‌دهد که با حمایت دولت آمریکاست.

تلاش غرب برای مانع تراشی در توسعه چین

پوتین ادامه داد: کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا از توسعه چین جلوگیری کنند اما خیلی دیر به این فکر افتادند، چون مراکز جدید قدرت در حال توسعه هستند. امروز غرب تلاش می‌کند تا مانع چین شود چون می‌بیند چین با ریاست جمهوری شی جینپینگ در حال توسعه خود است. این مساله باعث شوک غرب شده است. آنها هرکاری از دستشان بر بیاید برای متوقف کردن توسعه چین انجام می‌دهند اما این کار امکان پذیر نیست چون آنها خیلی دیر به این فکر افتادند. قطار رفته است. این یک روند عینی است و موضوع فقط در چین نیست، بلکه در هند و اندونزی نیز وجود دارد، چون مراکز جدید قدرت توسعه خواهند یافت.

اوکراین
پوتین ادامه داد: اوکراین از آغاز ضد حمله علیه روسیه ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن از مردم خود را از دست داده است. دولت اوکراین جوری نیروهایش را وارد ضد حمله کرده که انگار اینها مردمانش نیستند. ورود جنگنده‌های اف-۱۶ به ارتش اوکراین تاثیر چندانی در نبرد نمی‌گذارد. اگر آمریکا باور دارد که اوکراین آماده گفت‌وگوست باید کاری کند که حکم ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور در ممنوعیت مذاکرات با روسیه لغو شود. ما پیرو فلسفه و دیدگاه "تروتسکیسم" نیستیم؛ اصل مهم، حرکت است نه هدف. اذعان می‌کنم که سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس از جانب آمریکا فعالیت می‌کنند. رهبری سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس می‌داند که من حقیقت را می‌گویم.

رئیس جمهوری روسیه گفت: اوکراین در حال انجام یک به اصطلاح ضد حمله است. اما هیچ نتیجه‌ای وجود ندارد. هم شکست است و هم ضرر و زیان.

درهای روسیه به روی همه باز است
پوتین گفت: درها به روی آنهایی که از کشور رفته‌اند باز است و کسی نمی‌تواند مانع بازگشت آنها شود. بر اساس قانون روسیه، یک شهروند روسی می‌تواند هرجایی که بخواهد، زندگی کند و کسی نمی‌تواند شهروندی او را بگیرد یا مانع ورود او به روسیه شود.

رئیس جمهوری روسیه در مورد قانون این کشور در مورد عوامل خارجی نیز گفت که این قانون تقریبا یک کپی از قانون مشابه در ایالات متحده است، اما فقط "انسانی‌تر" است. در مورد قانون عوامل خارجی جنبه‌های زیادی وجود دارد و روسیه دائما در حال اصلاح و بهبود آن است.

باکو و ایروان

پوتین گفت: نخست وزیری ارمنستان اساسا حاکمیت جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ را به رسمیت شناخت و آن را به سادگی در بیانیه پراگ اعلام داشت... ما این را می‌دانیم، اینجا چیزی برای گفتن وجود ندارد، حالا الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان به من می‌گوید آیا می‌دانید که ارمنستان مالکیت آذربایجان بر قره‌باغ را به رسمیت شناخته؟ هیچ مشکلی در مورد وضعیت آن وجود ندارد، یعنی مساله حل شده است؟ و رهبران ارمنستان علناً موضوع را اعلام کرده‌اند.

همزمان حضور هیات صلح‌بان روسی در منطقه هنوز پابرجاست.

روابط آمریکا - ارمنستان

پوتین گفت که فکر نمی‌کند در روابط بین ایالات متحده و ارمنستان چرخشی وجود داشته باشد.

اودر پاسخ به این سوال که آیا در روابط آمریکا و ارمنستان دور برگشتی وجود دارد یا خیر، گفت: فکر نمی‌کنم اینجا هیچ چرخشی اتفاق بیفتد. ما می‌بینیم و درک می‌کنیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

پوتین همچنین گفت، با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در ارتباط است و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد. او گفت: نخست‌وزیر ارمنستان برای من نامه‌ای نوشت. ما با او در ارتباطیم. مشکلی با ارمنستان و نخست وزیرش نداریم.

گروه خرابکاری اوکراین

پوتین در ادامه صحبت‌هایش گفت: یک گروه خرابکار اوکراینی با هدف منفجر کردن خطوط برق در روسیه شناسایی و دستگیر شده است و اعتراف کرده‌اند که از سوی تعلیم دهندگانی از انگلیس برای این کار آموزش دیده‌اند. به نظر می‌رسد که آنها روسیه را برای حمله به تاسیسات اتمی اوکراین تحریک می‌کنند. بازجویی از آنها در جریان است. این اولین بارشان نیست. خرابکاران اوکراینی در این بازجویی‌ها اعتراف کرده‌اند که توسط انگلیس‌ها آموزش دیده‌اند.

داوطلب شدن روس‌ها برای رزم

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: در مجموع 270 هزار شهروند روس در شش هفت ماهه گذشته برای ارتش ثبت نام کرده و داوطلب شده‌اند. روسیه باید به خودش متکی باشد اما این به معنای انزوا نیست. روسیه باید در حوزه امنیت و دفاع به خودش متکی باشد. به این معنا که ما در همکاری با شرکا و دوستانمان باید کشور را توسعه داده و قوی‌تر کنیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
سقوطت نزدیکه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
درسته پوتین جان، سوراخ موش بخر
پوتین فکر می کرد در مدت کوتاهی اوکراین را بطور کامل اشغال می کنه و مردم دنیا هم براش کف می زنند. اما حالا می فهمه که کور خونده. فقط متاسف برای شرقگداها که هنوز متوجه موضوع نشده اند.
نابود باد متجاوز
مرک دیوانه وجنایتکار
حالا که فهمیدی با واکنش شدید و مؤثر و متحد جهان آزاد برخورد کردی و عاقبت این جنگ چیزی بجز شکست برایت نخواهد داشت، کمی عقل به خرج بده و این جنگ خانمانسوز که در آن شکست خوردی و کشورت را به ورشکستگی و انزوای همیشگی می برد را پایان بده. یک روزه می توانی این کار را بکنی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست