بازدید 3385

طوفان سهمگین لیبی در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده

سخنگوی وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد که این کشور طی ۴۰ سال گذشته شاهد وقوع طوفانی به قدرت و شدت طوفان «دنیل» که هزاران کشته و مفقودی در لیبی برجای گذاشته، نبوده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 12 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، به دنبال وقوع طوفان «دنیل» و برجای ماندن خسارات مادی و تلفات انسانی گسترده، «مالک مرسیط» سخنگوی وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد که این کشور طی ۴۰ سال گذشته شاهد وقوع چنین طوفانی نبوده است.

به گزارش المیادین، وی در ادامه افزود: ۲ شهر درنه و البیضا بیشترین خسارت را در پی وقوع این طوفان و جاری شدن سیل متحمل شده‌اند. روند امدادرسانی و جستجو برای یافتن اشخاص گم شده همچنان ادامه دارد و تیم‌های نجات به منطقه شرقی اعزام شده‌اند.

مرسیط در خصوص تعداد جان باختگان این حادثه طبیعی گفت: هنوز نمی‌توان آمار دقیقی در این خصوص ارائه داد چرا که شاهد مفقود شدن تعداد زیادی از شهروندان در لیبی هستیم.

این در حالیست که اسامه حماد نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه از سوی پارلمان لیبی عصر روز دوشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان طوفان دنیل در شهر درنه از ۲۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

وی از هزاران مفقود خبر داد و گفت: برخی محله‌ها به طور کامل در دریا با هزاران نفر از سکنه آن محو شده‌اند.

از سوی دیگر برخی از منابع لیبیایی به عمق بحران در شهر درنه اشاره کردند و اینکه اوضاع از کنترل خارج شده است. این منابع خواستار دخالت بین المللی برای نجات این شهر شدند.

اعلام سه روز عزای عمومی در لیبی

«عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی پیش از این در نشست خبری درباره تحولات مربوط به تلفات و خسارت‌های ناشی از طوفان و سیل در شرق لیبی گفت: به احترام کسانی که از دست داده‌ایم در سراسر کشور سه روز عزای عمومی اعلام می‌کنیم و پرچم‌ها نیز نیمه افراشته خواهد بود.

وی در ادامه افزود: به همه نهادها و مؤسسات دولتی دستور داده‌ام تا از تمام امکانات برای کمک به آسیب دیدگان سیل و طوفان استفاده کنند. ما تحویل منابع و بودجه مالی به همه شهرداری‌های متضرر از سیل را آغاز کرده‌ایم.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست