بازدید 9969
پانصد و پنجاه و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

بسیج بزرگ و اجباری نیرو در روسیه برای ادامه جنگ در راه است؟ /هشدار مدودف درباره احتمال حمله اتمی مشابه ۱۱ سپتامبر به آمریکا

پانصد و پنجاه و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 11 September 2023

بسیج بزرگ و اجباری نیرو در روسیه برای ادامه جنگ در راه است؟/هشدار مدودف درباره احتمال حمله اتمی مشابه 11 سپتامبر به آمریکا

بین الملل تابناک: پانصد و پنجاه و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

همسایگان روسیه به پروژه «سپر آسمان اروپا» ملحق می‌شوند
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ - ۲۱:۴۶

«هانو پوکور» وزیر دفاع استونی و «اینارا مورنیس» وزیر دفاع لتونی در روز دوشنبه استعلام نهایی رای برای الحاق به پروژه سپر آسمان اروپا امضا کردند.

مراسم امضای این سند در شهر روتنباخ آلمان برگزار شد؛ جایی که شرکت تجهیزات دفاعی «دیل دیفنس» که متخصص تولید سیستم‌های ضدهوایی IRIS-T بوده، در آن واقع است. «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان نیز در این مراسم شرکت کرد.

پیستوریس در طی کنفرانس خبری مشترکی گفت: «امروز روز مهمی در روتنباخ است. سند امضا شده از ارائه سیستم ضدهوایی IRIS-T به این کشورها اطمینان حاصل می‌کند. شرکای ما - استونی و لتونی - این گام مهم را اتخاذ کرده و به دنبال خرید این تجهیزات هستند».

ابتکار سپر آسمان اروپا، سیستمی ضدهوایی مجهز به موشک‌های ضدبالیستیک است. آلمان پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، این ابتکار را در اوت ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد که حفره‌ سیستم ضدهوایی موشکی اروپا را پر کند. هدف از این پروژه تقویت سیستم ضدهوایی و موشکی ناتو از طریق تسهیل خرید توانایی‌های ضدهوایی توسط کشورهای اروپایی است. هم‌اکنون ۱۹ کشور در ابتکار مشارکت دارند.

اوکراین مدعی آزادسازی سکوهای نفت و گاز دریای سیاه شد
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ - ۲۱:۰۹

 اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین امروز (دوشنبه) مدعی شد که نیروهای نظامی این کشور توانسته‌اند کنترل سکوهای دریایی استخراج نفت و گاز موسوم به "برج های بویکو" را در "یک عملیات منحصر به فرد" از روسیه پس بگیرند.

 در ادامه اطلاعیه وزارت دفاع اوکراین آمده است: «مسکو پس از تصرف و انضمام شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴، در سال ۲۰۱۵ این سکوهای استخراج نفت و گاز را به اشغال خود درآورد و از آغاز حمله تمام عیار سال ۲۰۲۲ به اوکراین در جهت اهداف نظامی خود از آنان بهره برداری می کرده است.»

رویترز هنوز قادر به تائید این ادعای اوکراین نبوده و روسیه نیز اظهارنظری در این مورد نکرده است.

اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین تسلط دوباره بر برج‌های بویکو را دارای اهمیت راهبردی دانست که مانع از تسلط کامل روسیه بر دریای سیاه شده و گامی در جهت پس گرفتن کریمه خواهد بود.

در این اطلاعیه ادعا شده است که در جریان عملیات مذکور، قایق های حامل نیروهای مخصوص اوکراینی با یک فروند جنگنده روسیه درگیر شده و با وارد ساختن خسارت، آن را وادار به عقب نشینی کردند.

کی‌یف مدعی شده است که در جریان آزادسازی سکوهای مذکور، نیروهای اوکراینی توانستند مهمات بالگرد و یک سامانه راداری قادر به ردیابی کشتی ها در دریای سیاه را به غنیمت گیرند.

به نوشته رویترز، پیش از تصرف کریمه به دست روسیه، کی یف با بهره برداری از گاز طبیعی دریای سیاه قادر به تامین نیازهای این شبه جزیره و سایر مناطق اوکراین بود.

زلنسکی: اوکراین باید برای یک جنگ طولانی آماده باشد
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ - ۲۱:۰۷

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «اکونومیست» از غرب خواست که علی‌رغم پیشروی کند ضدحملات کی‌یف علیه مسکو، حمایت از این کشور در مقابل روسیه را ادامه دهند.

زلنسکی در خصوص روند جنگ اوکراین گفت: «من باید آماده باشم. تیم من باید برای یک جنگ طولانی آماده باشد  و من از نظر احساسی آمادگی دارم».

رئیس‌جمهور اوکراین در حاشیه کنفرانس «راهبرد اروپایی یالتا» (YES) در کی‌یف در خصوص کمک‌های غرب به کشورش گفت: «من این درک را دارم و وقتی آن‌ها می‌گویند "همیشه با شما هستیم"، این جمله را می‌خوانم می‌شنوم و چشمانشان را می‌بینم اما می‌بینم که آن‌ها با ما در این‌جا نیستند».

زلنسکی سپس ادامه داد که هم‌اکنون زمان بد دیپلماسی است و مدعی شد کشور روسیه نیز شکننده و آسیب‌پذیر است.

وی ادامه داد: «پوتین متوجه نیست که در جنگ طولانی، شکست خواهد خورد زیرا مهم نیست که ۶۰ یا ۷۰ درصد از مردم روسیه از او حمایت می‌کنند. نه،اینطور نیست، اقتصاد وی شکست خواهد خورد».

وی سپس با ابراز ناامیدی از تداوم کمک‌های غرب به اوکراین ادامه داد: «اگر با اوکراین نیستید، پس با روسیه هستید و اگر با روسیه نیستید پس با اوکراین هستید و اگر شرکا به ما کمک نکنند، به مفهوم آن است که به روسیه کمک می کنند تا پیروز شود. کل ماجرا این است».

به اعتقاد رئیس‌جمهور اوکراین، افکار عمومی نقش مهمی در وادار کردن دولت‌های غربی برای افزایش کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین در روزهای اولیه جنگ اوکراین ایفا کردند و کاهش کمک‌های نظامی به اوکراین نه تنها موجب ناراحتی مردم اوکراین بلکه رأی‌دهندگان غربی نیز خواهد شد.

وی گفت: «اگر اوکراین شکست بخورد، مردم (کشورهای غربی)، رهبران خود را نخواهند بخشید».

رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص شکست‌های ارتش کشورش در زاپروژیا گفت: «اگر ما از جنوب به آن‌ها فشار آوریم، آن‌ها (ارتش روسیه) فرار خواهند کرد. در جریان روزهای اول این جنگ تمام عیار، ما ما مجبور به عقب‌نشینی شدیم. هر روز، آن‌ها برخی شهرها و صدها روستا را گرفتند».

زلنسکی در پاسخ به اعتراضات غرب درباره کند پیش رفتن ضدحمله اوکراین در مقابل روسیه گفت که این نمایانگر، سطح بالایی از خطر است. بازپس‌گیری قلمرو باید حتی‌الامکان با حفظ جان زندگی افراد در توازن باشد. نظامیان باید خطرات را کاهش دهند، شناسایی را انجام دهند، از پهپادها استفاده کنند تا از تقابل مستقیم خودداری شود.

وی ادامه داد در صورتیکه اوکراین نظامیان بسیار بیشتری را به ضدحملات تخصیص می‌داد، هزاران نیروی انسانی خود را از دست می‌داد.

زلنسکی سپس با اتهام‌زنی به پوتین گفت: « این آن نوع جنگی نیست که رهبر یک کشور بگوید قیمت آن مهم نیست. این تفاوت بین من و ولادیمیر پوتین است. برای او، زندگی افراد اهمیتی ندارد.»

رئیس‌جمهور اوکراین در توجیه روند کند ضدحملات کشورش در مقابل روسیه گفت: «پیروزی فردا یا پس‌فردا به دست نمی آید اما در عین حال یک رؤیای فانتزی نیست. اوکراین شایسته پیروزی است و غرب باید از آن حمایت کند. ارتش روسیه در حال از دست دادن افراد زیادی از و در حال استقرار مجدد نیروهای ذخیره خود است تا پیشروی‌های اوکراین را متوقف کند و این به مفهوم آن است که آن‌ها شکست می‌خورند».

وی در خصوص چشم‌انداز صلح میان اوکراین و روسیه گفت: «جنگ تا زمانیکه روسیه در قلمرو اوکراین باقی بماند، ادامه خواهد داشت. توافق از راه مذاکره، دائمی نخواهد بود. هدف رئیس‌جمهور روسیه احیای اتحاد جماهیر شوروی است».

زلنسکی ادامه داد: «آن‌هایی که به دنبال گفت‌وگو با این فرد (پوتین) در کرملین هستند، خودشان را گول می‌زنند. اشتباه از دیپلماسی نیست، اشتباه، دیپلماسی با پوتین است. او فقط با خودش مذاکره می‌کند».

بسیج بزرگ و اجباری نیرو در روسیه برای ادامه جنگ در راه است؟

ارتش اوکراین دوشنبه مدعی شد، روسیه ممکن است به زودی کارزار بسیج بزرگ نیرو را برای جذب صدها هزار سرباز از داخل روسیه و مناطق تحت کنترل خود در اوکراین آغاز کند. 

به نوشته رویترز، ستاد کل ارتش اوکراین مدرکی در حمایت از ادعای خود ارائه نکرد و مقام‌های روس هم گفته‌اند در حال حاضر برنامه‌ای برای موج جدید بسیج نیرو ندارند و مسکو بر جذب سربازان حرفه‌ای متمرکز است. 

ستاد کل ارتش اوکراین در بیانیه‌ای ادعا کرد: «به دلیل تلفات فاجعه‌بار اشغالگران، به زودی بسیج اجباری بزرگ جمعیت در فدراسیون روسیه و سرزمین‌های اوکراینی موقتاً در اشغال انتظار می‌رود». این بیانیه با استناد به تخمین‌های مختلف افزود این کارزار می‌تواند بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار فرد ثبت‌نام شده را هدف قرار دهد. 

ارتش اوکراین در ادامه افزود: تعداد افرادی که در مسکو و سن پترزبورگ استخدام می‌شوند، حداقل باقی خواهند ماند و روس‌های خارج از این دو شهر بزرگ روسیه به طور گسترده جذب خواهند شد. 

این ادعاها چند روز بعد از آن مطرح شده که یک مقام ارشد جاسوسی ارتش اوکراین گفته بود، در حال حاضر ۴۲۰ هزار سرباز روس در اوکراین حضور دارند. 

ادعای اوکراین درباره تلفات فاجعه‌بار طرف روس در میدان نبرد در حالی است که طبق گزارش‌ها، ارتش این کشور در ضدحملات اخیر علیه نیروهای روسیه متحمل تلفات و خسارات سنگینی شده است. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه سه‌شنبه گفت که از شروع ضدحملات ارتش اوکراین، رژیم کی‌یف ۶۶ هزار نظامی را از دست داده است.

 تحلیلگران بر این باورند که پیچیدگی میادین مین روسیه، نظامیان اوکراینی را مجبور کرده تصمیم دشواری بگیرند و تانک‌های ساخت غرب خود را رها کرده و پیاده پیشروی کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه اخیر با روزنامه انگلیسی «اکونومیست» از غرب خواست که علی‌رغم پیشروی کند ضدحملات کی‌یف علیه مسکو، حمایت از این کشور در مقابل روسیه را ادامه دهند. زلنسکی در خصوص روند جنگ اوکراین گفت: «من باید آماده باشم. تیم من باید برای یک جنگ طولانی آماده باشد و من از نظر احساسی آمادگی دارم.»

حضور ۴۲۰ هزار نیروی روسیه در اوکراین

یک مقام بلند پایه نظامی ارتش اوکراین روز یکشنبه اظهار داشت که بیش از صدها هزار نظامی روسیه در میادین نبرد حضور دارند.

به گزارش وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت»، «وادیم اسکیبیتسکی» معاون رکن اطلاعات نظامی اوکراین گفت که بیش از ۴۲۰۰۰۰ نظامی روس در سراسر بخش‌های تحت  کنترل روسیه در اوکراین مستقر هستند.

اسکیبیتسکی در سخنرانی در نشست سالانه «راهبرد اروپایی یالتا» که در«کی‌یف» برگزار شد، گفت که این برآورد شامل گارد ملی روسیه و همچنین برخی ساختارهای دیگر مانند نیروهای امنیتی روسیه نیست روسیه همچنان بخش‌هایی از «خرسون»، «زاپوریژژیا»، «دونتسک» و «لوهانسک» را در تصرف خود دارد.

«ایلیا یولاش»، سخنگوی ارتش اوکراین نیز پیشتر گفته بود، روسیه ۱۰۰ هزار نظامی را در خط مقدم شمال شرقی، در امتداد «لوهانسک» مستقر کرده است.

هشدار مدودف درباره احتمال حمله اتمی مشابه ۱۱ سپتامبر به آمریکا

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت و رئیس جمهوری سابق روسیه درمورد احتمال یک حمله هسته‌ای به سبک ۱۱ سپتامبر به ایالات متحده آمریکا هشدار داد.

مدودف متحد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد که آمریکا می‌تواند به زودی هدف حمله‌ای مشابه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اما با مولفه‌های هسته‌ای قرار گیرد.

مدودف که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به عنوان رئیس جمهور و پس از آن تا سال ۲۰۲۰ به عنوان نخست وزیر خدمت می‌کرد، طی یک سال و نیم گذشته تهدیدهایی از این دست را علیه آمریکا بیان کرده است.

در میان اظهارنظرهای معاون شورای امنیت روسیه، او احتمالاتی درمورد شکل گیری جنگ جهانی سوم و حملات با تسلیحات هسته‌ای را مطرح کرده است.

شب گذشته مدودف در نوشتاری با نام «چند کلمه‌ای درباره شب ۱۱ سپتامبر» در صفحه شخصی خود در پیامرسان تلگرام، آورد: به نظر می‌رسد همه به تکبر و خودشیفتگی نفرت انگیز کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده عادت کرده اند؛ به اطمینان مطلق آنها به درستی و انحصار خودشان؛ به تکبر جهانی آنها در مورد هر مساله‌ای.

وی در پایان این پست تلگرامی پیش بینی کرد که آمریکا متحمل یک حمله به سبک ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰ شهریور ۱۳۸۰) اما با یک مولفه بیولوژیکی یا هسته‌ای خواهد شد.

رئیس جمهور سابق روسیه ادامه داد: نمی‌خواهم پیشگویی کنم، اما آمریکا خواهد دید که در زمانی تروریست‌ها حمله دیگری به سبک ۱۱ سپتامبر اما با یک مولفه هسته‌ای یا بیولوژیکی انجام خواهند داد؛ یا حتی بدتر. یکی از رهبران کشورهای هسته‌ای کنترل خود را از دست خواهد داد و یک تصمیم احساسی برای استفاده از سلاح کشتار جمعی می‌گیرد. مخصوصا از آنجایی که باشگاه هسته‌ای مداوم در حال گسترش است و یک بخش مهم از آن محدود به هیچ تعهداتی نیست.

مدودف ماه گذشته در جریان یک گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اظهارات مشابهی را مطرح و اظهار کرده بود که آمریکا و سایر کشورهای غربی، جهان را به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر می‌کنند.

مدودف آن زمان گفت: صادقانه بگویم، اگر آنها سیگنال‌ها را می شنیدند، قطعا بهتر بود. در هر صورت، جهان مجبور نیست با تهدید جنگ جهانی سوم روبه رو شود. در واقع، اینجاست که مخالفان ما فعالانه همه را تحت فشار قرار می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴۶
. افرین به بایدن خواب الو! در جی بیست پوتین را اچمز کرد. حتی لاوروف گفت ما اصلا انتظار چنین لحن معتدلی در بیانیه جی ۲۰ نداشتیم و شبیه معجزه هست. حالا پوتینی های ساده دل میگن غرب شکست خورد. اما نمی دانند هنر دیپلماسی همین هست. هند و چین و برزیل به عنوان دوستان روسیه از آمریکا و اروپا خواستند مواضع خود را تعدیل کنند تا قدم اول برداشته شود. حالا بایدن به خواست انها عمل کرد. حالا نوبت پوتین هست که قدم بعدی را بردارد. قدم بعدی طبیعتا باید توقف حملات به شهرهای اکراین و شکست حصر صادرات مواد غذایی و الیته کاهش فشار به عربستان برای محدود کردن عرصه نفت و کاهش قیمت جهانی نفت که مصرف اصلی چین و هند هست باشد. اما اینها دست بالای پوتین در اکراین هست. مشکل اصلی پوتین در جبهه و خط مقدم هست.اگر پوتین دست بالای خود را از دست دهد فشار بیشتر در جبهه و اگر انجام ندهد یعنی اجماع بیشتر جهانی و جنگ طلب خطاب شدن پوتین و البته سیل کمکهای تسلیحاتی جدید غرب مانند موشکهای دوربرد و هواپیما و حتی نیرو به اکراین. دقیقا غرب با تصویب ۵۹۸ هم همین حرکت را انجام داد. اما دکترهای طب کودک ما در ان زمان نگرفتند و همه میدانیم چه شد. حالا باید دید پوتین چه گلی بر سرش می ریزد. دیدنی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آسمان * ریسمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
نمیدونم خدا رو قبول داری یا نه ولی خداوکیلی خودتم نمیفهمی هر روز چی شروور مینویسی
نظراتت بدرد خودت و جنبش چیزی ها میخوره
در این دنیا هیچ چیز بی علت نیست. اگر می بینید که چشم بادامیها اینقدر پیشرفت و توسعه یافتند نتیجه تکامل تاریخی انهاست. الان ویتنام میزبان ریس جمهوز امریکاست و گرمترین استقبال را از مقامات امریکایی میکند. امریکا هم علیرغم جنگ ویتنام و ژاپن و گره با چین که امریکا صدها هزار نیرو حود را از دست داد بهترین روابط را با انها برقرار کرده. هر زمان روسای جمهور امریکا به ویتنام یا ژاپن میروند به شهدای ویتنام و یادبود هیروشیما ادای احترام میکنند و برعکس. کشورها با هم خصومت یا جنگ میکنند ولی قرار نیست تا ابد دشمنی و توطئه کنند. افرین به ژاپنیها و ویتنامیها و چینی ها و امریکایبها. وقتی میجنگیدند مردانه و با تمام وجود می جنگیدند. و وقتی تصمیم گرفتند صلح کنند مردانه و بدون شرط و اما و اگر با هم بهترین شریک اقتصادی شدند. اما ما در خاورمیانه تصور می کنیم تا دنیا بنیاد هست باید دشمن باقی بمانیم چون می خواهیم تا دنیا بنیاد هست در مقام و قدرت بمانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
برگ خشکیده ما هم با همه دنیا از جمله انریکا اربابت ارتباط برقرار کردیم و خرجامو امضا کردیم
انریکا هیچوقت به دلیل هیچ کدوم از جنایاتش عذر خواهی نکرد همه میدونن اون نمایش هم برای کنترل مردمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
دقیقا
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آفرین، پس چرا همین شما هر زمان بحث ارتباط با روسیه میشه میگید ما باید بخاطر جنگ 200سال پیش تا ابد دشمن روسیه باشیم یا چین که کلا جنگی با ما نکرده بدترین دشمن در نظر شماست ولی برای انگلیس و آمریکا نسخه ای متفاوت میپیچید؟ کلا ملت ما مردم افراط و تفریط هستند و تا زمانیکه توهم امپراطوری را داشته باشیم همین هستیم که هستیم.
کاش غربی‌ها فرمول بمب اتمی را به روسها نداده بودند تا الان مدودوف در نقش پیشگوی حمله هسته ای ظاهر نمی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
مگه کسی فرمولشو به ما داد که الان تونستیم بسازیم؟ نه خیر با زیرکی بدستش آوردیم
روسیه متجاوز باید تنبیه شود و برای تاریخ روسیه عبرت شود
اوکراین اگر صبور باشد و جنگ را طولانی کند پیروز خواهد شد در آن صورت شما دیگر مجبور نیستد پوتین را پشت میز شش متری ببینید شاید یک میز هشتاد و پنج سانتی هم کافی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
پوتین دیگه هیچ مقام درجه یک در دنیا به دیدارش نمیره...حالا هی برا خودش کلاس بزاره..توی رویاهااش آرزوی پارسال رو میکنه
این موضع گیری جدید مدودوف حکایت از این است که روسیه بشدت تحت فشارهای مختلف نظامی سیاسی اقتصادی اجتماعی قرار دارد

و حالشان اصلا خوب نیست و بهمین خاطر علنا دارند دیت به تهدیدات اتمی که نشدنی هستند میزنند و چون خوب میدانند که شلیک اولین بمب اتمی. قطعا اخرین آن نخواهد بود و بازنده نهایی و اصلی قطعا روسیه و نابودی حتمی کشورش خواهد بود
درود بر مدودف سردار رشید جبحه مقاومت در مقابل شیطان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
ایرانی عزیزم جبهه مقاومت در مقابل حمله دشمن گرفته می شود و فعلا اوکراین در مقابل حمله پوتین ابرقدرت مدعی مقاومت می کند و امید است پیروز شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
از نوشته ات معلومه هدفت چیه!!!
سرباز بگیری ، تهدید به حمله اتمی توسط روسیه ، نشان از استیصال پوتین و همراهانش دارد .
پوتین ، آیینه تمام قد از شخصیت منفور تاریخ است .
درس عبرت بگیریم .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
کم کم امیدهای مسکو نقش بر آب می شود و شکست روسیه ، حامیانش را هم تا ابد رو سیاه و شکست خورده خواهد کرد . حامیان رسانه ای مسکو هم اعتبار خود را از دست خواهند داد . برای همین آرزوی شکست اوکراین را دارند .
روسیه هرگز در زمره کشورهای جهان اول نبود
پوتین میگه مردم روسیه از بسیج عمومی متنفر هستند مگر حمله نظامی سربازی اوکراین به خاک روسیه ثانیا اگر روسیه حدود چهار صد هزار سرباز در جبهه ها مستقر کرده آیا این فقط برای دفاع است یا تهاجم به خاک اوکراین روسیه نابود شده روسیه زمانی باید حمله گسترده میکرد که صد ها هزار سرباز در کی‌یف رژه پیروزی برن که بعید است شاید ارتش اوکراین در خیابان های مسکو و سن پترزبورگ رژه پیروزی برن که آن هم بعید است مردم روسیه ممکن است مثل دوران جنگ جهانی دوم کاری عجیب بکنند حداقل برخلاف مردم یک نقطه از جهان نسبت به مسائل سیاسی و خارجی کشورشان بی خیال نیستند ببخشید بحث را عوض می‌کنم امروز در شهر من گرد غبار از صحرای ترکمنستان اومد چرا از روسیه و دولت های اطراف کاسپین بپرسید لطفاً چاپ کنید
بالاخره معلوم شد ۱۱ سپتامبر کار کی بوده. جنگ رو باختین حالا امریکا رو تهدید به حمله شیمیایی می کنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
حامیان فکری و مالی القاعده روسیه و هم پیمانان روسیه بودند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
از بابت عقیدتی هم قرابت نزدیکی بین این سازمان ها و جنبش ها و روسیه و شوروی سابق وجود دارد.
اخبارتون از مسکو ممیزی میشه؟
هرچی که اوکراین میگه ادعا است
هرچی که روسیه میگه واقعیته
شواهد نشون میده که روسیه تو این جنگ گیر افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
دقیقا همین را من بارها نوشتم و تابناک منتشر نکرد . انگار اخبار تابناک ، فارس و تسنیم از سفارت مسکو در تهران نوشته شده و اینها هم بدون تحقیق و تفکر همان را منتشر میکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
دلیلش اینه که اخبار کامل جنگو فقط روسیه انتشار میده اونا دوست دارن مخفی بمونه
روسیه کم آورده و انشالله کارش تمامه
به امید نابودی پوتین خدنخوار و ارتش جنایتکارش
دلقک :هر کی با ما نیست علیه ماست ، یه ادم چقدر باید شوت باشه که از این حرفهای مفت بزنه ، توی دلقک فقط یه... برای دنیا هستی که باید از شرش خلاص شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
همین دلقک با بسیج دنیا دمار اون متجاوز را دراورده
مدودف حرف های جنون امیز زیاد میزنه اگر شما این کار را بکنید غربی ها فقط بشما نگاه می‌کنند دردنیای امروز صلاح اتمی کار بردی ندارد چون کسی نمی‌تواند از آن استفاده کند استفاده از آن باعث هلاکت خود وکشور ش میشود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
روس ها مردمان الکلی و شرابخوار هستند . این مدودوف ظاهرا در اینکار اغراق کرده است و همیشه مثل انسان های مست همه را تهدید میکند ولی با یک تلنگر روی زمین می افتند .
مدودوف یا مدادوف باز نقش آژیر رو بازی کرد
کلا اروپا هر کاری کنه خوبه ، طرح سپر هوایی راه بندازه و کل همسایه های روسیه رو عضو ناتو کنه و در کشورهاشون سلاح هسته ای مستقر کنه علیه روسیه خوبه
ولی اگر روسیه حمله کنه بهشون یا جایی سلاح اتمی مستقر کنه بده !!!
ظاهرا مدودوف قاف خیلی بزرگی داده . طراح حمله به برج های دوقلو هم خود روسیه بوده . تهدید به تکرار حمله مشابه ، غرب و آمریکا را نمی ترساند ، بر عکس خشم و نفرتی در بین مردم آنها و در حمایت از دولت هایشان ایجاد خواهد کرد که ریشه مسکو و چندکشور طرفدارش را خواهد خشکاند .
رفتار های روسیه مصداق بارز تروریسم دولتی است مثل رفتار های اوکراین پس ول کنید این ها را به مشکلات مردم ایران توجه کنید طوطی ها
مدودواف سریع چاقو از جیپش بیرون می اورد بعضی موقع هاهم نمی دونم چی می زند هسته ای حمله هسته ای تمام موشکهای هسته ای کشورها رو سر روسیه اماده است تا حالا هم با شعا پیش برده ولی عقب افتاده
زمان جنگ ایران و عراق ، به بنده خدایی گفته بود می ترسم آخر جنگ به دعوا بکشه
ظاهراً آخر جنگ روسیه و اوکراین هم به دعوا خواهد کشید
در جنگ اوکراین و روسیه حق با هرکی باشه،در یک چیزی هیچ شکی نیست، زلنیکی مهره خائن و دلقک گستاخ بایدن است.
چقدر تحلیل گر جنگ ، کالاف و پابجی تون رو می زنین بعد جنگ تحلیل میکنید حتما بعدم میرین سر کوچه دعوا
مدودف درباره احتمال حمله اتمی مشابه 11 سپتامبر به امریکا.........

مگر در 11 سپتامبر حمله اتمی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چی میگه این مدودف ؟ ظاهرا ودکا زیاد میخوره
سلام.اگر حرفهای مدودف تکرار پیشگویی های افرادی مثل نوستراداموس که از پیشگوییهاش تفسیر به ریخته شدن آتش از آسمان بر سر نیویورک شده باشه که هیچ.وگرنه اگر ایشون با تروریستها ارتباط دارن بهتره بهشون توصیه کنه بجای حمله اتمی یا بیولوژیکی به آمریکا ،با تسلیحات معمولی به دولت به قول خودشان نژاد پرست اوکراین حمله کنن.این جوری هزینه این حمله هم برای روسیه و هم برای بقیه دنیا کمتر میشه و نتیجه بهتری هم میده!
لعنت برغرب وغربگرایان لعنت برکوردلان که اینهمه جنایات غرب رادر کشور خود نمیبینند و مدام سنگ غرب را به سینه می کوببد اینها خود فروخته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
پوتین و روسیه هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
به امید نابودی پوتین خونخوار و ارتش جنایتکارش
تاسف اور و خجالت امیز برایتان نیست که تجاوز یک کشور به همسایه را عملیات ویژه مینامیید باچه قیمتی شریک متجاوز میشوید و حق را کتمان میکنید روسیه اگر به سوریه امد برای منافع خودش بود نه برای دفاع از اسلام و مظلوم تمام ویرانی کشور ما در 8سال تجاوز عراق وتمام شهدا ومجروحین ما حاصل سلاحهای مرکبار روسیه نیست فراموش کردید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست